بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری ابا عبدا... (سلام ا... علیه) تعداد بازدید: 6639 |

5 آبان 93

شهادت امام حسین علیه السلام در دل‏های افراد با ایمان آتش و حرارتی ایجاد می‏کند که هرگز خاموش نخواهد شد.

 

 

باسمه تعالی

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری

ابا عبدا... (سلام ا... علیه)

 

قال رسول ا... (ع) :« إنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ حَرَارَهٌ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لَنْ تَبْرُدَ أَبَداً »

شهادت امام حسین علیه السلام در دل‏های افراد با ایمان آتش و حرارتی ایجاد می‏کند که هرگز خاموش نخواهد شد.

امام خمینی (ره) : با حلول ماه محرم، ماه حماسه و شجاعت و فداکاری آغاز شد، ماهی که خون بر شمشیر پیروز شد، ماهی که قدرت حق، باطل را تا ابد محکوم و داغ باطله بر جبهه ستمکاران و حکومت های شیطانی زد، ماهی که به نسل ها در طول تاریخ، راه پیروزی بر سرنیزه را آموخت، ماهی که شکست ابرقدرت ها را در مقابل کلمه حق به ثبت رساند، ماهی که امام مسلمین، راه مبارزه با ستمکاران تاریخ را به ما آموخت، ماهی که باید مشت گره کرده آزادیخواهان و استقلال طلبان و حق گویان بر تانک ها و مسلسل ها و جنود ابلیس غلبه کند و کلمه حق، باطل را محو نماید.

امام خامنه ای (حفظه ا...) : حسین‏بن‏علی علیه‏السّلام مظهر عزّت راستین و نمودار کامل افتخار حقیقی است؛ هم در چشم ما مردمِ اسیر در دستگاه مادّی عالم و هم برای رستگاران عالم ملکوت.

عرض تسلیت و تعزیت خدمت امام زمان (عج) و نائب بر حق ایشان حضرت امام خامنه ای (حفظه ا...) و تمامی شیعیان جهان به مناسبت فرارسیدن ایام عزای حضرت ابا عبدا... الحسین. تسلیت به شیعیانی که در بحرین مجال عزاداری ندارند، شیعیان سوریه و عراق که ضمن نبرد با ایادی پست استکبار اقامه ی عزا می کنند،و تسلیت خدمت ملت ایران که همیشه در کنار مظلومان و در مقابله ظالمان جهان خوار ایستاده اند.

با توجه به رخدادهای اخیر منطقه و جهان و نیز هم زمان شدن عاشورای حسینی با سالروز انقلاب دوم ملت ایران؛ بیان چند نکته لازم به نظر می رسد:

1-     با توجه به آغاز ایام شهادت و عزای حسینی از همه ی مسئولین می خواهیم مکمل و تسهیل گر فعالیت های فرهنگی-مذهبی و عزاداری ها باشند و نیز اهتمام ویژه به حفظ احترام این ایام داشته باشند.

2-     مصادف شدن روز عاشورا با سیزدهم آبان ماه -روز مبارزه با استکبار جهانی و تسخیر لانه ی جاسوسی- این وظیفه را متوجه همه ی صاحبان منبر و تریبون می سازد که با تکیه بر تبیین اهداف قیام عاشورا؛ از ظلم شمر صفتان و یزید مسلکان  بگویند و بگویند که پیام کربلا ردّ امان نامه های ظالمان و مستکبران است. تا کسانی که به دنبال تئوریزه کردن سازش به اسم مذاکره هستند بدانند ؛ استحمار ملت ممنوع!!!

3-     سخنان اخیر ریاست محترم جمهوری در استان زنجان، راجع به کربلا و درس های این واقعه ی عظیم که بیان نمودند "درس و پیام امام حسین (ع)؛ برادری و وحدت، گذشت، قبول توبه از یکدیگر و درس کربلا هم درس تعامل سازنده و مذاکره در چهار چوب منطق و موازین است" ظلم به تمام معنا به حقیقت کربلا و حضرت ابا عبد ا.. است. ما نباید تحلیل های نادرستمان را با استفاده از بالاترین مقدسات توجیه نماییم.

اولا آیا مذاکره ای که در کربلا گاها صورت می گرفت از نوع مذاکره ی برد-برد بود؟ یا نه، مذاکره برای امر به معروف  و نهی از منکر؟

 

دوما؛ آیا پوشاندن قسمت اعظم حقیقت و نمایاندن یک قسمت دیگر، ظلم به حقیقت نیست؟ آیا مهم ترین شعار کربلا هیهات من الذله نیست؟ آیا نپذیرفتن امان نامه ی شمر  ( شما بخوانید تفاهم نامه یا طرح اقدام مشترک شمر) برای شما پیام عدم سازش با ظالم به بهانه ی دست یابی به مال دنیا و تنها نگذاشتن امام و رهبر را ندارد؟ آیا این جمله ی سالار شهیدان "دشمن حرامزاده ما را بین جنگ و زندگی با ذلت مخیل کرده پس هیهات که ما زندگی به ذلت را بپذیریم" درسی برای شما ندارد؟ خواهشمندیم این بار بر این پیام های عاشورا و امام حسین (ع) بیشتر تامل کنید.

4-     بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان حادثه ی اسید پاشی بر روی هموطنان عزیزمان را محکوم می نماید و خواستار مجازات هرچه سریعتر عاملان وحشی این حرکت غیر انسانی است و نیز به صاحبان رسانه ها و روزنامه های زنجیره ای که همانند گرگان کمین گرفته ای به دنبال چسباندن وصله ی این جنایت به اسلام عزیز و مسلمین و امت حزب ا... هستند؛ بیان می دارد که با چه سند و مدرک و شواهدی انگشت اتهام خود را به این طرف و آن طرف می چرخانید؟ این صدای چه کسانی است که از حنجره ی شما شنیده می شود؟ در ردّ ادعا های پوچ این رسانه های بی تقوا همین بس که قربانیان این حادثه ی ناگوار هیچ کدام بدحجاب در عرف نبودند.

5-     از مسئولین دستگاه دیپلماسی کشور و نیز تاثیرگذاران جهان اسلام می خواهیم سران مرتجع سعودی را وادار به لغو هرچه سریع تر حکم اعدام شیخ باقر النمر نمایند و به آنان بفهمانند که تاخیر در لغو این حکم پیامد های جدی برایشان خواهد داشت.

6-      سر بسته عرض می کنیم از مسئولین دانشگاه می خواهیم به فکر پیوست فرهنگی برنامه ها و کارهای غیر فرهنگی (نه ضد فرهنگی) باشند.

در پایان دعای محرمی پر رزق برای همه ی عزاداران حسینی داریم.

 

 

و السلام علی من اتبع الهدی

بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان

 

 

 

 

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:


security code

گالری تصاویر