بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان به مناسبت یوم الله 22 بهمن تعداد بازدید: 3656 |

22 بهمن 92

با توجه به عزم راسخ ملت ایران برای تحقق آرمان­های انقلاب اسلامی و با توجه به اینکه امت اسلامی در ایران الگویی برای سایر ملل و نمونه­ای قابل اتکا برای رهایی از سلطه...

[more]

 

 

 

 

 

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان به مناسبت یوم­ الله 22 بهمن

 

 


«"وَ نُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَیَ الَّذِینَ استُضعِفُوا فِی الأَرضِ وَ نَجعَلَهُم أَئِمَّهً وَ نَجعَلَهُم الوَارِثینَ"» (قصص/5)

 

پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر اینکه عزت و استقلال را برای ملت ایران به ارمغان آورد زلزله‌ای ویرانگر برای جهان غرب و نظام سلطه بود.

 

ملت مسلمان ایران در حالی سی و ششمین بهار انقلاب اسلامی را جشن می­گیرند که جهانیان، محوِ تماشایِ عظمت و اقتدار خیره‌کننده ملت ایران شده و در پرتو امواج بیداری ‌بخش این انقلابِ بزرگ الهی، مناسبات و معادلات ساختِ قدرت جهانی، خارج از اراده مستکبران و نظم ادعایی قدرت‌های سلطه‌گر به نفع مستضعفین و ملل آزاده و حق‌طلب بر هم ریخته و بشریت در حال گذر از یک پیچ تاریخی مهم و سرنوشت ساز قرار گرفته است و بیش از هر مقطع زمانی، بستر تحقق وعده خداوندی برای "حکومت جهانی مستضعفین" و درک ظهور "موعود" مهیا شده است. و این در حالی است که در این مدت دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب لحظه­ای از توطئه و انتقام جویی دست نکشیده­اند.

 

با توجه به عزم راسخ ملت ایران برای تحقق آرمان­های انقلاب اسلامی و با توجه به اینکه امت اسلامی در ایران الگویی برای سایر ملل و نمونه­ای قابل اتکا برای رهایی از سلطه، ایستایی در برابر ظلم و آزادی و آزادگی در سایه‌سار ایمان و تعهد به شمار می‌روند، انتظار می‌رود تا  ایستادگی و مقاومت و عزت­مداری مسوولان قوای مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز آن­چنان مشهود باشد که هیچ خناس بدخواهی نتواند دسیسه و فتنه ‌تازه‌ای را فراهم کرده و خواب پریشان ایجادِ تزلزل در عزمِ راسخِ مردم مسلمان ایران اسلامی را در سر بپروراند.

 

با توجه به دشمنی­های آمریکا با ملت ایران که از ابتدای پیروزیِ انقلاب اسلامی به گونه های مختلف، از حمله نظامی تا تحریم اقتصادی ادامه داشته و با توجه به مواضع سخیف و گستاخانه اخیر دولتمردان آمریکایی در قبال ملت ایران، بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان تاکید می کند که هرگونه اعتماد به آمریکا و سازش با این مستکبر، خیانت به ملت و خون هزاران شهید می باشد. و این نکته نیز لازم به یادآوری است که هرگاه خط مقاومت در کشور و خصوصاً درسیاست خارجی ما تقویت شده است دست­آوردهای بزرگتری برای ملت ایران به همراه داشته است.

 

با در نظر گرفتن مخالفت ذاتی نظام سلطه با انقلاب اسلامی و با توجه به تاکید حضرت امام خامنه­ای بر لزوم توجه به ساخت درونی قدرت و اقتصاد مقاومتی در سالیان اخیر و با در نظر گرفتن بیانات ایشان در 19 بهمن 92 که فرمودند: «آنچه کشور را نجات میدهد، تکیه به نیروى داخلى و نگاه به درون است»؛ لذا پر واضح است که راهِ برطرف کردن مشکلات اقتصادىِ کشور نگاه به بیرون و نگاه به برداشتن تحریم ها نیست بلکه راه آن نگاه به درون و تقویت ساخت درونی نظام و اقتصاد مقاومتی است. و کلید حل مشکلات در ظرفیت­ها و امکانات داخل کشور است که باید با خردمندی از آنها بهره گرفت.

 

همچنین با توجه به حرکت پرشتاب علمی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده است و در سالیان اخیر نیز رشد بی سابقه­ای یافته و با توجه به اینکه دانشجویان بسیجی کوشش دارند، تا با اسلامی­سازی دانشگاه­ها شرایط را برای تحققِ تمدن نوین اسلامی فراهم کنند، بنابراین بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان تاکید می کند که مسئولان اجرایی کشور می بایست ضمنِ حفظِ آرامش در فضای دانشگاه­ها به این نکته نیز توجه کنند که این حرکت پرشتاب علمی به هیچ وجه نباید متوقف شود.

 

والسلام علی من اتبع الهدی

 

بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان

 

 

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:
security code

گالری تصاویر