بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان به مناسبت یوم ا... سیزده آبان تعداد بازدید: 5651 |

14 اردیبهشت 92

بسم الله الرحمن الرحیم بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان به مناسبت یوم ا... سیزده آبان

یوم الله سیزده آبان یادآور سه حادثه تاریخی بزرگ وتأثیرگذار تبعید حضرت امام (ره)در سال 43، کشتار دانش آموزان در سال 57 و تسخیر سفارت آمریکا در سال 58 است که در تاریخ ایران منشأ بسیاری تحولات بوده است؛ به گونه ای که پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ونیز ادامه و حفظ هویت اصیل آن مدیون این وقایع است. روز 13 آبان و حوادث واقع در آن هریک بیانگر اقدامات شجاعانه ملتی است که با تحمل مشقتهای گوناگون از پذیرفتن ذلت سرباز زدند و با تدابیر خود مسیری جدای از مسیرهای منحط لیبرالیسم و مارکسیسم پیش روی جهانیان گشودند.

فتح جاسوس خانه آمریکا در ایران (سفارت آمریکا) که با عنایت معمار انقلاب (ره) انقلاب دوم و انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نام گرفت سرمنشأ مقاومتی است که پس از به بارنشستن در ایران اسلامی، به سوی جهانی شدن پیش می رود و اینک در زمانی که چپاول گران دیروز و سلطه گران امروز توهم پوچ نظام تک قطبی را در سر می پرورانند، راه روشن مقاومت و ایستادگی جهت نیل به اهداف مقدس با اتکال به خداوند منان را به ملل تحت ظلم نشان می دهد. موج بیداری اسلامی امت اسلامی در اقصی نقاط جهان و فریادهای برآمده از جان آنان، برای رهایی از ستم تفکرهای انحصارطلبانه و سرمایه داری غرب، و گرایش آنان به هویت و اصالت خود که عجین با قوانین الهی و عدالت اسلامی است، نشأت گرفته از حرکتی است که در نهضت اسلامی ایران به بار نشست و با مقاومت در برابر تمامی توطئه های امپریالیسم جهانی، دست رد بر تفکرهای پوچ ولی پرمدعای شرق و غرب زد.

کشور متجاوز و ستم پیشه آمریکا به عنوان طرف مقابل ایران در هر سه واقعه این روز و نیز بزرگترین دشمن اندیشه های توحیدی، پس از فتح لانه جاسوسی با بحران هویتی عمیقی مواجه شد که تمام دلایل وجود و بقای آن را زیر سؤال برد. در طول سه دهه گذشته این نظام زورگو به میزانی که برای خروج از این بحران و به دست گیری مدیریت جهانی، دست و پا می زند بیشتر در تناقض های وجودی خود فرو می رود. از همین روست که ولی امر مسلمین جهان(مد ظله العالی) اشاره داشتند امروز دولت آمریکا منفورترین دولت در بین ملت های جهان است. حتی در بین مردم آمریکا نیز پوشالی بودن شعارهای دولتمردان آمریکا روشن گشته است.

در سوی دیگر این جریانها، انقلاب اسلامی ایران در طول سه دهه گذشته، ضمن حفظ بقای خود و رشد در عرصه های مختلف، به الگویی از مقاومت و رشد و بالندگی با حفظ هویت، در محضر جهانیان تبدیل شده است که آنها را به در هم شکستن نظامهای وابسته تشویق می کند و در طول مسیر، نمونه ی عملی کارآمدی مقاومت را بدانها می نماید.

هم اکنون که امپریالیسم جهانی آخرین توان خود را برای از پادرآوردن ملت مقاوم ایران اسلامی به کار بسته است و با ابزار تحریم، زندگی را بر مردم سخت کرده است، دسته ای از جیره خواران و نیز خستگان دائمی در حالیکه خود نیز از تمامی ابزارهای پیرامونشان جهت فشار بر مردم بهره می گیرند، زمزمه رابطه با آمریکای متجاوز را سر می دهند!

به یاد داریم که ولی امر مسلمین جهان فرمودند قطع رابطه با آمریکا ابدی نیست؛ ولی همه ی ما می دانیم مادامیکه اصل و هویت هریک از طرفین تغییری نداشته باشد وضعیت مشابه سال 58 خواهد بود که قطع رابطه با آمریکا فقط رهایی از تحقیرها و توطئه هاست.در حال حاضر ملت مسلمان ایران و جوانان پرانگیزه آن، همانند فاتحان غیور لانه جاسوسی، چون شهید وزوایی، شهیدعلم الهدی و شهید رجب بیگی آماده حضور فعال در عرصه حفظ آرمانها تا آخرین نفس هستند و دولتمردان آمریکا نیز از هیچ اقدامی برای سلطه بر جهان دریغ نمی دارند، پس کسانیکه دم از مذاکره می زنند باید پاسخ گویند که چه چیز را فراموش کرده اند و یا از چه چیز گذشته اند که در پیدا و پنهان صحبت از مذاکره با منشأ تمام فساد دنیا را به میان می آورند؟

دولتمردان آمریکا برای تسکین افکار عمومی ملتهب خود و نیز برای ناامید کردن ملل به پا خاسته‌ی منطقه صرفاً با رسیدن به پای میز مذاکره با ایران، صرف نظر از نتیجه، به هدف خود مبنی بر محور قرارگرفتن در تحولات جهان خواهند رسید و یاس را بر قلوب و افکار ملت ها حاکم خواهند کرد، اما به تمامی از خود بی خبران و وابستگان اعلام می داریم تا زمانی که دولت منحوس آمریکا دست از توطئه علیه ملت های آزاده بر ندارد و در سیاست های برتری جویانه ی خود تجدید نظر نکند، چیزی جز مقابله با تمام توان با آن در دستور کار نخواهد بود.

در پایان ضمن یادآوری جمله امام عزیز(ره) که:اگر تحریم‌مان کنند فرزند رمضان و اگر حمله نظامی کنند فرزند محرمیم،

تقارن عید ولایت و روز مبارزه با استکبار جهانی را گرامی میداریم و تأکید می کنیم حفظ اصول و ایستادگی پای آرمانها جز با تمسک به امیرالمؤمنین علی (ع) _بزرگ مبارز علیه انحصار طلبی ها_  مقدور نخواهد بود و این مسیر با حرکت در سایه ولایت به مقصد مطلوب خواهد رسید.

والسلام علی من التبع الهدی

بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان

 

 

 

 

 

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:


برچسبها : ،
security code

گالری تصاویر