عمادآاشناگر/کمپین نجات دانشگاه! تعداد بازدید: 6825 |

28 تیر 96


#یادداشت_دانشجویی

✅کمپین #نجات_دانشگاه!

1️⃣«خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملتى) را تغییر نمى‌دهد مگر آنکه آنها خود را تغییر دهند»
خداوند هیچ قومی را به سوی نابودی نمی برد، مگر اینکه خودشان آن را به سمت نابودی بُردند، و خداوند هیچ قومی را سعادت مند نکرد، مگر اینکه خودشان آن را سعادت مند کردند.


2️⃣اخیرا نامه ای از سوی تعداد زیادی از دانشجویان و تشکل ها (غالبا #انجمن_اسلامی دانشجویان) در سراسر کشور به آقای روحانی ارسال گردیده که متن کامل آن را می توانید در لینک زیر مطالعه کنید.

http://nejatedaneshgah.ir/manifesto

3️⃣نامه به گونه ای شروع شده که در همان ابتدا #دیواری می کشد بین کسانی که به آقای روحانی رای دادند و آنهایی که ندادند، که این باعث می شود آنهایی که به آقای روحانی رای ندادند در این کمپین #به_اصطلاح مطالبه گری شرکت نکنند.

4️⃣در ادامه برخی از مشکلات آموزشی، سخت افزاری، مالی، فرهنگی، علمی و ... دانشگاه و دانشجو بیان شد که هر فردی ورای گرایش سیاسی خود خواهان مرتفع شدن آنهاست.

5️⃣در بخش دیگر آمده که با انتساب آقای فرجی دانا به عنوان وزیر علوم برخورد قاطع با روندهای های ویرانگر دانشگاه مانند بورسیه های غیرقانونی و .... جلوگیری می شود؛ که در انتها این را برایتان توضیح می دهم.

6️⃣ "در دولت یازدهم بسیاری از برنامه ها و سخنرانی ها به دلیل مداخله نهاد های فراقانونی لغو شد." بنده هم به عنوان یک دانشجوی بسیجی معرتض هستم که چرا سخنرانی بعضی از افراد نظیر آقای حسن عباسی در برخی از دانشگاه ها لغو شد؟

7️⃣"ما جمعی از دانشجویان دغدغه‌مند ضمن تاکید بر ادامه مشی آقای فرجی دانا در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دولت دوازدهم بر این عقیده‌ایم ..."
همین جمله بود که شاخک های مرا جُنباند؛ اکنون نظر شما را جلب می کنم به پیامی که در گروه تلگرامی این کمپین که بیش از 7 هزار عضو دارد منتشر کردم:

#لطفا_پاک_نکنید

اطلاعاتی درباره آقای فرجی دانا

👈🏻 پس از استعفای آقای مصطفی معین در سال 82 در دولت #خاتمی، آقای فرجی دانا به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی شد اما نتوانست رای اعتماد بگیرد.

👈🏻 در دولت خاتمی رئیس دانشگاه تهران بودن حدود 4 سال که لطف کردن به آقای خاتمی دکتری افتخاری هم دادند.

👈🏻 در 5 آبان سال 92 در دولت روحانی معرفی شد به عنوان وزیر علوم و رای اعتماد گرفت.

👈🏻 به دلیل انتصاب آقایان توفیقی و میلی در وزارت علوم، در 8 دی 1392، در صحن علنی مجلس از او #سوال شد، و با 73 رای موافق، 149 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجلس #کارت_زرد گرفت.

👈🏻 در 29 مرداد 1393 ایشون به دلیل تخلف در بورسیه بیش از 3000 دانشجوی دکتری، لغو بورسیه های دولت قبل و برخی انتصابات استیضاح شدند و بعد برکنار شدند.
که این همه ش کار #دولت_قبل بوده است!

🔴 حدود یک سال از وزارت ایشون نگذشته بود که یک بار کارت زرد گرفتند و بعد استیضاح و بعد هم برکنار شدند.
#پس چرا باید ایشون دوباره وزیر بشن؟

🔴🔴🔴 بار اولی که نامه را خواندم، برداشتی نداشتم جز استفاده ابزاری از دانشجویان در راستای احقاق سهم خواهی یک جناح خاص.

منبع اطلاعات در مورد آقای فرجی دانا: ویکی پدیا

که این پست بنده در آن گروه حذف شد.!

 


✅پیشنهاد میکنم خبر های زیر رو از وبسایت رسمی مجلس شورای اسلامی هم بخونید:

🔴 نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای نامه ای تقاضای استیضاح وزیر علوم را به هیأت رئیسه مجلس ارائه کردند که از سوی حسین سبحانی نیا قرائت شد. (همراه با متن کامل نامه)
https://goo.gl/75PJPQ

🔴 نماینده مردم بم در مجلس با بیان اینکه فرجی دانا فضای دانشگاه ها را آشفته سیاسی کرد، گفت: فرجی دانا در دوره مدیریت خود در دانشگاه ها مدیریت نکرد بلکه مدیریت شد.
https://goo.gl/NATtKE

🔴 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس (نقوی حسینی، نماینده مردم ورامین): رهبری فرمودند کسانی که ادعای تقلب در انتخابات کردند مجرمند/امروز مجرمان در وزارت علوم هستند. در فلان همایش گفته می شود که پول مملکت را دارید به سپاه و اطلاعات و بسیج می دهید و جمعیت هم هورا می کشد، چه عکس العملی به این حرف هایی که در همایش گفته شد نشان دادید.
https://goo.gl/FzCmuq

🔴 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دشمنان اسلام پس از پیروزی انقلاب اسلامی سعی کردند دانشگاه را مقابل نظام و انقلاب قرار دهند، گفت: متاسفانه در زمان وزارت شما هیچ گونه مقابله ای با جریان های فتنه انجام نشده است ومنصوبان شما در فتنه ۱۸ تیر و ۸۸ دست داشته‌اند.
https://goo.gl/C8H9AV
🔴 وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به یکی از موضوعات محوری استیضاح مبنی بر کند شدن روند پیشرفت علمی کشور گفت: آنچه امروز در سیاست علوم با آن مواجه هستم نتیجه سیاست های 4 تا 6 سال پیش است.
https://goo.gl/Svo85F


📝 @Emad_Ashnagar
💠@Basij_SGU_Ensani

 

یادداشت از: عماد آشناگر

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:


برچسبها : ،
security code

گالری تصاویر