محرومیت ۵۰ درصد نیروی کار غیررسمی از سبد کالا تعداد بازدید: 3183 |

17 بهمن 92

انتظار ما از دولت فعلی و همه دولت‌های گذشته این است که برای انجام این نوع کارها حداقل نظرات کارشناسان را هم جویا شوند و با یک توافق و اجماع نظرات کارشناسان اقدام به انجام کاری کنند.

[more]

 

 

استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا(س)گفت: بخش عمده‌ای از نیروی کار کشور یعنی حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد جمعیت کار کشور، جزو نیروی کار رسمی نیستند و حقوق ثابتی ندارند اما متاسفانه به بسیاری از این افراد که جزو مستحقان واقعی هستند سبد کالا اختصاص نیافته است.

حسین راغفر، کارشناس اقتصاد در خصوص نارضایتی وسیع مردم از نحوه تخصیص و توزیع سبد کالا و اینکه چرا دولت در اجرای اولین طرح همگانی با مشکل مواجه شد، گفت: انتظار ما از دولت فعلی و همه دولت‌های گذشته این است که برای انجام این نوع کارها حداقل نظرات کارشناسان را هم جویا شوند و با یک توافق و اجماع نظرات کارشناسان اقدام به انجام کاری کنند.

وی افزود: تجربه 8 سال گذشته در کشور نشان می‌دهد وقتی دولت‌ها اقدام به انجام کاری‌ کرده و آن برنامه را معرفی می‌کنند در هر بار معرفی اطلاعات متناقضی را عرضه می‌کنند که این موضوع نشان می‌دهد هدف از آن برنامه روشن نیست. این کارشناس اقتصادی در مورد نحوه تخصیص سبد کالا به فارس گفت: من در محل کارم می‌بینم که حقوق‌بگیرانی که حقوق زیر یک میلیون تومان دارند و از وضعیت اقتصادی مطلوبی هم برخوردار نیستند سبد کالا به آنها تعلق نگرفته و در کنار این افراد به حقوق‌بگیرانی که دارای درآمد بالاتری هستند و از تمکن مالی برخوردارند، سبد کالایی اختصاص یافته است.

این در حالی است که نمایندگان مجلس نسبت به توزیع نامناسب سبدکالا از دولتمردان خواهان بررسی و تجدید نظر شدند.

 

 

منبع: روزنامه وطن امروز

17 بهمن 92 | شماره 1248 | صفحه 5

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:
security code

گالری تصاویر