عماد آشناگر/کارزار فرهنگی 1 تعداد بازدید: 2893 |

7 تیر 96

🔸کارزار فرهنگی

بخش #اول

💠رهبر معظم انقلاب:

✅حمله فرهنگی دشمن نیروهای توانا را بی خاصیّت می کند.
حمله فرهنگی را اگر دشمن بتواند انجام دهد، اراده ها را تضعیف می کند، جوان های کشور را از کشور می گیرد؛ نیروهای بدردبخور را بی خاصیّت می کند. راه مقابله این است که تولید فرهنگی کنید.

🔴در #جنگ_واقعی، دشمن حمله می کند، و به انسان ها گلوله و ترکش می خورد و پوستش پاره می شود و می فهمد که آسیب دیده، از طرف دیگر کسی که زخمی شده اراده اش ضعیف نشده بلکه با اشتیاق بیشتر باز هم به میدان نبرد علیه باطل برمی گردند. اما در #جنگ_فرهنگی، انسان را با توپ و ترکش و گلوله از زمین و هوا مورد اصابت قرار می دهند و با این حال او نمی فهمد یا اگر هم بفهمد، اراده ی جلوگیری و دفاع در مقابل آن را به ندرت خواهد داشت. گویی که شخصی جلوی رگباری قرار گرفته و با وجود تیراندازی به سمتش، همچنان جلوی آن ایستاده است.
📷 به عکس شماره 1 توجه کنید.👇🏻

در زیر، عناوینی نوشته شده تا #جنبه های_جنگ_فرهنگی را بهتر معرفی کنیم:

🔰ابزار حمله در جنگ فرهنگی:

1️⃣ #ماهواره_و_تلویزیون

✅مهمترین ابزار حمله فرهنگی، ماهواره و تلویزیون می باشد از آن جهت که #اکثر_مردم از آن استفاده می کنند.

🔴موارد تاثیرگذار: برنامه های تلویزیونی مانند #اخبار نادرست، #مصاحبه ها و گزارشات گزینشی از مردم، فیلم ها و #سریال ها، انیمیشن ها و برنامه های #کودک، سخنرانی های مذهبی نادرست، بزرگنمایی #فِرق_منحرف اسلام، #بدبین کردن مردم به نظام، #تخریب شخصیت های اصیل و باتقوای انقلاب، #تحقیر_ارزش ها و هنجار های اصیل ایرانی-اسلامی (توحید، اعتقاد به معاد، امید به زندگی، وفاداری به خانواده، صداقت، حجاب و عفاف (هم درون خانواده هم درون جامعه)، ساده زیستی و ...)، ترویج ارزش ها و هنجار های #ضد_ایرانی-اسلامی (رابطه با نامحرم، زنا، خشونت، تبعیض جنسیتی، پوچ گرایی، لیبرالیسم (مباح دانستن همه چیز)، اشرافیگری و تجمل گرایی، بی حجابی، بدبینی، یکطرفه به قاضی رفتن، پوشش زننده و ... )، ایجاد کشمکش های سیاسی و جناحی (بین نظام و دولت، نظام و مردم، جناح های سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا)

2️⃣ #رسانه_های_مجازی (مانند وبسایت ها و توئیتر و تلگرام و ...) ارائه خبرهای کذب و #جعل اخبار، جو سازی، #تحریف سخنرانی های افراد مهم نظام و ...
📷به عکس شماره 2 توجه کنید👇🏻

3️⃣ #بازی_های_رایانه ای

هدف اصلی این ابزار، اثرگذاری بر روی نوجوانان و جوانان می باشد. (ترویج #خشونت، تحریف تاریخ، نمایش پیش بینی نادرست از آینده، موجب فاصله گرفتن ذهن از واقعیت ها می شود، تخریب شخصیت ها، ملت ها و نژاد ها و ...)

4️⃣ #کتاب های آموزشی زبان

از آنجا که زبان انگلیسی از مهمترین زبان های بین المللی می باشد و در ایران اکثر مردم در همه سین از کودکی تا بزرگسالی در پیِ آموزش زبان هستند، پس این زمینه می تواند بستر مهم و قابل اتکایی در جنگ فرهنگی باشد.

(تاثیر بر نوع رفتار و روابط اجتماعی و بین فردی افراد، تاثیر بر روی نوع پوشش آنها و ...)


🔴ویرانی های حمله فرهنگی: #تضعیف_ایمان، #ناکارآمد کردن نیروی های مفید و جوان، تاثیر بد بر #روابط_بین_فردی در خانواده و جامعه و عدم توانایی لازم برای تنظیم آن، #ازخودباختگی و ازخودبیگانگی فرهنگی و اعتقادی، از دست دادن امید، فاصله گرفتن اعضای خانواده از هم، بدبین شدن به نظام و اسلام، تبدیل ارزش ها به ضد ارزش ها و تبدیل ضد ارزش ها به ارزش، گسترش #بی_عفتی در جامعه، رواج بی حجابی، پایین آمدن سطح صبر مردم و به خصوص جوانان و ...
📷به عکس شماره 3 توجه کنید👇🏻

✅مسئله این است که افراد زیادی از این آسیب ها خبر ندارند و اگر در مورد اینها با آنها صحبت شود، چرندیات می دانند، اما این آثار در زندگی و رفتار و گفتار و ظاهرشان کاملا مشخص است.


🔰پایان بخش اول

✅محور های بخش دوم:(بزودی)

1️⃣راه های پیشگیری از تاثیرگذاری ابزار جنگ فرهنگی

2️⃣راه های دفاع در مقابل حملات فرهنگی

3️⃣ضد حمله

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:


security code

گالری تصاویر