رمضانی: دانشجو غیر از تحصیل نباید مشکل دیگری داشته باشد تعداد بازدید: 5114 |

22 آذر 94

هدف تحقق این امر است که دانشجو غیر از تحصیل نباید مشکل دیگری داشته باشد...

 

مصاحبه ای در خصوص امور جاری بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان آماده شده که به نظرتان میرسد:

 

- مجموعه بسیج دانشجویی در حال حاضر هدف خودش رو درچه حوزه ای انتخاب کرده است؟

با سلام، بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان در راستای تحقق اهداف والای بسیج مستضعفین برای رساندن دانشگاه گیلان به یک دانشگاه تراز انقلاب اسلامی و تربیت افراد موثر در جامعه سالیان متمادیست که در حال انجام وظیفه است. یک اصل مهم در بسیج دانشجویی شاخص قرار دادن منویات مقام معظم رهبری(روحی له الفداه) برای پیشبرد اهداف عالیه نظام در دانشگاه است که با روحیه مطالبه گرانه دانشجویان مطمئنا این مسئله راهگشای بسیاری از مسایل ومشکلات خواهد بود.

مسئله اصلی در این برهه از زمان برای مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان دغدغه مند کردن دانشجویان در رابطه با مسایل مهم و حیاتی پیرامون خودشان می باشد. همانطور که مستحضرید بعد از یک دوره پر تنش جنبش های دانشجویی و بازیچه شدن برخی از آن ها یک روحیه بی تفاوتی به برخی از دانشجویان القا شد که متاسفانه این مسئله را برای دوره های بعد از خود به یادگار گذاشتند.

حال وظیفه ماست که با روشن کردن بسیاری از واقعیت ها و ایجاد فضایی سالم و آزاد اندیشانه برای همه طیف های دانشجویی فضای دانشگاه را به دوران پرشور خودش برگردانیم دورانی که تشکل های دانشجویی در عوض شدن رییس جمهوری در آن سوی مرزها نقشی پررنگ داشتند. این نگاه کلان مجموعه دانشگاه گیلان می باشد  و این مسئله در زمان فعلی یعنی فراهم کردن شرایطی برای هر چه بهتر برگزار شدن انتخابات های پیش رو به این معنا که نگاه دانشجویان از فضای حزبی فاصله گرفته و با یک نگاه عقلانی و بررسی مولفه های مورد نیاز برای هر کدام از کاندیداها اقدام به انتخاب آن ها نمایند

 

- بسیج دانشجویی برای حل مشکلات تحصیلی و آموزشی و رفاهی دانشجویان چه اقداماتی را مدنظر دارد؟

در رابطه با مسایل متفاوتی که دانشجویان با آن ها سروکار دارند نیز بسیج دانشجویی با همکاری معاونت دانشجویی دانشگاه گیلان به حل شدن آن معضلات کمک می کند و هدف تحقق این امر است که دانشجو غیر از تحصیل نباید مشکل دیگری داشته باشد. در این راه هم خوشبختابه معاون دانشجویی دانشگاه نیز همکاری های بسیار خوبی داشته اند و خوشبختانه بسیاری از مشکلات و مسایل خوابگاه های دانشجویی حل شده و تعدادی نیز در به زودی رفع خواهد شد. همچنین در دانشکده های متفاوت نیز مسئولین بسیج دانشجویی دانشکده ها با همکاری روسای دانشکده ها به حل معضلات دانشکده های خود می پردازند. امیدواریم ان شاالله در آینده نیز با همکاری شورای صنفی جدید دانشگاه تعاملات بهتری را در جهت رفع مشکلات صنفی دانشجویان داشته باشیم.

 

- بازدیدهای علمی که چندسال است بسیج دانشجویی در حال برگزاری آن است، آیا تاثیری داشته است؟

بازدید های علمی بسیج دانشجویی نیز تنها مقدمه ای است برای حرکت های بزرگ و بنیادی برای دانشجویان عزیز دانشگاه و پی ریزی این مسائل نیز با همکاری معاون ارتباط با جامعه و همچنین بسیج مهندسین استان در حال اجراست که ان شاالله خبرهای خوبی در ترم آینده برای دانشجویان بالاخص دانشجویان تحصیلات تکمیلی خواهیم داشت.

 

 

- در جشنواره جهاد علمی استان که هفته پیش برگزار شد، آیا بسیج دانشجویی عنوان و رتبه ای کسب کرد؟

بله علاوه بر عنوان های فردی دانشجویان بسیجی دانشگاه گیلان، مجموعه بسیج دانشجویی در زمینه مطالبه گری تخصصی علمی و در زمینه بازدیدهای علمی، بعنوان مجموعه نمونه استانی انتخاب شد که نشان از اهتمام و جدیت مسئولین کانون علمی دارد.

 

- اردوی راهیان نور چه زمانی برگزار خواهد شد؟

ان شالله در ابتدای ترم آینده و 9 بهمن ماه اولین گروه از دانشجویان دانشگاه عازم سفر معنوی راهیان نور خواهند شد.

 

- ظرفیت اردو و تعداد زائرین تا چه اندازه میتواند باشد؟

امسال هم تعداد زیادی از دانشجویان علاقمند ثبت نام کردند و ما مثل هر ساله ظرفیت برگزاری اردو برای 400 نفر را هم داریم. ان شالله که عاقبت و نتیجه این کارهای ما خیر باشد.

 

 

 

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:


security code

گالری تصاویر