گزارش حضور مصلحی در دانشگاه گیلان تعداد بازدید: 4958 |

18 آبان 94

برنامه ای تحت عنوان «روی دیگر کدخدا»، بررسی استکبار جهانی به مناسبت روز استکبار ستیزی، چهارشنبه 13 آبان ماه به همت بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان در تالار حکمت دانشکده انسانی برگزار شد.  

 


این برنامه که با حضور خانم الاینا پورتر از آمریکا (کارشناس ارشد عدالت کیفری و فعال حقوق بشر و حامی حقوق آمریکاییان آفریقایی تبار) و هم چنین جناب حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی (وزیر سابق اطلاعات) همراه بود، با پرسش و پاسخ از خانم پورتر آغاز شد.

 


ایشان در پاسخ به سوال وضعیت آزادی اجتماعی در آمریکا بیان کردند:
«آزادی اجتماعی که در آمریکا از آن صحبت میشود یک دروغ است و برای اقلیت ها وجود ندارد و فقط برای بومی هاست، ما تنها میتوانیم در خیابان راه برویم، حق دخالت در مسایل اقتصادی را نداریم ما شاهد شکنجه و کشته شدن سیاهپوستان هستیم.


اینکه سعی میکنند آمریکا را یک کشور شاد و بدون مشکل نشان دهند یک دروغ است.


فدرال و دولت آمریکا اول باید معنای عدالت را یاد بگیرند، در آمریکا اصلا با سیاهپوستان عادلانه رفتار نمی شود.


حقوق بشر و عدالتی که از آن صحبت میکنند اصلا نسبت به اقلیت ها و سیاه پوستان وجود ندارد».

 


ایشان در ادامه ضمن تاکید بر تبعیض نژادی حاکم در آمریکا بیان کردند: «بعد از جریان 11 سپتامبر سعی میکنند مسلمانان را تروریست نشان دهند.»

خانم پورتر در پایان از دلیل آمدنشان به ایران گفتند و دیدگاه خود را نسبت به ایران چنین بیان کردند: «من ایران را کشوری زیبا با مردمی مهمان نواز دیدم، من اینجا احساس امنیت میکنم.»

 


در ادامه آقای مصلحی، وزیر سابق وزارت اطلاعات، در برنامه ی "روی دیگر کدخدا " روز چهارشنبه ١٣ آبان در دانشگاه حضور پیدا کردند و ضمن تشکر از برگزار کنندگان این برنامه بیان داشتند:
«روز ١٣ آبان، روز استکبار ستیزی و مبارزه با استکبار است و انقلاب اسلامی ایران در دهه ی چهارم خود قرار دارد، تاکتیک های جدیدی برای مقابله با آمریکا و استکبار اتخاذ کرده است و خط مشی در برخورد با آنها همان است.


با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در ١٤ خرداد تا سخنرانی روز قبل ایشان، ١٢ آبان با حضور دانش آموزان و دانشجویان که با موضوع تحریف مباحث اسلامی آغاز شد و یکی از موارد مهم و مورد تاکید آقا که همان موضوع نفوذ است.»


ایشان هم چنین خاطرنشان کردند اولین مرحله نفوذ از دوره اصلاحات شروع شد. فتنه 88 پایان ماجرا نبود بلکه در واقع شروع نفوذی برنامه ریزی شده بود. دشمن از خواص برای رسیدن به اهداف خود استفاده میکند.


ایشان مصداق این موضوع را فتنه 88 بیان کردند ماجرایی که در آن خیلی از خواص نقش داشتند.


ایشان از دفتری که در خانه یکی از خواص که بعد از فتنه دستگیر شده بودند پیدا شد صحبت کردند. دفتری که درآن تمام کارها و برنامه ها  تعیین شده بود حتی برنامه تا دوسال بعد از فتنه هم ادامه داشت.


در ادامه نیز از اهمیت درک مقوله امنیت اشاره کردند و درباره بیداری اسلامی در منطقه و رویکرد دشمن نکته هایی را خاطر نشان کردند.


جناب مصلحی هم چنین از پیدایش داعش و تربیت این گروه توسط انگلیس چنین بیان کردند: «داعش در 20 سال پیش تنها گروهی بودند که خواهان دولت عراق بودند که در توسط آمریکا دستگیر شدند و تحویل انگلیس داده شدند. انگلیس تبحر زیادی در زمینه نفوذ دارد.»
ایشان در پایان مشکلات اقتصادی را اینگونه تحلیل کردند: «وضعیت معیشت و مشکلات اقتصادی کشور ١٥ الی ٢٠٪ تحت تاثیر تحریم هاست و باقی آن ناشی از عدم مدیریت صحیح و نبود برنامه های درست است، در حال حاضر نقدینگی در کشور وضعیت خوبی دارد که این هم میتواند مثبت و هم منفی باشد، اما یک مثال ساده آن در اضافه شدن روز به روز خودروهای شاسی بلند در خیابان است اما نه تنها مراکز تولیدی اضافه نمی شوند بلکه کم هم میشوند، و آمار بیکاران به کجا میرسد!؟
همین کمپین خودرو ملی نخریم، مشکلی داخلی است که باید در همین داخل کشور حل بشود و برای بهبود کیفیت و رفع اشکالات تلاش بشود، اما این کمپین و حاشیه های مربوط به آن نیز توطئه ی دشمن بوده است، که با توجه به آن تعداد زیادی از کارخانه های مربوط به ساخت ماشین تعطیل شده اند و کارگران بیکار شده اند و نا رضایتی را شامل شده است.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:


حضور سه مهمان ویژه در همایش
روی دیگر کدخدا
security code

گالری تصاویر