جلسه تودیع و معارفه مسئولیت حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان تعداد بازدید: 4694 |

10 تیر 94

جلسه تودیع ومعارفه مسئول جدید سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان در حضور دکتر رضی رئیس محترم دانشگاه و جمعی ازمسئولان ساعت 9 صبح  شنبه 6 تیر ماه در دانشگاه گیلان برگزار شد.


این جلسه با حضور سرهنگ بایرامی، معاون محترم هماهنگ کننده سپاه قدس، دکتر رضی،رئیس محترم دانشگاه، کامیار مهدی پور، مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان، دکتر کریمی معاون فرهنگی دانشگاه و اعضای شورای بسیج دانشجویی دانشگاه همراه بود که با سخنان محمد جواد قلی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان آغاز شد.


 

 

برادر محمد جواد قلی ضمن اشاره به الگوگیری از دو رکن مطرح شده در وصیت امام خمینی(ره) – انگیزه الهی برای رسیدن به اهداف الهی و وحدت کلمه – در دوره مسئولیت خود بیان کردند در دوره گذشته بسیج دانشجویی همواره در پی اجرایی نمودن فرمایشات و مطالبات مقام معظم رهبری تلاش کرده است.

دکتر رضی ضمن قدردانی از زحمات مسئول سابق بسیج دانشجویی در مدت فعالیتشان بیان کردند: بنده خود شاهد بودم که ایشان صادقانه کار کردند و به آن چیزی که اعتقاد داشتند عمل میکردند نه اینکه نقش بازی کنند.
ایشان در ادامه دانشگاه را باشگاهی برای کسب تجربه دانستند و ضمن اشاره به انتخاباتی که در پیش داریم، بیان کردند:
امیدوارم با همدلی که بین تشکل های دانشجویی و در راس آنها بسیج دانشجویی که سرآمد تشکل هاست، بتوانیم به خواسته مقام معظم رهبری عمل کنیم و برای تحقق نیت مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش بصیرت سیاسی اقدام کنیم.

 دکتر کریمی نیز بیان کردند: دو نقطه ی قوت و اثرگذار در کارها و برنامه های بسیج دانشجویی، اردوی تاثیر گذار راهیان نور و اردوی جهادی است. که هدف زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت است که رسیدن به این هدف مسئولیت مسئولین بسیج را بسیار سنگین میکند.

سرهنگ بایرامی نیز سخنان برادر قلی مبنی بر اینکه ما به دنبال حفظ ارزشها و حاکمیت اسلامی هستیم را تایید کرده و این چنین بیان داشتند: تاکید بنده بر پیام 2 آذر امام (ره) است که سر فصل آن وحدت حوزه و دانشگاه، تشکیل بسیج جهانی مستضعفین، آرمان گرایی و... است. ما به دنبال تحقق ارزش ها و حاکمیت اسلامی هستیم.
آقای مهدی پور نیز بسیج را تشکلی متقن و محکم دانستند که دارای پشتوانه بسیار قوی، از فرمان امام(ره)، تا مطالبات و جلسات مقام معظم رهبری  و مصوبات شورای عالی فرهنگی دارد.
ایشان ضمن تشکر از زحمات برادرمحمد جواد قلی و تاکید بر نیاز زمان شناسی، خواستند تا به عنوان بسیجی، هرکجا لازم بود حاضر باشند چون بسیجی دل در گرو انقلاب دارد.
برادر قلی ضمن تشکر از ریاست محترم دانشگاه و مسئول فعلی بسیج دانشجویی و هم چنین اعضای شورای حوزه برادران و خواهران وهمچنین جانشین خواهر سال گذشته و امسال، ویژگی های بسیج دانشجویی را اینگونه بیان کردند :
-توجه به اخلاص و هدف کار
-سخت  کوشی و کار شبانه روزی
-نگاه آرمانی و زیر بنایی (طبق نقشه راه سه ساله و پنج ساله)
-توجه به حفظ ارزشها و حیا و عفاف
-دوری ازسودهای دنیایی
-شکوفایی ظرفیت افرادی که قبل از دانشگاه خیلی شکوفا نشده بودند اما مستعد بودند
-برقراری انس و الفت
ایشان اردوی تشکیلاتی، راهیان نور، و اردوی جهادی را از نقاط قوت فعالیت های بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان دانستند و ضمن اشاره به این نکته که بسیج دانشجویی علاوه بر کار سیاسی، در حوزه های علمی، فرهنگی و جهاد و خدمت رسانی هم فعالیت می کنند، گروه های علمی تشکیل شده در بسیج دانشجویی را در بعضی رشته ها موفق تر از انجمن علمی آن رشته معرفی کردند.
 برادر حافظ همت پور نیز با بیان اینکه بسیج برآورده کننده نیازهای انقلاب اسلامی در هر زمان و از هرنوع است بیان کردند: در مسایل سیاسی به فراجناحی بودن بسیج و عدم هضم و حل آن در احزاب و جریان ها معتقدیم. نگاه ما به دولت و مسئولین، رصد هوشمندانه، نقد منصفانه (همراه با روحیه انقلابی نه محافظ کارانه) است.
ایشان در ادامه بیان داشتند: رویکرد ما هم کمک به دولت برای حفظ نظام است. نگاه ما به مقام معظم رهبری نگاه یک سرباز به فرمانده است و تمام تلاشمان را میکنیم تا مطالبات و فرمایشات رهبری را محقق کنیم.
در پایان هم آقای پورعباس، مسئول بازرسی سازمان، حکم تودیع و معارفه برادر قلی و همت پور را قرائت کردند و از برادر قلی تجلیل شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:


security code

گالری تصاویر