وزیر علوم: همه مسئولان برای تحقق کرسی های آزاد اندیشی وظیفه دارند تعداد بازدید: 3651 |

18 اردیبهشت 93

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همه مسئولان دانشگاهی در تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در مورد کرسی های آزاداندیشی وظیفه دارند.

[more]

 

دکتر رضا فرجی دانا در جلسه 268 شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی که در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: وزارت علوم تلاش می کند با سنجش و ارزیابی روند موجود و اشکالاتی که در مسیر برگزاری کرسی های آزاداندیشی وجود دارد، فضای پر نشاط را در دانشگاه ها گسترش دهد.


دکتر فرجی دانا  در ابتدای این جلسه، ضمن گرامیداشت ایام هفته معلم و یاد و خاطره استاد شهید مطهری گفت: انشاالله دانشگاه ها بتوانند در سایه سار افکار متعالی استاد شهید مطهری ضمن سرعت دادن به حرکت علمی کشور به سمت قله های رفیع تر، کانون های معنویت و دینداری باشند.


در ادامه این جلسه، گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیرامون نحوه تسهیل در برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها ارائه شد.


در این گزارش ضمن اشاره به ایجاد یک فضای امن برای اظهار نظر علمی در سطح دانشگاه ها، حمایت حقوقی و قضایی از شرکت کنندگان در این کرسی ها نیز مورد تأکید قرار گرفت.


در بخش دیگری از گزارش مزبور، رفع ابهامات و شبهات گوناگون و ایجاد فرصت عادلانه و قانونی برای طرح افکار و نظرت از اهداف برگزاری کرسی های آزاداندیشی برشمرده شده است.


در انتهای این گزارش نیز مشکلاتی مانند پیچیدگی ها و دیوانسالاری حاکم بر برخی از دانشگاه ها، تراکم مقررات و سیاست زدگی جو دانشگاه ها در برخی از مقاطع زمانی از موانع برگزاری این کرسی ها ذکر شده است.

 

منبع: پایگاه خبری دانشگاه گیلان

 

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:
security code

گالری تصاویر