مسجد باقرالعلوم (ع) دانشگاه گیلان به بهره برداری رسید تعداد بازدید: 3566 |

11 اردیبهشت 93

در پایان همایش سراسری نماز،مراسم بهره برداری از مسجد دانشگاه با حضور مسئولین ستاد اقامه نماز کشور،مدیران استانی و دانشگاهیان دانشگاه برگزار شد و اولین نماز جماعت به امامت آیت الله رودباری اقامه شد.

[more]

 

رییس دانشگاه گیلان در خصوص روند آماده سازی مسجد دانشگاه گفت:عملیات اجرایی مسجد باقرالعلوم(ع) دانشگاه گیلان از سال 1375 آغاز که با 2600 مترمربع زیربنا برای 1500 نمازگزار طراحی شده است، 1000 نفر از برادران در طبقه همکف و 500 نفر از خواهران در طبقه فوقانی می توانند این فریضه الهی را اجابت کنند.

دکتر احمد رضی با اشاره به اینکه مسجد باقرالعلوم(ع) دارای اتاق های آموزشی، فرهنگی، قرائت خانه، وضوخانه، آشپزخانه و ایوان است، متذکر شد: قطر گنبد این مسجد 12 متر و ارتفاع آن 8.5 متر است که 3 میلیارد و 100 میلیون تومان از محل ردیف های متمرکز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، اعتبارات استانی ، محل درآمدهای دانشگاه، کمک های مردمی و وزارت نفت  برای ساخت آن هزینه شده است.

وی با بیان اینکه هنوز تا تکمیل نهایی این مسجد اقداماتی باقی مانده است، تاکید کرد: کتیبه های نمای خارجی، کف سازی صحن ورودی، نازک کاری زیر گنبد و مواردی اینچنین هنوز باقی مانده است که امیدواریم با کمک خیرین به زودی اتمام یابد.

دکتر رضی ضمن تشکر از تمامی کسانی که در آماده سازی مسجد دانشگاه نقش داشتند به خصوص روسای سابق دانشگاه، برایشان آرزوی سعادت نمود.

منبع:پایگاه خبری دانشگاه گیلان

 

 

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:
security code

گالری تصاویر