تحریم ها را شکستیم تعداد بازدید: 3095 |

24 فروردین 92

 سرپرست تیم دانشجویی خودروی خورشیدی هاوین 2 گفت: قابلیت های این خودرو با وجود تحریم های اعمال شده از سوی برخی از کشورهای غربی علیه ایران به دست متخصصان کشورمان ارتقا یافته است واین تیم موفق شد که تحریم ها را بشکند .

  ˈ حسن بهرامی ˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: در حال حاضر این خودرو برای حضور درمسابقات خودروهای خورشیدی 2013 استرالیا آماده است . این مسابقات اواخر شهریورماه تا اوایل مهرماه امسال در استرالیا برگزار می شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون بسیاری از قطعات مورد نیاز خودروی خورشیدی هاوین 2 با توجه به اعمال تحریم ها در داخل کشور تولید می شود که از آن جمله می توان به قطعات بدنه آن که از جنس فیبروکربن است ، اشاره کرد . فیبروکربن در صنایع نظامی کاربرد دارد از این رو به دلیل تحریم وارد کشور نمی شود . پس اعضای تیم خود آن را ساختند . همچنین بهینه کردن مصرف سوخت و تهیه یک سری قطعات الکترونیکی مورد نیاز در داخل این خودرو توسط متخصصان داخلی انجام شده است .

وی تاکید کرد: این تیم برای ارتقای قابلیت های این خودرو توانست با تکیه بر همت متخصصان داخلی تحریم ها را به فرصت تبدیل و قطعات و لوازم مورد نیاز هاوین 2 را در داخل کشور تهیه کند اما از آنجا که ساخت این خودرو بسیار هزینه بر است از این رو از مسوولان ، صنایع مختلف ، سازمان بهینه سازی مصرف سوخت و سازمان حفاظت محیط زیست درخواست می کنیم برای رسیدن خودروی هاوین 2 به مسابقات 2013 استرالیا از تیم سازنده آن حمایت کنند.

بهرامی گفت: خودروهای خورشیدی هیچ گونه آلودگی زیست محیطی ندارد از این رو مورد توجه تمام کشورها هستند اما بسیاری از کشورهای دنیا تکنولوژی ساخت آن را ندارند.

وی افزود: بدون شک در آینده نه چندان دور به دلیل کاهش منابع فسیلی و آلایندگی انواع سوختها ، گرایش دنیا به سمت استفاده از انرژی های پاک و نو که انرژی خورشیدی یکی از بهترین آنهاست ، کشیده خواهد شد هر چند هم اکنون نیز گرایش کشورها به این سمت است.

بهرامی اظهار داشت: ایران هم جزو کشورهایی است که تمام طول روز در تمام سال از نعمت تابش خورشید بهره مند است ازاین رو جزو کشورهای مستعد برای استفاده از انرژی خورشیدی است که توسعه این بخش نیازمند سرمایه گذاری است.

وی گفت: اما جوانان ایرانی با تمام سختی ها و تحریم ها موفق به ساخت خودروی خورشیدی شدند که دارای سرعت 150 کیلومتر در ساعت است و سرعت متوسط آن 90 کیلومتر درساعت در نظر گرفته شده است.

سرپرست تیم دانشجویی خودروی خورشیدی هاوین 2 یادآور شد که شارژ باتری این خودرو بدون هیچ گونه آلودگی انجام می شود و در صورت کامل بودن شارژ ، خودرو حدود 4 ساعت با سرعت 90 کیلومتر درساعت حرکت می کند.

به گفته وی شارژ هر باتری در شرایط ایده آل به 4 تا 5 ساعت زمان نیاز دارد.

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:
security code

گالری تصاویر