با هدف تامین نیاز صنعت برق کشور طرح رله ملی در دانشگاه امیرکبیر اجرا می شود تعداد بازدید: 3150 |

24 فروردین 92

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از واگذاری پروژه رله ملی به این دانشگاه از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر علیرضا رهایی در حاشیه سمینار منسوجات هوشمند درباره‌ی این پروژه توضیح داد:‌ چندی پیش قرارداد اجرای این پروژه میان معاونت علمی و دانشگاه امیرکبیر منعقد شد که در طراحی آن تمامی ذی‌نفعان مانند وزارت نیرو و شرکت توانیر حضور داشته‌اند.

به گفته وی ذی‌نفعان این پروژه طی مدت شش ماه درخواست‌های خود را مطرح کرده‌اند و مشخصات رله‌های مورد نظر را به مجری طرح تحویل داده‌اند.

رهایی با اشاره به این که این پروژه تمامی مراحل طراحی، تولید و تجاری سازی را پوشش می‌دهد، اظهار کرد: برای تجاری سازی این رله‌ها کارخانه‌هایی که زمینه‌ تولید آنها را دارند، شناسایی شده‌اند و مذاکراتی نیز با آنها صورت گرفته است. این مذاکرات مثبت بوده و نظر کارخانه‌ها برای تامین سرمایه تولید رله‌های مورد نیاز کشور به خوبی جمع شده است.

رهایی افزود: دامنه کاربرد رله‌ها در صنعت برق کشور آنقدر گسترده است که پیش از این به جز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طرح اجرای آن در شورای عالی عتف نیز مطرح شده بود. این اهمیت تا جایی است که قرار است پس از طراحی هر یک از رله‌ها با ویژگی‌های خاص هر یک از آنها به صورت انفرادی به مرحله تولید برسند و احتمالا پیش از پایان کاملا طرح بخش‌هایی از آن به تولید و تجاری سازی می‌رسد.


رییس دانشگاه امیرکبیر گفت: برای فاز نخست طرح 24 ماه زمان در نظر گرفته شده است که پس از آن احتمالا برخی از نسل‌های رله‌های طراحی شده به مرحله تولید خواهند رسید.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر به غیر از این پروژه 12 پروژه ملی و طرح کلان ملی دیگر را نیز در دست انجام دارد که از آن جمله می‌توان به هواپیما 150 نفره، سفینه حامل موجود زنده، سیستم‌های هوشمند حمل ونقل، شبکه ملی اطلاعات کشور و ساخت پلت فرم کلاس B اشاره کرد.

به گفته رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تمامی این پروژه‌های جلسات اولیه‌ شرح خدمات و تقسیم کار میان سفارش دهنده، ناظر، مجری و بهره‌برداران را طی کرده‌اند و برای پروژه هواپیمای 150 نفره تاکنون 10 جلسه‌ی کمیته‌ راهبردی تشکیل شده است.

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:
security code

گالری تصاویر