اظهارات وزیر خارجه کانادا علیه ایران، مصداق بارز دخالت در امور داخلی کشورهاست تعداد بازدید: 2650 |

25 اردیبهشت 92

 

سخنگوی وزارت خارجه ایران، تلاش دولت کانادا برای برگزاری نشستی ضدایرانی و اظهارات سخیف وزیر خارجه این کشور علیه ایران را مصداق بارز دخالت در امور داخلی کشورها دانست.

[more]

سیدعباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به سخنان وزیر امور خارجه کانادا در کنفرانس «گفت‌وگوی جهانی برای آینده ایران» گفت: تلاش دولت کانادا برای برگزاری نشستی با حضور تعدادی از عناصر معلوم الحال ضدایرانی و اظهارات سخیف و غیر مسئولانه وی علیه مسائل داخلی ایران، مصداق بارز نقض اصل عدم دخالت در امور داخلی کشورها بعنوان یکی از اصول بدیهی حقوق بین‌الملل بوده و آن را قویا محکوم می‌کنیم.

عراقچی به مقامات کانادایی توصیه کرد قبل از توسل به اینگونه اقدامات و اظهارات سخیف علیه ملت ایران، نسبت به صحت و میزان اعتبار اطلاعات خود در مورد مسائل ایران اطمینان حاصل کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: فرافکنی دولت هارپر در عرصه سیاست خارجی خصوصاً در قبال جمهوری اسلامی ایران مانع استمرار توجه افکار عمومی در داخل و خارج کانادا نسبت به مسایلی مانند تقلب‌های انتخاباتی موسوم به «رسوایی روبوکالز» که منجر به تشکیل دولت فعلی کانادا شد یا موارد فاحش و سیستماتیک نقض حقوق بشر در این کشور نخواهد بود.

سیدعباس عراقچی گفت: گزارش‌های منابع رسمی سازمان ملل و سازمان‌های غیردولتی در خصوص مواردی همچون تبعیض نـژادی گسترده، قاچاق و استثمار جنسی کودکان، نقض حق دسترسی به غذا، قوانین و مقررات تبعیض آمیز علیه مردمان بومی و گروه‌های اقلیت، نرخ روز افزون فقر و بیکاری در میان جوامع مهاجر، نژادگرایی، نژادپرستی و بیگانه هراسی از سوی دولت هارپر را افکار عمومی بین‌المللی شنیده‌اند و با نگرانی وضعیت دموکراسی و حقوق بشر در کانادا را رصد می‌کنند.

 

 

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:
security code

گالری تصاویر