دستیابی ایران به دانش ساخت هواپیمای 150 نفره تا 8 سال دیگر تعداد بازدید: 2837 |

25 اردیبهشت 92

معاون پژوهش و نوآوری سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از طراحی هواپیمای مسافربری 150 نفره و بومی سازی دانش ساخت این هواپیما در کشور خبر داد و گفت: ایران تا کمتر از 8 سال آینده به دانش تولید این هواپیما دست می یابد.[more]

سید محمد مهدی هادوی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به فعالیتهای در دست انجام در زمینه ساخت و طراحی قطعات هواپیماهای مسافربری و نیز بومی سازی و تولید هواپیماهای سنگین در سازمان صنایع هوایی اظهار داشت: در حوزه ساخت قطعاتی مانند ارابه فرود و دیسک ترمزهای کربن – کربن هواپیما، به خط تولید رسیده و هم اکنون در زمینه این قطعات سفارش های بسیاری داریم.

 

وی با تاکید بر اینکه ایران در زمینه اکثر سامانه های هوایی به خط تولید رسیده است، افزود: با وجود اینکه تولید و ساخت ارابه فرود هواپیمای مسافربری 150 نفره نیاز به پایه دانشی بسیار بالایی نسبت به دیگر هواپیماها است اما با این حال ما به دانش بومی این سامانه دست یافته ایم و در صورت سفارش و نیاز امکان ساخت آن در کشور وجود دارد.

 

هادوی با بیان اینکه در زمینه تولید هواپیمای ایران 140 به دانش بومی این فناوری دست یافته ایم ادامه داد: تولید این هواپیما با همکاری آنتونوف آغاز شد و روز به روز درصد بومی سازی این هواپیما در حال افزایش است که پیش بینی می‌شود به زودی ساخت کامل این هواپیما به صورت کاملا بومی انجام شود.

 

معاون پژوهش و نوآوری سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مورد آخرین وضعیت ساخت هواپیمای مسافربری 150 نفره به مهر گفت: تدوین و کسب فناوری کلیدی این هواپیما با دانشگاههای امیرکبیر، علم و صنعت، صنعتی اصفهان و صنعتی شریف آغاز شده و در حال کار است.

 

وی با تاکید براینکه طراحی این هواپیما جدید بوده و براساس دانش کاملا بومی انجام می‌شود، تصریح کرد: هم اکنون در مرحله تعیین شرکا و همکار خارجی برای این پروژه هستیم که تاکنون شرکت خاصی نهایی نشده است.

 

به گفته وی چشم انداز بلند مدتی برای این پروژه درنظر گرفته شده است که امید می رود با انتخاب همکار خارجی در پروسه ای کمتر از 8 سال به ساخت و تولید این هواپیمای ایرانی دست یابیم.

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:
security code

گالری تصاویر