آخرین اخبار انصراف ها از کاندیداتوری تعداد بازدید: 2460 |

24 اردیبهشت 92

با مشخص شدن نسبی آرایش افراد و طیف های حاضر در انتخابات، روزهای پیش رو زمان انصراف برخی کاندیداها به نفع یکدیگر است.

به گزارش مجلس ایران، با مشخص شدن نسبی آرایش افراد و طیف های حاضر در انتخابات، روزهای پیش رو روزهای انصراف برخی کاندیداها به نفع یکدیگر است. این مسئله به خصوص با حضور  و اسفندیار مشایی برای جبهه اصلاح طلبان و گروه دولتی ها شدت بیشتری گرفته است. اما اردوگاه اصولگرایان با طمأنینه بیشتری با موضوع اجماع برخورد کرده و شتاب در کناره گیری در میان کاندیداهای این طیف مشاهده نمی شود.

الف) انصرافی های  قطعی

پرویز کاظمی: وزیر رفاه دولت نهم و اولین وزیر معزول احمدی نژاد با ۱۱ ماه وزارت دیروز به نفع هاشمی رفسنجانی کناره گیری کرد. انصراف یکی از یاران اولیه احمدی نژاد به نفع هاشمی موجب تعجب بسیاری شد اما نشان داد هم اکنون در اقصی نقاط احزاب و گروه های سیاسی می توان یاران اولیه احمدی نژاد را یافت. گفته می شود پرویز کاظمی از سهمیه های محمدرضا باهنر در دولت نهم بوده است.

کاظمی

جواد اطاعت: اطاعت عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و عضو شورای راهبردی اصلاح طلبان است. وی نیز روز گذشته به نفع هاشمی رفسنجانی از انتخابات کناره گیری کرد.

آخرین روز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری

مسعود پزشکیان

وزیر بهداشت دولت دوم خاتمی و نماینده دوره های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی، سومین نفری است که به نفع هاشمی اعلام انصراف کرده است. البته وی استعفای خود را با هدف اجماع اصلاح طلبان، رسانه ای کرد.

پزشکیان

 

محمدرضا رحیمی: معاون اول دولت دهم نیز ساعاتی پیش از انتخابات کناره گیری کرد. در اخبار آمده کناره گیری رحیمی بنا به توصیه احمدی نژاد صورت گرفته است. درکارنامه رحیمی علاوه بر معاونت دولت دهم، استانداری کردستان در دولت سازندگی، ریاست دیوان محاسبات و معاونت پارلمانی رییس جمهور در دولت نهمبه چشم می خورد.

کاندیداها

 

ب) صف انتظار انصراف ...

محمد شریعتمداری: وزیر بازرگانی دولت سید محمد خاتمی، هنگام ثبت نام اعلام کرده بود در صورت حضور هاشمی کنار می رود. وی امروز به دیدار هاشمی رفت تا در این باره با وی مذاکره کند. گفته می شود طی این دیدار هاشمی، شریعتمداری را از انصراف زودهنگام باز داشته است.

کاندیداها

 

حسن روحانی: دبیر اسبق شورای عالی امنیت ملی نیز از کاندیداهایی است که با حضور هاشمی، حضور خود را منتفی اعلام کرده بود. اما وی نیز مانند شریعتمداری تا کنون انصراف نداده و منتظر روزهای آینده و اتفاقات بعدی است. شاید روحانی ذخیره ای باشد برای اتفاقات خاصی که در روزهای آینده ممکن است بیفتد.

کاندیداها

محمدرضا عارف

معاون اول و وزیر پست و تلگراف و تلفن دولت های خاتمی، نیز مثل اکثر کاندیداهای اصلاح طلب قول انصرافش را در صورت حضور هاشمی یا خاتمی از مدتها پیش داده بود. اما او هم مثل سایرین فعلا دست نگه داشته و خبری مبنی بر کناره گیری او منتشر نشده است.

کاندیداها

 

 

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:
security code

گالری تصاویر