چهارشنبه ی سیاه تعداد بازدید: 3310 |

24 اردیبهشت 92

بعد از چند ماه رکود فعالیتی انجمن اسلامی هفته ی گذشته برنامه های انتخاباتی انجمن اسلامی کلید خورد. اما ای کاش ...

[more]

چهار شنبه گذشته (18/2/92) در تالار حکمت انجمن اسلامی تریبون خود را در اختیار 2 تن از متهمین فتنه ی 88 (دکتر شکوری راد و دکتر فرشاد مومنی )گذاشت تا هرچه میخواهند درست و غلط ،سنجیده ونسنجیده بگویند  ویکدیگر را تایید کنند و برای یکدیگر نوشابه باز کنند . از انجا که در این برنامه فرصتی داده نشد تا کسی حرفهای بی پایه واساس آنها را پاسخ دهد یا لااقل سوالی از انها بپرسد علی رغم اینکه یک ساعت مانده به پایان برنامه نام نویسی شده بودند.این مقاله پاسخی است بر این بی ادبی.

 

پارادوکس مشارکتی

دکتر شکوری راد نماینده ی مجلس ششم و از اعضای حزب منحله مشارکت گفت "اولین معضل ما بی قانونی است" ومد ام تکرار میکرد که مسئولین ما پایبند به قانون اساسی و قانون مجلس نیستند  هرچند قانون اساسی ما دارای مشکلاتی است. اما پاسخی به دکتر:1- کسی مثل شما که قانون اساسی را دارای مشکل می داند چطور دعوت به قانون اساسی میکند. 2-  خوب است نگاهی به سوابق واعمال خود کنید که چقدر بی قانونی وعدم تمکین به حکم قانون در پرونده ی شما است شما که ممنوع اسخنرانی هستید اصل حضور شما در پشت تریبون غیرقانونی است اما نمونه هایی دیگر 1-عدم تمکین شما به حکم شورای نگهبان در ثبت نام مجلس هفتم که شما رد صلاحیت شدید وسپس تمکین نکردید وطی اقدامی دشمن دوستانه تحصن و استعفای دسته جمعی راه انداختید وکشور را دچار بحران کردید(از ارتباط شما با امریکا در زمان تحصن نمیگویم) 2- شما درسال 88 مهرهای داخلی جریان فتنه شدید وهستید کدامیک  از اعمال خود را قانونی می دانید تظاهرات و اغتشاشات شما کدامیک قانونی بودند. عدم قبول نتیجه ی انتخابات از سوی شما آیا عدم تمکین به قانون نبود و اگر اعتراضی داشتید چرا از مجرای قانونی وارد نشدید و دست به آشوب و اردوکشی خیابانی زدید.علی رغم دعوت رهبری به قانون و بازشماری آرا شما باز به راه خود خود ادامه دادید و دنبال ابطال انتخابات بودید و آشوب را تا جایی ادامه دادید که حتی در روز عاشورا به ابا عبدالله بی حرمتی شد و جریان شما آن ها را خدا جو خواند.

 

"احمدی نژاد در حد ریاست جمهوری نیست"

دکتر شکوری راد بارها به ناکارآمدی مسئولین حمله کرد و گفت که افراد کوچک سر پست های بزرگ قرار دارند. اما پاسخ : جناب شکوری مگر احمدی نژاد با رای مستقیم مردم انتخاب نشد پس شما چه کاره هستید که می گویید فلانی برای این پست کوچک است یا بزرگ.آنجا که به نفع شما نیست 24 میلیون مردم قدرت تشخیص ندارند و نمی دانند که چه کسی بزرگ هست و چه کسی کوچک و آنجا که قانون شما را برای تصدی مسئولیت صالح نمی بیند دم از شعور مردم می زنید و می گویید بگذارید همه بیایند و مردم انتخاب کنند .شما اگر رای مردم را محترم می دانستید به نتیجه رای مردم احترام می گذاشتید و دم از ابطال انتخابات نمی زدید و نمی گفتید فلانی در حد مسئولیت نیست و اگر به قانون احترام می گذاشتید در برابر رای قانون(شورای نگهبان) تسلیم بودید شما نه به قانون و نه به مردم احترام می گذارید بلکه به منافع خودتان احترام می گذارید برای رسیدن به منافع مردم را قانون را هر چیز را سپر قرار می دهید و پله قرار می دهید برای رسیدن به منافع خود رقابت های انتخاباتی شما بر سر خدمت نه بوده و نه هست بلکه برای رسیدن به قدرت و منافع خود است.

 

"مردم روز به روز فقیرتر می شوند"

دکتر شکوری راد طرح هدفمندی یارانه ها را هم مورد حمله و هجمه قرار داد و این طرح را موجب فقر مردم خواند و گفت فقر در مناطق محروم و روستاها در حال افزایش است.و اما پاسخ: دکتر جان کلا شما پارادوکسید.اولا شما که می دانید هدفمندی یارانه ها مصوب مجلس است و دولت موظف به اجرای مصوبات مجلس است و از طرفی دولت را متهم به عدم اجرای مصوات مجلس می کنید با کدام آمار مدعی می شوید روز به روز مردم فقیر تر می شوند اگر اقدامات دولت نهم در محرومیت زدایی (محرومیتی که نتیجه کارهای شما ودوستانتان بود) از روستاها موفق نبود پس رای یازده میلیونی روستاها (رایی که شما آن را با ارزش نمی دانستید و می گفتید رای ما کیفی است و رای احمدی نژاد کمی است.اساتید دانشگاه به ما رای دادند و روستاییان به احمدی نژاد و ارزش رای ما بالاتر است) به خاطر کدام کار دولت نهم بوده است.

 

"انتخابات باید آزاد باشد"

میهمان برنامه در ادامه گفت باید انتخاباتی برگزار شود که آزاد باشد و همه سلیقه ها در آن شرکت کنند و همان چیزی که مردم می خواهند انجام شود و رای مردم از صندوق ها خارج شود.

پاسخ: دکتر جان شما باز هم پای مردم را برای رسیدن به اهداف خود باز کردید و از مردم مایه گذاشتید و خود را دلسوز مردم قلمداد کردید.همه می دانند که این حرف ها از زبان دشمنان قسم خورده ی خارجی بیرون آمده که حالا شما آنها را تکرار مکنید و با این کار آب درآسیابشان می ریزید. این حرفها برای زیر سوال بردن شورای محترم قانونی و خدمتگزار نگهبان است شما که خود را مدعی العموم قانون اساسی می دانید چرا ارکان این قانون رامحترم نمی دانید (یادم آمد منافع شخصی) دکتر جان بهتر است به جای زیر سوال بردن تایید صلاحیت ها شما تلاش کنید صلاحیت های حداقلی را در خود به وجود آورید تا لایق تصدی مسؤلیت در مملکت امام زمان شوید . به قول حضرت امام "شما غلط می کنید قانون را قبول ندارید قانون شما را قبول ندارد". و به جای آنکه مهره ی دست اجانب و دشمنان ایران اسلامی شوید کمی به گفته ها و کردارتان فکر کنید تا در ملآ اعلی روسیاه نشوید .

 

"جواب اعتراض گلوله نبود "

دکتر در ادامه ماجرا گریزی به فتنه 88 زد و گفت جواب اعتراض گلوله نبود وباید شبهات پاسخ داده می شد.

پاسخ:دکتر جان شما یا نمیدانید اعتراض چیست یا گلوله .در کدام تظاهرات گلوله شلیک شد نیروهای امنیتی در کجا استفاده از سلاح های گرم کردند در حالیکه شما میدانید اگر مشابه این حرکت در یکی از کشورهای به قول شما دموکراتیک اتفاق می افتاد حکومت تلفات سنگینی از معترضین می گرفت(همانند آنچه در چین در همان بازه زمانی اتفاق افتاد)در ادامه اینکه آیا حمله به انبار محمات در نزدیکی میدان آزادی اعتراض است یا آشوب؟آیا آتش زدن مسجد لولاگر، آتش زدن و تخریب اموال عمومی و خصوصی برهنه کردن افراد در ملا عام، به شهادت رساندن 27 نفر،توهین به مقدسات و ساحت حضرت اباعبدالله زیر سوال بردن آرمان های انقلاب و شعار علیه اصل نظام و انقلاب و... آیا تظاهرات اعتراض آمیز است یا آشوب خیابانی ؟ آقای دکتر از سوی حکومت اقدامات زیادی در جهت برطرف کردن شبهات انجام شد من جمله:جلسه ای که تنها چند روز بعد از انتخابات با نمایندگان کاندیدا و با حضور رهبر معظم انقلاب و به خواست ایشان انجام شد و در آن جلسه از معترضین خواسته شد که دلایل خود را مبنی بر ادعای تقلب بگویند اما دریغ  از یک دلیل و حتی پیشنهاد بازشماری آرا شد اما شما...

اما کلام آخر:واضح است که تریبون هر مجموعه و تشکل در اختیار افرادی قرار داده می شود که از یک خط فکری باشند(مگر برای مناظره) در واقع خط فکری هر تشکل را باید از تریبونشان شنید در این برنامه ما خط فکری انجمن را شناختیم و فهمیدیم که انجمن هنوز بر حمایت از مهره های فتنه اصرار دارد و حاضربه برائت از جریان فتنه نیست بلکه در پی زنده کردن آن است  البته در طول این 4 سال هیچ نشانه ای مبنی بر دوری انجمن از جریان فتنه دیده نشد و البته با امتناع از دادن بیانیه در 9 دی هرسال این موضوع قابل پیش بینی بود.

 

همه ما باید نسبت به اعمالمان در پیشگاه باری تعالی پاسخگو باشیم...

 

پس بیایید بیشتر به اعمالمان فکر کنیم....

 

 یاعلی                                                      

----------------------------------------

جواد قلی

 

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:
security code

گالری تصاویر