بوترابی در دیدار با جامعه روحانیت مبارز شمال غرب تهران: گفتمان اصولگرایی با مرجعیت جامعتین پیروز می‌شود تعداد بازدید: 2725 |

23 اردیبهشت 92

ابوترابی با تاکید بر لزوم شکل‌گیری دولت اسلامی به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و یاد آور شد: ما در اولین مرحله نظام شاهنشاهی را سرنگون کردیم، ولی در مرحله سوم متاسفانه هنوز دولت اسلامی ایجاد نشده است.

[more]

به گزارش به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ابوترابی، وی شب گذشته در جمع اعضای جامعه روحانیت مبارز شمال غرب تهران با تاکید بر اینکه گفتمان دستگاه اجرایی باید همان گفتمان نظام باشد که مقام معظم رهبری آن را تبیین فرموده اند، اظهار کرد: باید از تمام ظرفیت ها برای تحقق گفتمان نظام بهره برد. علاوه بر این در حوزه عملکرد نیز لازم است تا با شتاب در مسیر همین گفتمان حرکت کنیم زیرا نمی توان با سیاستهایی که با اصول مسلم دین و انقلاب هماهنگ نیست اهداف انقلاب را تحقق بخشید.

ابوترابی افزود: کسی که به عدالت اعتقاد ندارد و برای آراسته شدن به آن تلاش نمی کند در نظام اسلامی جایگاهی ندارد. مدیران جمهوری اسلامی باید از سطح قابل قبولی از عقلانیت و علم برخوردار باشند. اینکه مقام معظم رهبری در بهره گیری از نخبگان سیاسی و علمی تاکید داشتند به خاطر این است که احترام به خرد جمعی راه را برای پیشرفت آماده می کند. نمی توان بدون مدیریت مبتنی به برنامه و با اتخاذ رویکرد پروژه ای به یک اقتصاد قدرتمند رسید.

وی در خصوص عملکرد مجلس در قبال دولت با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس نماینده یک بخش هستند و نمی توان از آنها انتظار یک نگاه کلان به مسایل کشور داشت اظهار کرد: از رییس جمهور انتظار می رود در برخورد با معضلات نگاه کلان داشته باشد و اگر رییس دستگاه اجرایی چنین رویکردی را اتخاذ کند قطعا مجلس نیز با او همکاری می کند.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اگر همزمان با اجرای پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت نگاه دولت به مسایل تغییر می کرد، این وضعیت به وجود نمی آمد، گفت: اگر رییس جمهور با حضور در مجلس شرایط کشور را تشریح می کرد می توانستیم با نگاه به اقتصاد مقاومتی از افزایش بودجه جاری کشور جلوگیری کنیم و با افزایش ذخایر ارزی منابع حاصل از درآمدهای نفتی را به سمت تولید هدایت کنیم.

وی در خصوص شاخص های انتخاب وزیران به لزوم مشورت با نخبگان اشاره کرد و گفت: باید بالاترین سطح تعامل را با مجلس و کمیسیون های تخصصی داشت و با تعریف شاخص های کلیدی قانونی جامع تدوین کرد تا بر اساس آن شایسته ترین ها در مناصب کلیدی قرار بگیرند.

نامزد ائتلاف اکثریت اصولگرایان در واکنش به اقدام رییس جمهور در همراهی مشایی برای ثبت نام در انتخابات، گفت: این کاملا یک اقدام سیاسی بود و به هیچ وجه قابل دفاع نیست همانطور که شورای نگهبان نیز رسما این کار را خلاف قانون اعلام کرده است.

وی با تاکید بر لزوم شکل گیری دولت اسلامی به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و یاد آور شد: ما در اولین مرحله نظام شاهنشاهی را سرنگون کردیم. در مرحله دوم نظام اسلامی شکل گرفت ولی در مرحله سوم متاسفانه هنوز دولت اسلامی ایجاد نشده است.

ابوترابی در خصوص مشکلات اقتصادی کشور با بیان اینکه اگر اراده دستگاه اجرایی بر حرکت به سمت یک اقتصاد مولد باشد می توان با قطع رابطه هزینه های جاری با درآمدهای نفتی اقتدار اقتصادی را میسر کرد، اظهار داشت: تاکنون همه اراده دولت بر این بوده که مبلغی را به مردم پرداخت کند و مردم آن را صرف هزینه های خود کنند. بنده هیچگاه از تصمیمات فرهنگی و اقتصادی دولت دفاع نکرده ام اما تلاش کردم چالش جدیدی را هم خلق نکنم در صورتیکه در شرایط کنونی انتقاد از دولت به معنی تضعیف دولت نیست.

وی در پایان با تاکید بر وحدت رویه اصولگرایان، گفت: نگاه بنده و بسیاری از دوستان اصولگرا همواره به این بوده است که بنا بر مرجعیت جامعتین راه برای موفقیت گفتمان اصولگرایی هموار شود.

 

 

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:
security code

گالری تصاویر