افزایش حضور اسرائیل در خلیج فارس تعداد بازدید: 2822 |

22 اردیبهشت 92

یک روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی از انتشار سندی در وب سایت وزارت دارایی رژیم صهیونیستی که در آن به دایر شدن دفاتر دیپلماتیک این رژیم در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس اشاره شده خبر داد.

[more]

به گزارش مهر به نقل از هاآرتض، در این سند آمده که اسرائیل دفتری مخصوص به فعالیت های دیپلماتیک در یکی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس دایر کرده و بحث مربوط به هزنیه های آن نیز در روزهای آینده به تصویب کابینه نتانیاهو می رسد.


طرح دایر کردن این دفتر در خلیج فارس، یک برنامه به ظاهر اقتصادی است که در سال آتی میلادی به اجرا گذاشته می شود.

در این سند اشاره ای به نام این کشور عرب حوزه خلیج فارس نشده اما به این نکته اشاره شده که در فاصله سالهای 2010 تا 2012 میلادی تل آویو 11 دفتر دیپلماتیک جدید در کشورهای مختلف دایر کرده است.

این دفاتر در خلیج فارس، عشق آباد در ترکمنستان، ولینگتن در نیوزیلند، اکرا در غنا، تیرنا در آلبانی، چین، برزیل، حوزه کارائیب، مونیخ، سن پترزبورگ، و کشورهای حوزه اقیانوس آرام دایر شده اند.

به نوشته هاارتض، روابط اسرائیل با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بسیار حساس است و "یاکوب هداس هندلزمن" سفیر تل آویو در آلمان در مقاله ای که برای موسسه تحقیقات امنیت داخلی اسرائیل نوشته به این نکته اشاره کرده که تل آویو و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس دارای منافع مشترکی هستند.

هندلزمن از سال 2002 تا 2003 سفیر رژیم صهیونیستی در قطر بوده و بعد از آن به عنوان مدیر بخش خاورمیانه وزارت خارجه این رژیم منصوب شد.

هر چند کشورهای عرب حوزه خلیج فارس درصدد هستند تا روابط خود با رژیم صهیونیستی را کتمان کنند اما این سند وزارت خزانه داری رژیم اسرائیل به خوبی نشان می دهد که روابطی گسترده میان تل آویو و این کشورها وجود دارد.

برای مثال در سال 2009 تلگراف های محرمانه وزارت خارجه آمریکا از روابط پنهانی رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی پرده برداشت. 

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:
security code

گالری تصاویر