500 میلیون دلار برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان در نظر گرفته شد تعداد بازدید: 2979 |

20 اردیبهشت 92

اصفهان- معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امسال 500 میلیون دلار برای صندوق نوآوری و شکوفایی بمنظور حمایت از شرکتهای دانش بنیان در نظر گرفته شده است.[more]

 

به گزارش ایرنا، محمد مهدی نژاد نوری روز پنجشنبه در آیین آغاز بکار نهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در اصفهان افزود: این مبلغ با نظر کمیسیون تلفیق مجلس و از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در مدت سه سال باید سه میلیارد دلار به صندوق نوآوری و شکوفایی واریز شود، اظهار کرد: این صندوق در راستای قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان ایجاد شده است.

 

وی دو محور اصلی این قانون را معافیتها و تسهیلات برای شرکتهای دانش بنیان خواند و گفت: معافیتها شامل مالیاتی، گمرک و بیمه است.

 

وی افزود: اکنون حدود سه هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعال است که این تعداد باید تا پایان برنامه پنجم توسعه به 20 هزار شرکت افزایش یابد و صندوق نوآوری در این زمینه بسیار موثر است.

 

وی با اشاره به نقش جشنواره شیخ بهایی در نظام ملی نوآوری که مبتنی بر علم و دانش است، اظهار کرد: نظام ملی نوآوری شامل چرخه ای است که از تولد ایده شروع می شود تا منجر به ارائه محصولات و خدمات در بازار شود.

 

معاون وزیر علوم تاکید کرد: جایی که قرار است ایده متولد شود نیازمند فضای مناسب مانند مدارس، دانشگاهها ، همایشها، گروههای اجتماعی و انجمن های علمی است.

 

وی با بیان اینکه سرآغاز این زنجیره یعنی تولد ایده بسیار مهم است، افزود: اگر پرورش ایده، تبدیل آن به پدیده، استاندارد کردن، بازاریابی برای آن و نتایج و دستاوردهای آن را به چرخه برگرداندن در یک ساز و کار مناسب تنظیم شود یک نظام ملی نوآوری در کشور خواهیم داشت.

 

نژاد نوری جشنواره شیخ بهایی را یکی از حلقه های این زنجیره خواند و گفت: اگر حلقه های قبلی نباشد این جشنواره نیز معنایی نخواهد داشت.

 

وی مهمترین کارکردهای این جشنواره را اعتبار بخشی به ایده ها، امکان تبادل تجربه، ایجاد اطمینان خاطر برای عرضه کننده و مصرف کننده ایده و توسعه دانش برشمرد و اضافه کرد: امید است این جشنواره به سمت بین المللی شدن حرکت کند.

 

وی ادامه داد: با بین المللی شدن، این جشنواره نقطه اتکا و امیدی برای همه کشورهایی که ضمن حفظ استقلال خود برای رفاه مردم و صلح جهانی تلاش می کنند، خواهد بود.

 

وی با تاکید بر اینکه ایران دارای بالاترین شتاب رشد علمی در جهان است، گفت: بر اساس آمار سال 2011 شتاب رشد علمی ایران 5/11 برابر متوسط جهان بود.

 

وی با اشاره به اینکه ما چهار میلیون و 500 هزار دانشجو، دو هزار و 700 واحد آموزش عالی داریم، تصریح کرد: همه این ظرفیتها قابلیت تبدیل شدن به محصولات و خدمات مبتنی بر دانش و فناوری را دارد.

 

وی افزود: هم اکنون 33 پارک علم و فناوری، 120 مرکز رشد و بیش از سه هزار شرکت دانش بنیان در کشور با اشتغال 21 هزار نفر فعال است.

 

نهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی روز پنجشنبه در اصفهان آغاز بکار کرد و تا روز شنبه ادامه خواهد یافت.

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:
security code

گالری تصاویر