گورستان اسرائیل در جنوب لبنان تعداد بازدید: 2705 |

19 اردیبهشت 92

روزنامه کویتی الرأی گزارش داد دبیرکل حزب‌الله لبنان در محفلی خصوصی آخرین تحولات منطقه به خصوص بعد از تجاوز اسرائیل به خاک سوریه را بررسی کرده‌ است. 

[more]

روزنامه کویتی «الرأی»، گزارشی از نشست صمیمی «سید حسن نصر الله» دبیر کل حزب الله لبنان در محفلی خصوصی منتشر کرده که به بررسی شرایط و تحولات منطقه بعد از تجاوز اخیر اسرائیل به سوریه پرداخته است.

این روزنامه گزارش داد که نصر الله تأکید کرد که منافع اسرائیل ایجاب می‌کند وارد جنگ با سوریه نشود زیرا با توجه به اینکه سوریه به عنوان گذرگاهی برای ورود نیروهای اسرائیلی به لبنان استفاده خواهد شد تل‌آویو می‌داند که حزب الله بخشی جدا نشدنی از پاسخ خواهد بود.

وی افزود: در واقع اسرائیل می‌خواهد بحران سوریه برای سال‌های پیاپی ادامه پیدا کند تا طرف‌های سوری یکدیگر را نابود کنند زیرا اسرائیل از نبود قدرت مرکزی متحد در سوریه استفاده خواهد کرد و به این ترتیب به راحتی می‌تواند این کشور را به مرزهای خود اضافه کند.

سید حسن همچنین بعید می‌داند که اسرائیل بخواهد از جنوب لبنان وارد این کشور شود زیرا کاملا آگاه است که لبنان به گورستانش تبدیل خواهد شد و ثابت شده که سپر آهنینی که به آن افتخار می‌کند از خانه عنکبوت هم سست تر است.

دبیر کل حزب الله افزود: در صورتی که جنگنده‌های اسرائیلی هر یک از انبارهای حزب الله را در لبنان هدف قرار می‌داد بدون شک پاسخ محکمی دریافت می‌کرد و جنگ تمام عیاری را شاهد می‌بود.

وی یاد‌آور شد که فلسطین محور اصلی تحولاتی است که در منطقه روی داده و می‌دهد و اسرائیل و آمریکا خط مقدم مقاومت را هدف قرار داده‌‌اند و با سوریه به عنوان مانعی بر سر راه نقشه‌های خود برخورد می‌کنند و این چیزی است که حتی اگر اعراب با آن موافقت کنند مقاومت به آن تن نخواهد داد. 

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:
security code

گالری تصاویر