لایحه ضدایرانی جدید در کنگره آمریکا تعداد بازدید: 2898 |

19 اردیبهشت 92

گروهی از سناتورهای آمریکایی با معرفی یک لایحه ضد ایرانی جدید خواستار محدود کردن دسترسی تهران به ذخائر ارزشی‌اش در کشورهای دیگر دنیا شده‌اند.

[more]

به گزارش فارس، گروهی از سناتورهای آمریکایی روز چهارشنبه لایحه‌ای ارائه کردند که جلوی دسترسی ایران به میلیاردها دلار ذخائر ارز خارجی این کشور را می‌گیرد؛ این جدیدترین تلاش کنگره آمریکا برای مانع‌تراشی در برنامه هسته‌ای ایران بر اساس ادعاهای اثبات‌نشده است.

قانونگذاران واشنگتن ادعا کرده‌اند دولت ایران از ذخائر انباشته شده‌اش در گوشه و کنار دنیا که بیشتر در قالب یورو است برای دور زدن تحریم‌های نفتی آمریکا و اتحادیه اروپا استفاده می‌کند.

بنا به ادعای این قانونگذاران، ایران این ذخائر ارزی که ارزشی معادل 60 تا 100 میلیارد دلار دارند را به واحدهای پول رایج در آن مناطق تبدیل و از آنها برای تأمین منابع مالی واردات خود استفاده می‌کند.

آمریکا، اسرائیل و هم‌پیمان‌های آنها ادعا می‌کنند برنامه هسته‌ای ایران جنبه‌های نظامی دارد، اما تهران همواره این ادعاها را رد کرده است.

امریکا و اتحادیه اروپا با تکرار این ادعای تاییدنشده، تحریم‌های غیرقانونی را به طراحی واشنگتن علیه ایران وضع کرده‌اند.

در صورتی که این لایحه تصویب شود، این تبدیل‌های ارزی ممنوع خواهند شد.

به گزارش رویترز، انتظار می‌رود لایحه جدید به قانون تحریم‌های ایران در مجلس نمایندگان که در ماه فوریه توسط «اید رویس»، رئیس کمیته امور خارجی این مجلس، ارائه شد الحاق شود. a

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:
security code

گالری تصاویر