رونمایی از یک پهپاد جدید در چند روز آینده تعداد بازدید: 2765 |

17 اردیبهشت 92

 

معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزیر دفاع با اعلام اینکه هم اکنون 40 نوع پهپاد با توانایی‌ها و کاربردهای مختلف در صنایع کشور تولید می‌شود از رونمایی یک پهپاد جدید در چند روز آینده خبر داد.

[more]

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهندس محمد اسلامی در اختتامیه سومین دوره مسابقات طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین با اشاره به اینکه استفاده از پهپاد در سازمان رزم نیروهای مسلح جایگاه خاصی پیدا کرده است، گفت: پهپاد هم اکنون توسط گروه های خاص رزمی استفاده می‌شود و صنایع با تنوع سفارش پهپاد با کاربری‌های گوناگون رو به رو هستند.

 

به گفته وی هم اکنون بیش از 40 نوع پهپاد با بردهای کوتاه، متوسط و بلند و با ارتفاع‌های پایین، متوسط و بیشتر در کشور ساخته می‌شوند و یا در دست طراحی هستند که نیروهای مسلح از آنها بهره می‌گیرند.

 

اسلامی با اشاره به اینکه پهپادها تنها در صنایع نظامی کاربرد ندارند، خاطرنشان کرد: سعی ما این است که این پهپادها را در مجموعه‌های دیگری مانند محیط زیست، وزارت نفت و سازمان مراتع و جنگل‌ها نیز کاربردی کنیم تا آنها نیز در عملیات دیده‌بانی و مراقبت از آن استفاده کنند.

 

گسترش صنایع دانشی در وزارت دفاع

 

به گفته معاون امور صنعتی و تحقیقات وزیر دفاع، این وزارتخانه صنایع دانش خود را گسترش داده که تجلی آن در مراکز طراحی و توسعه فناوری نمود پیدا کرده است.

 

این وزارتخانه تاکنون چند دفتر طراحی را به عنوان حلقه واسط صنعت و دانشگاه در دانشگاه‌های کشور تاسیس کرده است.

 

اسلامی معتقد است که وزارت دفاع برای افزایش قدرت خلق محصول و پاسخگویی به نیازها راهی جز گسترش دفاتر طراحی و ساخت نمونه‌های فناورانه ندارد.

 

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:
security code

گالری تصاویر