توجه به استعدادهای برتر و نخبگان یک موضوع لوکس و تشریفاتی نیست تعداد بازدید: 3396 |

16 اردیبهشت 92

 

 

سلطانخواه:

توجه به استعدادهای برتر و نخبگان یک موضوع لوکس و تشریفاتی نیست

رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: توجه به استعدادهای برتر و نخبگان یک موضوع لوکس و تشریفاتی نیست بلکه ضرورتی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کرده‌اند.

[more]

 

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، نسرین سلطانخواه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: بنیاد ملی نخبگان یک نهاد سیاستگذار است که برای اجرای برنامه‌های خود نیازمند هماهنگی بین بخشی و فرابخشی است و از این رو باید علاوه بر انجام ماموریت‌ها، یک فعالیت کلان را هم انجام دهد به طوری که بتواند رویکرد، نگاه و افکار کسانی که در عرصه‌های تصمیم‌گیری هستند با رویکردی که نظام در حوزه نخبه‌پروری گرفته است هماهنگ و همسو کند.

 

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه موضوع توجه به استعدادهای برتر و نخبه اصلا یک موضوع لوکس و تشریفاتی نیست، بلکه ضرورتی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کرده‌اند، تصریح کرد: برخی عمق این نگاه را درک نکرده‌اند و فضای ذهنی و فکریشان با این رویکرد کلان کشور هماهنگ نیست.

 

وی افزود: کار و وظیفه اصلی بنیاد ملی نخبگان این است که یک باور و اعتمادی نسبت به جامعه استعدادهای برتر و نخبگان ایجاد کند به طوری که در کارها و برنامه‌های بنیاد باید صداقت در گفتار و سلامت در عمل سرلوحه آنها باشد در این صورت صداقت در گفتار و سلامت در عمل کارکنان بنیاد ملی نخبگان دیده می‌شود و در نهایت اعتماد ایجاد خواهد شد زیرا جامعه‌ای که ما با آنها سروکار داریم جامعه‌ای دانا و آگاه است و فراتر از آن جامعه علم و فناوری و فرهیخته کشور جامعه‌ای آگاه و با بصیرت هستند.

 

به گفته سلطانخواه فعالیت‌های بنیاد ملی نخبگان در یک ظرف شیشه‌ای است که از همه طرف دیده می‌شود و مورد رصد و ارزیابی جامعه فرهیخته کشور است.

 

وی خطاب به روسای بنیادهای استانی نخبگان بر ایجاد ارتباط نزدیک در قالب ملاقات حضوری با نخبگان و استعدادهای برتر استان تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه بنیاد ملی نخبگان یک نهاد نوپا و جوان است نیازمند ارتباط با بخش‌ها و دستگاه‌های دیگر است که باید به این موضوع هم توجه شود.

 

سلطانخواه افزود: باید تا آخرین روز دولت مانند روزهای آغازین تحویل مسئولیت برای خدمت به مردم کار و تلاش کرد.

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، گفت: بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند مکلفند در ساختن حماسه سیاسی از سوی ملت بزرگ ایران  کمک کنند و زمینه را برای حضور پرشور  و آگاهانه مردم فراهم کنند.

 

 

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:
security code

گالری تصاویر