ی.م تعداد بازدید: 3294 |

16 خرداد 96

آنچه که راز جوسازی های رسانه ای اخیر حامیان دولت تدبیر! از ربنای شجریان تا دیوار کشی و ... را بر ملا می سازد تلاش برای سرپوش گذاشتن روی یک رسوایی تاریخی به نام «کرسنت» است. (سند درخواست عدم پخش ربنای این خواننده هم از سمت خودش این روز ها در فضای مجازی دست به دست می چرخد تا رو سیاهی را مثل همیشه برای ذغال باقی بگذارد).

🔹بر اساس آنچه که اتفاق افتاد، دولت آقای روحانی برای جبران خسارت مورد ادعای دولت ترکیه به استناد محکومیت ایران در پرونده کرسنت توافق کرده است که باید 14 ماه (430 روز) روزانه 30 میلیون متر مکعب جمعا (12,900,000,000) گاز مجانی به کشور ترکیه تحویل دهد. لازم به ذکر است که دولت محترم به جز چند مصاحبه که بیشتر شبیه فرافکنی و فرار از پاسخ است، هیچ واکنش و پاسخ خاصی نسبت به این اتفاق که مطالبه ی نخبگان ملی و نمایندگان مجلس هم میباشد در جهت تکذیب یا تفسیر آن نداده است.

🔺بعد از محکومیت ایران برای پرداخت خسارت دهها میلیون دلاری در پرونده کرسنت توسط دادگاه لاهه، کشور ترکیه هم با دست آویز قرار دادن همین حکم به قیمت گاز وارداتی خود از ایران در دادگاه لاهه شکایت کرده و حکم به دریافت خسارت از ایران گرفته است.
از نظر کارشناسان حقوق بین الملل علت محکومیت ایران در ماجرای کرسنت اقدام رییس جمهور حقوقدان! در انتخاب جناب مهندس زنگنه به عنوان وزیر نفت بوده است. چرا که پیش از آن در لایحه ی دفاعی ایران در دادگاه لاهه نامبرده به عنوان متهم به تبانی در پرونده کرسنت از طرف ایران مطرح بوده است.

▫️باید توجه داشت که مستند اصلی دادگاه لاهه در صدور حکم علیه ایران انتخاب مجدد زنگنه به عنوان وزیر نفت در دولت یازدهم توسط آقای روحانی بوده است. چرا که انتخاب مجدد ایشان، از نظر دادگاه عملا ادعای ایران در رابطه با وجود فساد و تبانی در پرونده کرسنت (به عنوان مجری انعقاد قرارداد) و جلوگیری از این فاجعه و رسوایی تاریخی را رد کرده است.

🔵توضیح:
«در اواخر دولت اصلاحات قراردادی در مورد منابع گازی ملت ایران، به مدت 25 سال با شهروند یکی از کشورهای کوچک منطقه یعنی امارات تحت عنوان قرارداد «کرسنت» منعقد می‌شود و طبق این قرارداد ایران متعهد می‌شود تا 25سال؛ بین 500 تا 800 میلیون متر‌مکعب به این کشور منابع صادر کند، به گونه‌ای که تا 7 سال برمبنای 17دلار و بعد از آن تا 40 دلار قیمت منابع ما می‌تواند افزایش یابد. این در حالی بود که همزمان ایران با ترکیه قراردادی مشابه با قیمت 150 دلار منعقد کرده بود»

❇️ ی.م
دانشجوی دانشگاه گیلان

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:
security code

گالری تصاویر