خیانت بزرگ شرکت های تلفن همراه تعداد بازدید: 2977 |

31 خرداد 92

در سال های اخیر، بارها شاهد تقویت روحیه مصرف گرایی نادرست در کشور بوده‌ایم. از تبلیغات مواد خوراکی گرفته تا پوشاک و لوازم خانگی و…

[more]

بدون توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی روز به روز روحیه مصرف در ماها زیاد شده و بدون شک این روش، کشور را به نابودی تدریجی خواهد رساند. چیزی که حتی رسانه ملی که باید سخنان مقام معظم رهبری منش مدیریتی آن باشد، نیز توجه ندارد و با اینکه در این زمینه انتقادهای زیادی از سوی کارشناسان اجتماعی می‌شود، بی پروا هر آنچه که عنوان تبلیغات تجاری دارد، در شبکه های مختلف پخش می‌کند که آثار مخرب آن در جامعه و خانواده کاملا پیداست.

 

یکی از آن مواردی که این روزها تبلیغش را همه ما دیده و شنیده ایم، طرح ۵+۵۵  همراه اول است که البته قبل از آن شرکت ایرانسل شبیه آن را اجرا کرده و یا در حال اجرا است.

 

هدف و دلیل واقعی همراه اول و ایرانسل از اجرای این طرح‌ها چیست؟ اگر واقعا دلسوز عموم مردم هستند؛ لازم است به این سوالات پاسخ دهند؛

 

۱-  چرا این دو شرکت ارتباطی، برای کسانی که از تلفن همراه به عنوان یک ابزار ارتباطی، به صورت مفید استفاده می‌کنند، تعرفه آن‌ را کاهش نمی‌دهند؟

 

۲- برای ما این سوال مطرح است؛ میزان درآمد این دو شرکت مگر چه‌قدر است که این‌قدر مهربان شده و دقایق طولانی مکالمه رایگان در اختیار مشترکان خود می‌گذارند؟

 

۳-  به گزارش اوپراتور همراه اول در ماه رمضان فقط به مدت ۳ هفته از اجرای طرح۵+۵۵، معادل ۱۶ میلیارد تومان، تخفیف در هزینه مکالمات مشترکان صورت گرفت. سوال این است؛ چرا این تخفیف در کل سال انجام نمی‌شود؟!

 

۴- چرا شرکت همراه اول، اهدا(!) مکالمه رایگان را منوط به مکالمه یکسره و بدون قطعِ دریک ساعت کرده است؟ آیا همراه اول چشم به پایان مکالمه در کمتراز ۶۰ دقیقه و محاسبه هزینه کامل آن دوخته است؟!

 

۵- اصولا مکالمه ۶۰دقیقه‌ای، آن هم در ساعات ۲۱ تا ۸ صبح معمولا از سوی چه قشری استقبال می‌شود؟ آیا غیر از این است که غالبا افرادی که از تلفن همراه به عنوان یک ابزار ارتباطی مفید استفاده می‌کنند و برای وقت خود ارزش قایل هستند، هیچ‌وقت یک ساعت کامل آن هم در این فاصله زمانی، مکالمه تلفنی ندارند؟ آیا غیر از این است که بیشتر،  قشر جوان از این طرح استقبال می‌کنند؟

 

و سوالات دیگر…

 

اما وقتی نگاه دقیق به این طرح می‌کنیم متوجه می‌شویم که ثمره‌ی دراختیار قرار دادن این نوع خدمات از سوی شرکت همراه اول و طرح‌های مختلف شرکت ایرانسل، علاوه بر به دست آوردن سود هنگفت درکوتاه مدت و درازمدت، چیزی نیست جز تقویت فرهنگ مصرف گرایی در جامعه.

 

چون علاوه بر گسترش فرهنگ مکالمه‌ی بدون هدف و هرزه گویی در این گونه خدمات، افراد به دلیل عادت کردن به مکالمه طولانی، دیگر با مکالمه‌ی کم، راضی نمی‌شوند و حتی در زمانی که این طرح تعطیل شود – که غالبا این‌گونه است –خود به خود رو به مصرف گرایی پیدا کرده و درصد استفاده ازمکالمات تلفنی آنها افزوده می‌شود و از این طریق شرکت‌های مذکور به  اهداف سودهی خود می‌رسند.

 

در طرح مکالمه رایگانِ این دو شرکت اگر خوب دقت کنیم، می‌بینیم ساعتی که باید افراد در کنارخانواده باشند و یا استراحت کنند، ترغیب به مکالمه با دوستان می شوند(!) حال تصور کنیم مردی در خانواده در کنار همسر و فرزندانش بخواهد با دو نفر از دوستان خود از این طرح استفاده کند، چه آثار مخربی در بنیان خانواده خواهد گذاشت. ضمن اینکه در فضای کنونی همه‌ی ما خوب می‌دانیم، چه آثار سوء اخلاقی نیز ممکن است به وجود آید… .

 

آیا ترغیب به این نوع روحیه مصرف گرایی، خیانت به کشور نیست؟ در این میان چرا صدا و سیمای کشور که منویات رهبر عزیز باید سرلوحه سیاست های برنامه هایش باشد، توجه‌ای به این مسئله ندارد؟ آیا بیانات رهبر عزیزمان درسال اصلاح الگوی مصرف یادشان رفته است؟ یا فکر می‌کنند توجه به بیانات معظم له منحصر در همان سال است؟!

 

 

 

از طرفی تعجب می‌کنم چرا وزارت بهداشت در این زمینه سکوت می‌کند؟ با وجود این همه مقاله و دلایل پزشکی مبنی بر اثرات سوء مکالمه طولانی با تلفن همراه آیا لازم نیست برای سلامتی عموم مردم تدبیری بیندیشند؟ بد نیست این مقالات را بخوانیم:  اثرات مخرب مکالمات طولانی با تلفن همراه   ضررهای استفاده از تلفن همراه  و +

 

 با توجه به فرموده های مقام معظم رهبری در موضوع سبک زندگی، باید بگویم علنا صدا و سیما و این شرکت‌ها، مخالفت کرده و روز به روز مردم را به ناکجا آباد هدایت می کنند. خدا عاقبت و آخرت این کشور را ختم به خیر کند.

 

مردم، فریب تبلیغات دروغ را نخوریم…

 نویسنده: سیدعباس سیدنژاد  http://harimeyas.com/

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:
security code

گالری تصاویر