نامه به بانکی مون در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی تعداد بازدید: 5535 |

23 مرداد 93

نامه ملت غیور جمهوری اسلامی ایران به دبیرکل سازمان ملل متحد   در صورت تایید، جهت امضا، نام و نام خانوادگی و کدملی خود را به سامانه 30007650003210 ارسال نمایید.

 

باسمه تعالی

جناب آقای بانکی مون

دبیر کل محترم سازمان ملل متحد

با سلام

اکنون  تهاجم رژیم صهیونیستی به باریکه غزه  که بیش از سی و پنج روز بطول انجامید، بطور موقت به پایان رسید. حمله‌ای که تا این لحظه منجر به شهادت بیش از 2000 غیر نظامی و 10.000 مجروح شده است. شهادت بیش از چهارصد کودک بی گناه، شهادت صدها زن و پیر وجوان در این حمام خون بر کسی پوشیده نیست.

 وجدان بشری با هر دین و رنگ و نژاد و مذهب از برپایی چنین نسل کشی به درد آمده است و شما بهتر میدانید که این صدای درد را میتوان در خیابانهای کشورهای مختلف درکل جهان اعم از آسیایی، آفریقایی، اروپایی وآمریکایی با وجود سانسور وامپراطوری رسانه های صهیونیستی و غربی، به وضوح شنید. گویی که همگان در موضوع غزه و در برابر جنایات رژیم صهیونیستی؛ "ملل متحد" شده اند.

مدارک و شواهد بسیاری بر جنایات هولناک رژیم غاصب صهیونیستی در مقابل دیدگان بشری قرار دارد. سوال اینجاست که آیا شما هم اطلاع دارید؟ ازآمار کشته ها و مجروحان و جنایات متفاوت اطلاع دارید؟ اگر اطلاع ندارید که بسیار ناپسندست و اگر اطلاع داشته باشید و عمل متناسب با آن جنایات در برابر مرتکبین آن انجام نداده باشید، نه تنها ناپسندتر از حالت اول است بلکه در این حالت دوم همگام و همراه با آنان شده اید.

مدارک و شواهدی بسیار روشن وجود دارد که طبق مفاد بین المللی جنایات زیر را اثبات می کند:

جنایات رژیم صهیونیستی طبق مفاد بین المللی

اولا: رژیم صهیونیستی به هیچ عنوان حق بر جنگ نداشته و ادعای دفاع از خود کاملا بی اساس است؛ زیرا حمله ای از سوی رزمندگان مقاومت صورت نگرفته بوده تا ادعای دفاع، مشروع  باشد. ادعای دفاع مشروع پیشگیرانه نیز، محملی در حقوق بین الملل ندارد.

 ثانیا: طبق عهد نامه های ژنو و پروتکل های الحاقی موارد ذیل خلاف و جرم محسوب می شود:

1. عدم اتخاذ اقدامات احتیاطی برای حمایت از مکان های غیر نظامی (ماده 48 عهدنامه چهارم ژنو)

2. عدم رعایت اصل تفکیک اهداف نظامی و غیر نظامی

3. کشتار افراد غیر نظامی

الف) کشتار زنان (ماده 76 پروتکل یکم الحاقی به عهد نامه های ژنو)

ب) کشتار کودکان (ماده 77 پروتکل یکم الحاقی و ماده 4 پروتکل دوم الحاقی)

 4.  از بین بردن تاسیسات مهم غیر نظامی مانند تاسیسات برق و آب (مواد 56 و 85 پروتکل اول و ماده 15 پروتکل دوم)

 5. نقض مصونیت واحد های بهداری غیر نظامی از جمله بیمارستان ها ،مدارس ، مساجد ، مجروحان و معلولان(ماده 18 عهدنامه چهارم و ماده 12 پروتکل دوم الحاقی)

6. حمله به کارکنان بهداری و مذهبی غیر نظامی که در خدمت مجروحان غیر نظامی بودند (ماده 20 عهدنامه چهارم  20 پروتکل اول الحاقی)

اما خوب است جنایات ارتکابی این رژیم کودک کش را  از نگاه "اساسنامه دیوان کیفری بین المللی" نیز مرور کنیم:  

جنایات ارتکابی از نگاه "اساسنامه دیوان کیفری بین المللی"

1-     کشتار عمدی زنان و کودکان و جمعیت غیر نظامی

2-     هدایت عمدی حملات علیه جمعیت غیر نظامی و افرادی که به طور مستقیم در جنگ حضور ندارند.

3-     هدایت عمدی حملات علیه کارکنانی که در خدمت کمک های بشر دوستانه هستند.

4-      انهدام گسترده و تصاحب اموالی که ضرورت نظامی انها را توجیه نمی کند .

5-     هدایت عمدی حملات علیه اموال غیر نظامی و حمله و بمباران شهر ها و مناطق مسکونی که ساختمان های بی دفاع که هدف نظامی نیستند.

6-     حمله به ساختمانهایی که برای مقاصد مذهبی و اموزشی و هنری و علمی یا خیریه اختصاص یافته است.

به راستی در این جنگ نابرابر چه کسی ظالم است وچه کسی مورد ظلم شدید قرار گرفته است ؟ آیا واضح نیست ؟

آیا در این سی روز؛ فریاد کودکان و زنان و پیران بی‌دفاع و در خون غلطان را از زیر آوارها ، درون بیمارستانهای بمباران شده واز خیابانهای به خون شسته شده غزه را نشنیدید؟

ضمن ابراز تاسف باید گفت  که سال‌هاست سازمان ملل متحد و نهاد های مشابه بین المللی در قبال این جنایات در انفعال کامل به سر میبرند. نه تنها انفعال ؛ بلکه اظهارات اشتباه  شما در دو مورد : محکومیت حماس در نقض آتش بس و اسارت سرباز اسرائیلی ؛ اعتماد جامعه بین المللی را به سازمان ملل کمرنگ تر از همیشه کرده است. سازمانهایی که به طور روزمره حقوق حیوانات و بلکه کثیف‌ترین و شنیع‌ترین اعمال گروه‌های به ظاهر انسان همچون قاچاقچیان مواد مخدر، تروریست‌های آدم‌کش و هم‌جنس‌بازان را با شعار حقوق‌بشر به رخ میکشد  اما نسبت به کشتار مستقیم کودکان و غیر نظامیان سکوت میکند و بلکه با سکوت و اظهارات ضد ونقیض ، با جنایتکاران همراهی میکند.وتاسف بر انگیزتر آنکه دولتهای همراهی کننده اسرائیل و سازمانهای بین المللی مذکور ؛ خود باصطلاح منادیان حقوق بشر در دنیا هستند!!

در این جا چند سوال را از شما مطرح میکنیم:

 

سوالات مردم ایران اسلامی از دبیرکل سازمان ملل متحد، جناب آقای بانکی مون

1. از ابتدای تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی ، این رژیم چه خدمتی جز جرم و جنایت  و کشتار کودکان به جامعه بشری کرده است ؟ و چقدر هزینه مادی ومعنوی برای جوامع و سازمانهای بین المللی به بار آورده است ؟

2. اقدامات سازمان ملل متحد در قبال این همه جنایات چه بوده است ؟

3. چه ساختار و روند رسمی برای جلو گیری از این جنایات و باز دارندگی رژیم صهیونیستی تاکنون انجام شده است؟

4. آیا از انجام وظیفه خود راضی هستید ؟ و پس از اتمام دوره مسئولیت ؛ از سابقه خود آسوده خاطر هستید؟

5. آیا  غیر از گریه کردن کارمند سازمان ملل در برابر دوربین ها برای کودکان غزه ،کار مفید دیگری انجام شده است ؟

6. آیا این درست است  که کودکی که در آغوش مادرش به موجب  اثرات  بمب های فسفری  برای همیشه آرام گرفته، تروریست خوانده  شود، اما سرباز وحشی رژیم صهیونیستی که از هیچ جنایتی اجتناب نمی کند، در رسانه‌های وابسته به ظالمان دنیا ، مظلوم خوانده شود ؟

7. صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) برای چه مواردی ایجاد شده و چه وظیفه ای دارد؟

8. آیا سکوت در برابر این جنایات و در نتیجه همراه شدن با چند دولت محدود ظالم ؛ ارزش در معرض اتهام قرار گرفتن شما و ثبت آن در تاریخ و البته ادامه این همه کشتار را دارد ؟

و هزاران سوال دیگر که دادگاههای وجدان بشری و افکار عمومی با جدیت از شما و همکارانتان میپرسند گرچه پاسخ آنها بسیار واضح و روشن است.

این نامه از ایران اسلامی، مهد فرهنگ وتمدن ، پرچمدار حقیقی دفاع از حقوق بشر و مبارزه با ظلم، یکی از بزرگترین قربانیان ناقضان حقوق بشر در طول تاریخ و طلایه دار مردم سالاری حقیقی دینی به دست شما میرسد و با توجه به جایگاه ویژه شما باید گفت شما در معرض آزمون ویژه ای قرار گرفته اید.

مصرّانه از شما می‌خواهیم اکنون که موقعیتی به نسبت آرام فراهم شده ، کوتاهی‌های و مسامحه های نابجای  خود را با اقدامات پیشگیرانه و جدی در برابر جنایات و اقدامات  رژیم ظالم و کودک کش صهیونیستی جبران کنید.

طبق مفاد قانونی وبین المللی که مطرح شد و جنایات رژیم صهیونیستی ، خواسته های خود را اعلام میکنیم :

                                        خواسته های ملت ایران از دبیرکل سازمان ملل متحد جناب آقای بانکی مون

 1. موضع گیری شفاف و واضح شما در دفاع از مظلومین و تصحیح مواضع اشتباه گذشته در خصوص فلسطین وجنگ نابرابر غزه .

2. ارسال هر چه سریعتر کمکهای مالی ، دارویی و غذایی به باریکه غزه ، اعزام تیمهای تخصصی پزشکی وعمرانی جهت درمان مجروحین و بازسازی مناطق مورد حجمه قرار گرفته.

3. تلاش در جهت حفظ آتش بس پایدار با در نظر گرفتن تمامی شرایط و پیش شرطهای نمایندگان مردم مظلوم فلسطین.

4.  ورود جدی سازمان ملل متحد جهت مجازات جنایتکاران رژیم صهیونیستی در این جنگ نابرابر با تشکیل هر چه سریعتر کمیته های تخصصی حقیقت یاب جهت جبران خسارات و کشف عمق فجایع ، معرفی جنایتکاران به طور رسمی توسط سازمان ملل و شورای امنیت به جامعه جهانی و  محاکمه و مجازات آنها.

5.  مقدمه سازی جهت در نظر گرفتن تدابیر شدید محدود کننده توسط دولتها بابت جلوگیری از حملات مجدد جنون آمیز رژیم صهیونیستی اعم از تحریم آن رژیم در حوزه های مختلف، صدور قطعنامه های باز دارنده وعملیاتی و غیره.

6. زمینه سازی جهت خلع سلاح کشتار جمعی رژیم صهیونیستی و سایر کشورهای متحد با آن رژیم.

 7. ایجاد مقدمات جهت برگزاری انتخابات مردمی در سرزمین های اشغالی و مشخص شدن نظام حاکم بر آن سرزمین با رآی خود مردم.

 والبته در صورت ادامه روند منفعلانه قبلی توسط سازمان ملل متحد متاسفانه باید گفت زنگ خطر برای سازمانی که مسئولیت آن بر عهده شما است مدتهاست به صدا در امده است که افکار عمومی دنیا نسبت به آن ساکت نخواهند بود.

در پایان ؛ برخی از وظایف شما وهمکارانتان را طبق منشور سازمان ملل یاد آوری میکنیم:

برخی از وظایف سازمان ملل متحد

1 : حفظ صلح و امنیت بین المللی، انجام اقدامات دسته جمعی مؤثر برای جلوگیری و برطرف کردن تهدیدات بر ضد صلح به صورت مسالمت آمیز و بر اساس اصول عدالت و حقوق بین الملل.

2 : توسعه روابط دوستانه میان ملت ها بر مبنای احترام به اصل تساوی حقوق و خودمختاری ملل و انجام دیگر اقدامات مقتضی برای تحکیم صلح جهانی

3 : ایجاد شرایط همکاری بین المللی در حل مسائل بین المللی در زمینه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی یا بشردوستی، در بر انگیختن همگان به رعایت حقوق بشر و آزادی های اساسی.

تاریخ و وجدانهای بیدار  بشری ، بهترین گواه برای اقدامات انسانها  بوده و هست و خواهد بود.

 

با احترام

مردم غیــور جمهوری اسلامی ایــران

 

 

 

 

در صورت تایید، جهت امضا، نام و نام خانوادگی و کدملی خود را به سامانه 30007650003210 ارسال نمایید.

 

دانلود فایل PDF

دانلود فایل Word

 

 

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:


security code

گالری تصاویر