اختتامیه مسجدالاقصی در جام جهانی برزیل تعداد بازدید: 3861 |

19 خرداد 93

از اهدافی که صهیونیست ها در فلسطین اشغالی سالهاست به دنبال تحقق آن هستند و این امر می تواند در سایه برگزاری جام جهانی 2014 واقع شود خراب کردن مسجدالاقصی و بنا کردن معبد سلیمان به جای آن می باشد که...

 

 

اختتامیه مسجدالاقصی در جام جهانی برزیل

بیستمین دوره رقابتهای جام جهانی فوتبال از بامداد 23 خرداد 93 در شهر سائوپائولو برزیل آغاز می­شود و چشم میلیون­ها بیننده را به خود خیره خواهد کرد و باردیگر تب فوتبال ملی در سراسر جهان به اوج خود می‌رسد.

به طور کلی برگزاری گردهم­آیی­های بین­المللی فرهنگی نظیر جام جهانی و المپیک و ... که می تواند تقویت کننده المان­هایی نظیر اتحاد در میان کشورهای جهان و همبستگی آنها و آشنایی ملتها و شناخت مردم نسبت به استعدادها و توانایی­های ملل مختلف و... باشد، می تواند همانند بسیاری از پدیده های دیگر به همان اندازه در تحقق نقشه های ضدانسانی نیز موثر واقع شود. برای نمونه جام جهانی می تواند در فضای رسانه ای تمامی توجهات را به خود معطوف کرده و به مسئله ای مهم و تیتر یک تبدیل شده و وقایعی که اصلی اند و باید مورد توجه قرار گیرند، تیتر یک نباشند، و در نتیجه سودجویان از این فرصت استفاده کرده تا به گونه ای مخفیانه و در واقع با آسیب کمتری هدف خود را پیش ببرند.

نمونه واقعی این مسئله در دهه اخیر حملات صهیونیست ها در خلال برگزاری همین مسابقات به لبنان و غزه می باشد، که بیانگر استفاده صهیونیست ها از این گردهم­آیی­های بین المللی به منظور ضربه زدن به انسان و انسانیت بوده و همچنین با ایجاد غفلت در وی و تلف کردن وقت او، انسانها را از هدف اصلی شان دور می کنند.

اما از اهدافی که صهیونیست ها در فلسطین اشغالی سالهاست به دنبال تحقق آن هستند و این امر می تواند در سایه برگزاری جام جهانی 2014 واقع شود خراب کردن مسجدالاقصی و بنا کردن معبد سلیمان به جای آن می باشد که گفته می شود این معبد به صورت کامل ساخته شده و تنها نیاز به تخریب مسجدالاقصی و انتقال معبد به جای آن می باشد. لازم به ذکر است که صهیونیست ها در این راستا سالهاست که هرگونه تصویربرداری از مسجدالاقصی را ممنوع کرده اند و به جای آن همواره مسجد قبة الصخره که گنبدی طلایی داشته و در کنار آن می باشد را به جای آن معرفی نموده اند تا جایی که عکس این مسجد روی اسکناس های ما چاپ می شد و حتی تلوزیون ما نیز سالها به هنگام بیان اخبار مربوط به مسجدالاقصی تصویر مسجد قبة الصخره را نشان می دهد. 

اینکه چرا صهیونیست ها از اول ورود خود به فلسطین به دنبال احیای مجدد معبد سلیمان می باشند شاید از مریض بودن (قلبی) آنها و یا از نمادگرایی افراطی آنان که می تواند ریشه در یادآوری مجدد تسلط و قدرت گذشتگانشان باشد، نشئت گرفته باشد اما آنچه برای ما مسلمانان اهمیت دارد «مسجدالاقصی» به عنوان قبله­ی اول مسلمین که نام آن نیز در قرآن کریم در آیاتی که مربوط به معراج پیامبر اکرم می باشد آمده است («سبحان الذی اسری بعبده لیلا من المسجدالحرام الی المسجد الاقصی»)، که نباید از آن غافل بود.

مازیار نبی­ زاده

دانشجوی مهندسی شهرسازی دانشگاه گیلان

 

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:


security code

گالری تصاویر