گپ خودمانی در دفتر بسیج دانشجویی دانشکده علوم پایه تعداد بازدید: 3595 |

10 اردیبهشت 93

امروز سه شنبه، نهم اردیبهشت ماه در دفتر بسیج دانشجویی دانشکده علوم پایه جلسه مباحثه ای تحت عنوان «گپ خودمونی» با موضوع «ازدواج موقت (متعه)» برگزار گردید.

[more]

متعه که به آن در فارسی ازدواج موقت یا نکاح انقطاعی نیز می گویند که در بین عامه مردم با عبارت نه چندان دقیق و صحیح صیغه نیز بیان می شود به عنوان یکی از ضروریات یک جامعه می باشد. وجود این قانون مترقی در آیین اسلام سبب مصون ماندن جامعه و کانون خانواده از نابه هنجاری های اجتماعی و فحشا می شود. اما باید دانست که در واقع این حکم بیشتر به عنوان یک خروج اضطراری باید استفاده شود. و این حکم برای برخی افراد واجب و برای برخی افراد مستحب و برخی دیگر حرام می باشد!

 


حکم متعه(ازدواج موقت) تفاوت های بسیار زیادی با زنا دارد که از جمله مهمترین آنها می توان به اجازه پدر و عده نگهداشتن زن به مدت 45 روز پس از پایان زمان ازدواج اشاره کرد. البته متاسفانه آنطور که باید مسئولین فرهنگی به این مسئله مهم در اسلام نپرداخته اند تا جایی که امروزه در اذهان برخی از مردم ازدواج موقت کاری بدتر از زنا شمرده می شود به گونه ای که کسی که ازدواج موقت کرده انگار کبیره ترین گناه را انجام داده است و نه یک حکم الهی!!!

البته در کنار بحث ازدواج موقت که بسیار مهم است که ائمه هدی (ع) که در بسیاری از موارد تقیه پیشه کرده اند اما بر سر بحث متعه کوتاه نیامده اند باید به این نکته نیز اشاره نمود که از بحث مهمتر فراهم آوردن شرایط لازم برای ازدواج دائم جوانان نباید غفلت نمود.

 

 

 

 

 

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:
security code

گالری تصاویر