روایت یک دیپلمات کهنه کار از بزرگترین خبط دیپلماتیک پس از انقلاب تعداد بازدید: 3451 |

16 بهمن 92

از زمان امضاء توافقنامه ژنو تاکنون تعداد قابل توجهی از مسئولان کشور با نگارش نامه خطاب به مسئولان عالی رتبه نظام به مفاد توافقنامه ژنو انتقاد و آن را مغایر منافع کشور دانسته اند.

[more]

 

یک دیپلمات کهنه کار کشور که اخیرا در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما حضور یافته بود، در پشت صحنه این گفتگو درباره توافق‌نامه هسته‌ای گفته ‌است: این توافق بزرگترین خبط دیپلماتیک ما بعد از انقلاب بود. اگر لفظ خیانت را به‌کار ببرم شاید بدبینانه باشد، اما خوشبینانه اش می‌شود بزرگترین خبط دیپلماتیک ما بعد از انقلاب.

همچنین شنیده شده یکی از سران قوا در جلسه ای با انتقاد از توافقنامه ژنو گفته است: من که یک فقیه هستم، به حقوق هم مسلط هستم، به زبان انگلیسی هم مسلط هستم، من هم هر چه میخوانم، حق غنی سازی را از این توافقنامه برداشت نمی کنم.

از زمان امضاء توافقنامه ژنو تاکنون تعداد قابل توجهی از مسئولان کشور با نگارش نامه خطاب به مسئولان عالی رتبه نظام به مفاد توافقنامه ژنو انتقاد و آن را مغایر منافع کشور دانسته اند.

در میان این افراد نام چهره های شناخته شده ای از جریانات مختلف سیاسی و برخی چهره های اصلاح طلب که سالها در کشور مسئولیت داشتند و همچنین برخی افرادی که در دولت فعلی و شورای عالی امنیت ملی مسئولیت دارند به چشم می خورد که ترجیح داده اند تا کنون انتقاداتشان نسبت به امضای توافق نامه ژنو خصوصی باقی بماند.

روز گذشته رئیس جمهور در جمع روسای دانشگاه‌ها ضمن اهانت به منتقدان توافقنامه ژنو اینگونه وانمود کرد که بسیاری از اساتید دانشگاه علی رغم مثبت دانستن مفاد توافقنامه ژنو، به صورت علنی از آن دفاع نمی کنند.

در تصاویری که تلویزیون روز گذشته از جلسه اساتید و روسای دانشگاه‌ها با رئیس جمهور پخش کرد، حضور چهره های علمی شناخته شده که نسبت به توافق نامه ژنو به صورت علنی انتقاد کرده بودند جلب توجه می کرد.

لازم به ذکر است که وزارت خارجه کشورمان هنوز حاضر نشده است فکت شیت مورد تفسیر خود را از توافقنامه ژنو منتشر نماید.

 

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:
security code

گالری تصاویر