مناظره دانشجویی در دانشکده علوم پایه برگزار شد تعداد بازدید: 11211 |

28 آذر 92

در روز چهارشنبه 27 آذر بسیج دانشجویی ، مناظره ای دانشجویی پیرامون مذاکرات ژنو در تالار شهید کریمی دانشکده علوم پایه دانشگاه گیلان برگزار نمود.

 

 

افراد مناظره کننده: آقای علیرضا پیر ، عضو بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان ، رشته علوم کامپیوتر؛ آقای سعید ضیاءدید ، عضو بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان، رشته علوم کامپیوتر؛ و آقای رضا سلمانی، مسئول اسبق کانون بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان، رشته فیزیک هسته ای

مناظره شامل سه مرحله بود ، که در هر یک از مراحل در ابتدا مسئله ای پیرامون مذاکرات ژنو توسط مجری طرح شده که هر یک از مناظره کنندگان در هفت دقیقه مطالب خود را پیرامون مسئله مورد نظر طرح کرده و سه دقیقه نیز زمان برای جمع بندی و نقد مطالب سایر مناظره کنندگان در نظر گرفته شده بود. و در انتهای هر مرحله یک سوال شفاهی توسط یکی از دانشجویان مطرح می شد که هر یک از مناظره کنندگان سه دقیقه درباره آن سوال مطالب خود را بیان می نمودند.

 

دیدگاه کلی هر یک از مناظره کنندگان:

آقای رضا سلمانی: مذاکرات ژنو در واقع یک فضای گنگ و مبهم است. دو نقض غرض بزرگ وجود دارد که دچار تفسیرهای چندگانه شده اند حق غنی سازی و لغو تحریم ها. در مورد حق غنی سازی که به هیچ صورتی در متن توافق نامه به آن اشاره نشده است و فقط از تفاسیر تیم ایرانی چنین حقی مستفید می شود و در مورد تحریم ها نیز این برخی از شرکت های در حال احتضار غربی بوده اند که رفع تحریم شدند نه دولت جمهوری اسلامی ایران.

آقای علیرضا پیر: در مذاکرات اخیر نه تنها حقوق هسته ای کشور به رسمیت شناخته شد ، بلکه پایه های تحریم هم دچار لرزش شد ، و مهمتر از همه ، اسرائیل منزوی تر. آیا 8 سال نگاه افراطی باخت - باخت و یا برد - باخت به مذاکرات و به دنبال آن بدتر شدن وضع معیشتی مردم و افزایش انزوای ایران به اندازه ی کافی نشانه ی نادرست بودن ره پیموده شده نبوده ؟ آیا زمان آن نرسیده که بگذاریم «ظریف» تر به سیاست خارجی نگاه شود ؟

آقای سعید ضیاءدید: من اعتقاد دارم مذاکرات ما در این زمان دقیقاً مانند رانندگی در جاده ای مه آلود است ، از طرفی باید کاملاً مراقب اوضاع باشیم و در صورت مشاهده ی کوچکترین نشانه ی منفی مذاکرات را ترک کنیم ولی از طرف دیگر مسیر را با تمام سختی هایش آزمایش کنیم و در صورت امکان و با مانور هنرمندانه به مقصد برسیم.

 

 

 

 

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:


security code

گالری تصاویر