گامی در ارتقای جراحی‌ ارتوپدی/محققان کشور موفق به طراحی پیچ‌های نانو بیوتکنولوژی شدند تعداد بازدید: 3663 |

25 آذر 92

 

گامی در ارتقای جراحی‌ ارتوپدی/محققان کشور موفق به طراحی پیچ‌های نانو بیوتکنولوژی شدند

[more]

رییس مرکز تحقیقات جراحی ارتوپدی و ترومای دانشگاه علوم پزشکی مشهد از کسب دانش فنی طراحی پیچ‌های نانو بیوتکنولوژی در این مرکز خبر داد.

 

به گزارش وارثین به نقل ازسرویس علمی ایسنا، دکتر محمد حسین ابراهیم‌زاده با اشاره به این که‌ اجرای این طرح یکی از مهمترین طرح‌های تحقیقاتی مرکز بوده است»، گفت: به همت اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد و گروه پلیمر دانشگاه فردوسی دانش فنی تولید پیچ‌های نانو کسب شده است .

 

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: اگر این طرح به نتیجه نهایی برسد، می‌تواند کشور را به عنوان تولید کننده پیچ نانو بیوتکنولوژی در دنیا مطرح کند و حتی به مرحله صادرات برسد و در صورت سرمایه‌گذاری برای تولید این پیچ‌ها می‌توان کشور را از واردات پیچ‌های فلزی که در جراحی‌های ارتوپدی کاربرد زیادی دارد، بی‌نیاز کرد.

 

دکتر ابراهیم‌زاده با بیان این که پیچ‌های بیوتکنولوژی با استفاده از پلیمرهای قابل جذب ساخته می‌شوند که عوارض پیچ‌های فلزی را کمتر و حتی حذف می‌کند، افزود: این پیچ‌ها طی مدت زمان دو تا سه سال در بدن جذب می‌شوند و در صورت استفاده از پیچ‌های بیو، دیگر نیاز به جراحی مجدد برای برداشتن پیچ‌های فلزی نیست و به این ترتیب دردهای مربوط به این نوع پیچ نیز در بدن بیمار حذف می‌شود.

 

رئیس مرکز تحقیقات جراحی ارتوپدی و تروما خاطر نشان کرد:در حال حاضر این طرح تحقیقاتی مهم در مرحله انجام تست‌های نهایی استاندارد پیچ‌های بیو است و پیش‌بینی ‌می‌شود سالانه 500هزار پیچ در کشور مورد نیاز باشد.

 

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:
security code

گالری تصاویر