برگزاری همایش شکوه هجرت در دانشگاه گیلان تعداد بازدید: 4231 |

26 آذر 92

در این همایش که در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان برگزار شد به مسائلی پیرامون اردوهای جهادی  پرداخته شد.

 

[more]

 

در این همایش بعد از تلاوت آیاتی از از کلام الله مجید،

محمد جواد قلی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان سخنرانی کرد .وی در صحبت های خود هدف همایش را ایجاد انگیزه  و تبادل تجربه و ایجاد ارتباط بین گروه ها ی جهادی استان برای هرچه بهتر برگزار شدن اردوهای جهادی دانست و همچنین اضافه کرد بسیج دانشجویی تمام دانشگاه های استان در یک جبهه هستند و باید به کمک هم حرکت رو به جلو بسیج را سرعت بخشند .

 

در بخش بعدی این همایش کلیپی از سخنان حضرت آقا در مورد مردم گیلان و همچنین کلیپی از اردوهای جهادی جهادگران استان پخش شد.

در بخش دیگر  امیر پور علی دبیر همایش صحبت کرد. وی گفت بحث توانمندسازی و  انگیزشی برای اردو های جهادی استان در این همایش مد نظر است . در مورد بحث توانمند سازی با ارائه نکات کاربردی و موثر ار طرف جهاگران و مجربین اردو های جهادی استان و همچنین از تجربیاتی که در اردو ها بدست آمده و تحصیلاتی هر جهادگر که در رشته ی تخصصی خود دارد مد نظر است که در این جلسه مطرح  می شود . وی همچنین اظهار داشت یکی دیگر از اهداف همایش ارتقای سطح اردوهای جهادی استان است و افق هایی که در آینده در بحث اردوهای جهادی باید مد نظر قرار بگیرد .مورد بعدی جمع آوری و تالیف کتاب خاطرات اردو های جهادی استان گیلان توسط خود جهادگران  است که انشا الله انجام بگیرد .مبحث دیگری که در این برنامه مطرح می شود  بحث آسیب شناسی ارتباط با مسئولین و نحوه مطالبه گری است .

 

در قسمت بعدی همایش آقای صفوی مسئول بسیج سازندگی استان در مورد تشکیل بسیج سازندگی و اهداف تشکیل آن ،غنی سازی اوقات فراغت جوانان ، حل بخشی از مشکلات روستائیان  و حل مسائل فرهنگی آنها ،محرومیت زدایی و ... مواردی را بیان فرمودند .

در قسمت دیگر  آقای صفوی به بیان نکات کاربردی در اردو های جهادی استان پرداخت. پیشنهاداتی در مورد نحوه ی برگزاری اردو ها در جهت هرچه بهتر و موثر تر برگزار شدن اردو ها ارائه کرد .

 

 

در این برنامه  همچنین کلیپی از اردو های  جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان پخش شد.

 

در بخش بعدی این همایش حاج آقا سلیمانی سخنرانی کردند .ایشان نکاتی از سخنان بزرگان دین پیرامون دنیا و بی ارزشی آن و اینکه اردوهای جهادی مکانی برای خود سازی است فرمودند.

واینکه از صفات اولیای خدا گمنامی و انجام دادن کار برای رضای خدا است و باید ایثار و فدا کاری در این اردوها یاد گرفته شود .

 

 

دربخش دیگر آقای فتحی  مطالبی را در مورد مطالبه گری صحیح از مسئولان در اردو های جهادی گفت و اشاره داشت که نباید از یک مسئول بیش از اختیارات او انتظار داشت

در بخش آخر برادر علی خدا پرست مطالبی را در مورد اردو های جهادی بیان کرد .

 

همچنین در این همایش آقای مهندس مهدوی معاونت روستایی و عشایری استانداری گیلان  حضور داشتند و نیز سخنرانی کردند.

 

 

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:
security code

گالری تصاویر