حضور حجت الاسلام رسایی و پدر شهید احمدی روشن در دانشگاه گیلان تعداد بازدید: 3504 |

17 آذر 92

 

در روز شنبه 16 آذر ماه ، به مناسبت روز دانشجو و فلسفه وجودی این روز که استکبار ستیزی است در دانشگاه گیلان همایشی با عنوان «راه روشن» برگزار گردید . که در این همایش حجت الاسلام والمسلمین رسایی ( نماینده مردم تهران در مجلس ) و همچنین پدر بزرگوار شهید احمدی روشن به نطق پرداختند .

[more]

به گزارش وارثین حجت الاسلام والمسلمین رسایی ابتدا به مسئله توافق نامه اشاره کردند و اینکه این توافق نامه نبود بلکه تفاهم نامه بود زیرا توافق نامه باید به امضاء مجلس برسد، در حالی که دولت ایران به همراه 1+5 با یکدیگر تفاهم کردند که یک سری تعهدات را انجام دهند.

همچنین ایشان اشاره کردند با توجه به یکی از بندهای تفاهم نامه  که در آن، مسئولان دیپلماسی به فهم طرف مقابل مشروعیت بخشیده و فهم او را لازمه توافق مطرح نموده اند خاطرنشان کردند که به هیچ وجه آمریکا اجازه پیشرفت به برنامه هسته ای ایران را نمی دهد. چرا که هنوز مدت زمان اندکی از تفاهم نامه نگذشته همانطور که در سایت ها می بینید، وزارت امور خارجه آمریکا یک پیوست توافق نامه ژنو را منتشر نموده که در آن نهایتاً باید کلیه تاسیسات اتمی ایران برچیده شود. در همین زمینه ایشان این مطلب را مطرح نمودند که دکتر ظریف در دانشگاه تهران درباره ی این پیوست به افرادی که در مجلس به این پیوست اعتراض کرده بودند گفت «این افراد همسو با رسانه های آمریکایی - صهیونیستی عمل نکنند ، و به جای اینکه به پیوست منتشر شده از طرف آنها نگاه کنند به حرف تیم مذاکره کننده ایرانی که می گوید توافق نامه پیوستی نداشته است گوش کنند».  حجت الاسلام رسایی در این زمینه فرمودند «که درست است باید به حرف مسئولان دیپلماسی خودمان گوش کرد اما این زمانی است که این مسئولین نگفته باشند هر نوع توافقی همراه با تعریف طرفین از آن مورد قبول است چرا که بر این مبنا طرف مقابل تعریف خود از توافق نامه را که همان پیوست منتشره ازسوی وزارت امور خارجه آمریکا هست را مبنا قرار می دهد فلذا در این راستا می بینیم تعریف دکتر ظریف با جان کری تا چه اندازه با یکدیگر متفاوت است».

در ادامه جلسه نیز پدر بزرگوار شهید احمدی روشن مطالبی را درباره شهید احمدی روشن بیان نمودند و اینکه ایشان چقدر به دستیابی ایران به غنی سازی 20 درصد افتخار می کرد و آن را نشان دهنده قدرت و صلابت جمهوری اسلامی می دانست. همچنین  ایشان به مسائل اتفاق افتاده در روزهای گذشته اشاره کردند و پیرامون هجم عظیم آبرو ریزی ها و توهین هایی که برخی سایت های وابسته به دولت در این چند روز به خانواده شهید نسبت دادند ناراحتی خود را ابراز نمودند .

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:
security code

گالری تصاویر