ایران جزو کشورهای برتردردرمان بیماری مغز واعصاب است تعداد بازدید: 4353 |

13 اردیبهشت 92

متخصص مغزواعصاب: ایران جزو کشورهای برتردردرمان بیماری مغز واعصاب است

تهران- متخصص مغزواعصاب گفت که ایران جزو کشورهای برتردردرمان و تشخیص بیماری مغز و اعصاب محسوب می شود به طوری که پیشرفت های علمی در خصوص بیماری های مغز و اعصاب در سالیان اخیراز سطح بسیار خوبی برخوردار بوده است .

ˈمنصوره تقاءˈ روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: ایران در مقایسه با کشورهای توسعه یافته نیز درعلم پزشکی از جایگاه بالایی قرار دارد و متخصصان و محققان ایرانی در درمان و تشخیص بیماری ها توانمندی خود را نشان داده اند.


وی با یادآوری اینکه در ایران تحقیقات بسیاری در خصوص درمان بیماری های مغز و اعصاب انجام می شود ادامه داد: اکنون فعالیت هایی در زمینه درمان برخی از بیماری های مانند آلزایمر و ام اس با استفاده از سلول های بنیادی دردست انجام است که نتایج آن در آینده اعلام خواهد شد .

به گفته وی، در حال حاضر بیماری صرع از شیوع زیادی برخوردار است به طوری که در دنیا از هر100 نفر یک نفر دچار بیماری صرع است .

متخصص مغز و اعصاب توضیح داد: حدود 60 هزار نفر در کشور مبتلا به بیماری ام اس هستند که در خصوص تشخیص و درمان این بیماری مطالعات و بررسی های زیادی در دست انجام است .

تقاء ادامه داد: استرس ، استعمال سیگار، اضافه وزن ، فشار خون ، چربی خون ، دیابت و بی تحرکی از مهمترین عواملی که فرد را دچار بیماری مغز و اعصاب به خصوص سکته مغزی خواهد شد.

این متخصص مغز و اعصای توصیه کرد که تغییر الگوهای زندگی ، تغذیه سالم ، ورزش و تحرک در پیشگیری از بیماری های مغز و اعصاب نقش بسیار مهمی را ایفا خواهد کرد .

 

 

 

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:


برچسبها : ،
security code

گالری تصاویر