میثم اکبری/مطیعی تعداد بازدید: 3022 |

7 تیر 96

 

🔻دیروز بعد از #شعرخوانی برادر مطیعی قبل از نماز #عید_سعید_فطر موجی سهمگین علیه ایشان و مثنوی قرائت شده شان شکل گرفت ، موجی که به عقیده ی نگارنده ایجاد آن نه از دیروز بلکه از ماه ها و سال های قبل شکل گرفته بود و فقط یکی از انفجارها و تخریب آن دیروز و به بهانه شعر خوانی ایشان بود .

🔻پدیدآورندگان این حرکت نامیمون مدتهاست که به دنبال ایجاد یک حالت فشلی و کسالت بار در بدنه نیروهای خودجوش و ارزشی کشور هستند ، و از مدت ها قبل برای به ثمر رساندن نیات خود تلاش می‌کنند و دیروز گوشه ای از عملیات آنان را شاهد بودیم . اما این عملیات روانی به دو شکل صورت میگیرد : در نوع اول با هرگونه #انتقاد و #اعتراض_مسالمت_آمیز نیروهای ارزشی با چهره ای خشن و لبریز از الفاظ نادرست استقبال می شود که مصادیق آن در چهارسال گذشته بسیار زیاد بوده و در این وجیزه نمی گنجد .

🔻در این حرکت نیروهای متهاجم به دو دستاورد میرسند ؛ اولا این که از #پاسخگویی_صریح_و_شفاف و همراه با دلیل و استدلال شانه خالی کرده اند و به دلیل حمایت رسانه های زنجیره ای مجازی و حقیقی علی رغم برخورد سخت ، به انحراف افکار عمومی دست می زنند و با ساخت چهره ای مظلوم و حق به جانب از خود ، در محل قضاوت مردم در جایگاه ظلم شونده قرار می گیرند به شکلی رندانه احساسات لطیف مردم را از آن خود می کنند .

🔻دوما با این شیوه ی برخورد با منتقدین و ضربه های پیاپی بر پیکره #جریان_مطالبه_گر در کشور ، این حقیقت کاذب را به آنان القا میکنند که اعتراض و انتقاد به دستگاه اجرایی کشور و یا هر ارگانی که در آن حضور دارند به هیچ جایی نمی رسد و نتیجه ای جز سیاه کردن چهره ی نیروهای ارزشی نخواهد داشت ، نتیجه آن که همان خواست طرف مقابل به نیروهای ارزشی - که اکنون زمان #آتش_به_اختیار آنان حول محور #قانون و #ارزش_های_انقلاب است- منتقل می شود و از یک جمعیت مطالبه گر و با نشاط و جوشان ، یک جریان منزوی و سرخورده می سازد که همیشه در جهت موج های ایجاد شده حرکت می کند و خود هیچ گاه توانایی ایجاد موجی در راستای اهداف انقلاب ندارد . نوع دوم استراتژی این جریانِ حق به جانب این است که با بزرگ کردن اشتباهات عده ای قلیل از نیروهای ارزشی و یا حداقل ناقص و عقیم نشان دادن حرکت آنان طوری وانمود کنند که گویی قاطبه ی جریان ارزشی حامی رفتارهای خارج از عرف و خلاف قانون آن عده ی معدود است ، حال آنکه این جریان ارزشی بوده که در تمامی سالیان قبل و پس انقلاب در جهت مر قانون و ارزش های دینی و انقلابی حرکت کرده و با بی قانونی در اشکال مختلف آن مخالفت کرده است و از تمامی جریانات سیاسی کشور چه از چپ و چه از راست خواسته که ترجمه ناقص از رفتارهای دیگران ارائه ندهند و حساب عده ای معدود را به نام کل مجموعه جریان ارزشی نگذارند .

🔻نتیجه نوع دوم برخورد نیز ناامید کردن جریان ارزشی و هم چنین فریب دادن مردم و همراه کردن آنان با خود است .

🔻اکنون زمانی است که #جریان_ارزشی فرمان آتش به اختیار را دارد و آتش به اختیار نیز نه به معنای افزایش حرارت آتش بلکه به هدف زدن و موفق عمل کردن می باشد . در این مسیر نیز به قول #حضرت_روح_الله هر قدر کار با اخلاص و در جهت آرمان ها باشد ، ناسزا و بدخلقی ها علیه جریان ارزشی بیشتر است و سعه ی صدر و صبر در مقابل سختی ها باید بیشتر شود که این معرکه مردانی استوار چون کوه می خواهد .

🔹میثم اکبری
مهندسی نساجی ۹۵

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:
security code

گالری تصاویر