تاثیرگذاری دانشجو در تولید تعداد بازدید: 2874 |

7 تیر 96

 

✅چگونه یک دانشجو با هزاران مشغله درسی میتواند حداقل در #تولید و #اشتغال نقش داشته باشد؟

🔰 شاید برای بسیاری از دانشجویان این پندار به وجود بیاید که مسئله "تولید و اشتغال" مختص به دولت ها و مسئولین نهادهای مختلف است و یا مرتبط با سرمایه داران می باشد و من هنوز دانشجویی هستم که بایستی به تحصیل خود ادامه دهم. برای پرداختن به نقش یک دانشجو در "تولید و اشتغال" به بحث کارآفرینی بطور مختصر می پردازیم.

🔰"#کارآفرینی" میتواند به دو صورت باشد؛ یکی #مستقیم و دیگری #غیر_مستقیم، و به دنبال آن شخص "کارآفرین" شخصی است که می تواند به صورت مستقیم کارآفرینی کند. مثلا فردی یک تولیدی پوشاک تاسیس می کند و افزون بر خودش چندنفر دیگر را به کار می گیرد، در این حالت این شخص بطور مستقیم کارآفرین است و در حالت دوم، در صورتی که یک شخص باعث ماندگاری و یا روی آوری دیگران به کارآفرینی شود و بطور مستقیم باعث ایجاد و ماندگاری اشخاص "کارآفرین" شود؛ یعنی هر فردی که از کالا و یا خدمات تولیدی فرد کارآفرین استفاده می کند؛ در مثال بالا افرادی که پوشاک شخص کارآفرین و شرکت تولیدی داخلی را می خرند؛ بطور غیر مستقیم باعث کارآفرینی شده اند و همه این افراد را میتوان به اصطلاح "#کارآفرینان_غیر_مستقیم" نامید.

🔴بنابراین یک دانشجو زمانی که از نوشت افزارها، پوشاک و دیگر وسایل ساخت کشورش خریداری و استفاده می کند میتوان گفت که در ایجاد و ماندگاری "کارآفرین" نقش دارد و به نحوی به تولید و اشتغال کمک کرده است.

یادداشت از: مهدی صالحی، دانشجوی دکتری فیزیولوژی گیاهی دانشگاه گیلان

 

 

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:
security code

گالری تصاویر