بیانیه حول اتفاقات اخیر استان و عدم صدور مجوز برگزاری تجمع به بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان تعداد بازدید: 4521 |

8 آذر 95

 

 

بسمه تعالی


لا تُکَلَّفُ إِلاّ نَفْسَکَ وَ حَرِّضِ الْمُؤْمِنینَ عَسَى اللّهُ أَنْ یَکُفَّ بَأْسَ الَّذینَ کَفَرُوا وَ اللّهُ أَشَدُّ بَأْساً وَ أَشَدُّ تَنْکیلاً (84 نساء)
تو فقط، مسئول وظیفه ی خود هستی! و مؤمنان را (بر این کار،) تشویق نما; امید است خداوند از قدرت کافران جلوگیرى کند (حتى اگر تنها خودت به میدان بروى)! و خداوند قدرتش بیشتر، و مجازاتش دردناک تر است.
با سلام و صلوات بر محمد (ص) و آل محمد (ص) و همچنین عرض تسلیت به مناسبت ایام عزای اهل بیت علیهم السلام، نظر بر اتفاقات اخیر استان همچنین عدم صدور مجوز برگزاری تجمع به مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان، این مجموعه ذیلا نکاتی را جهت تبیین و روشنگری اذهان عمومی در چند بند اعلام می دارد:
1- عدم برگزاری این تجمع از سوی تشکل بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان، صرفاً به علت عدم صدور مجوز قانونی از سمت فرمانداری رشت (که تاسف شدید این تشکل را بهمراه داشته و این مجموعه را تشویق میکند تا مصمم تر از قبل از طرق قانونی،گفتمانی و ابتکاری دیگر جهت نیل به اهداف عقلانی، انقلابی و دینی خودش اقدام کند) و همچنین پیروی از مشی همیشگی قانون مداری خود بوده است و نه به دلیل عجز و لابه و مظلوم نمایی واهی فرد خاطی و نامه پراکنی ناشیانه و عجولانه وی به وزارت کشور که در این خصوص قطعا برای مجموعه بسیج دانشجویی حق پیگیری های قانونی بعدی محفوظ است، (که البته همین موضوع، انزوای سیاسی وی را در استان تعجیل میبخشد)؛
2- کسانی که تجمع مسالمت آمیز طبق مفاد قانون اساسی و حتی درخواست قانونی برای آن، (برای اعلام موضع جدی و مؤثر جوانان مومن انقلابی، آن هم در برابر سخن پراکنی های چندین باره فردی در مجلس در موضوعات متعدد همچون فتنه و فتنه گران، مسایل فرهنگی استان و غیره)،را برابر با اغتشاش و تنش یا زمینه ساز آن میدانند، فراموش کرده اند که در فتنه های گوناگون 88 و 78، آن زمان که حرامیان و سران فتنه خارجی و داخلی، با تهمت واهی به این نظام مقدس، آن را تا لبه پرتگاه جلو بردند، و فریفتگان آنان در کف خیابان، به انسان و جامدات و نباتات هم رحم نکردند، همین جوانان انقلابی و مومن بودند که مقابل وحشی گری های آنان از جان و آبروی خود هم گذشتند و در آن فضای غبار آلود، برای دفاع از رای و حق این مردم و عزت این نظام و شهدایش، ایستادند و خم به ابرو نیاوردند.
3- آنچه در این میان بیش از پیش مایه بهت و تعجب هم استانی های فهیم گیلانی گردید، اصرار عجیب فرد مذکور در هوچی گری و سیاسی بازی و تهمت زدن به زمین و زمان بود.همان فردی که تا چندی پیش در بیانیه ای علیه عالم جلیل القدر حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی به نوعی اذهان عمومی را به سمت تجمعات علیه این بزرگوار سوق داد. به واقع مطالعه صرف دو اظهارات اخیر این فرد که مملو از بی قانونی ها و بی اخلاقی ها است، خود سند روشنی است بر شناخت کامل روحیات و منش وی. بدیهی است کسی که زبانش از حرف حق خالی باشد، به جای حضور در اجتماعات دانشگاهی و پاسخگو بودن رو در رو به ابتدایی ترین سوالات دانشجویان و اساتید، ناچار به نامه نگاری، تهمت زدن و مظلوم نمایی دست می آویزد. جای تعجب نیست که پیشتر برای اثبات عدم کفایت منتخب مردمی خبرگان رهبری استان، در تحلیل مسائل، به سن ایشان استناد می کند. استدلالی که منتسب به دوران عرب جاهلیت است! اساسا مشکل ما با امثال این افراد صرفا رویِ مصداقِ موضوعِ هتاکیِ وی به آیت الله پروایی نیست! بلکه چالش اصلی و کلی ما با رویه ی مخرب وی در تقابل با هر که در این استان سخن و رویه ی اصلاحی داشته (همچون دکتر جلیلی و حجت الاسلام رفیعی)، می باشد.
4- موضوع فتنه و فتنه گران یک موضوع فراجناحی و فرازمانی است. موضوع تقابل استکبار جهانی و ضدانقلاب با نظام مقدس جمهوری اسلامی است. و هدف، براندازی این نظام و بازگرداندن مردم به ضعف و ذلت دوران ستم شاهی بود که این روزها و ماهها بتازگی اسناد جدید جنایت و خیانت سران داخلی و خارجی آنها در حال رو شدن است. فتنه سبب گردید تا دشمنان اسلام در دستیازی به نظام اسلامی طمع کنند و جای تعجب نیست که تحریم های ظالمانه بعد از انتخابات 88 شدت گرفت. از این رو بر خلاف القائات و هوچی گری های برخی افراد معلوم الحال، فتنه بیش از هر چیز بر امنیت و معیشت مردم تاثیر گذاشت. اینکه در این جنایت و خیانت،عده ی کثیری از جناح چپ و اصلاحات و یا کارگزاران،یا عامل دست شدند یا در حالت خوشبینانه در پازل دشمن بازی کردند و بازی خوردند، منافاتی با «صرفا دعوای جناحی بودن» آن ندارد. از طرفی مجموعه بسیج هم مجموعه ای فراجناحیست. ورود این مجموعه به موضوع فتنه هشتاد و هشت، و اعلام موضع مقابل بزک کنندگان و تلاشگران برای به فراموشی سپرده شدن آن، از اقل وظایف مقدس این مجموعه می باشد و تا دستیابی به تمام حقوق حقه مردم شریف استان، قدمی از مواضع انقلابی خود عقب نمی نشیند.
5- اهداف، برنامه ها و مقاصد شوم در فتنه سال 88 و حوادث آن، همانند دریای نجسی است که هیچ استخوان پوسیده ای در آن برای افراد سیاست زده کشور و استان در راستای منافع حزبی شان پیدا نمیشود. و البته در خصوص دو قطبی شدن جامعه در ورود و اعلام موضع جدی و به چالش کشیدن حامیان یا بزک کنندگان یا تحریف کنندگان فتنه سال 88 و سران آن، توسط مجموعه های انقلابی و مومن بخصوص مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان، باید عرضه داشت تنها دوقطبی مطلوب، دوقطبی انقلاب و ضد انقلاب است که بشدت و با کمال میل از ایجاد این دو قطبی در این موضوع، حمایت کرده و اتفاقا برای برکشیدن چهره نفاق بظاهر صلاحان، همانها که در کلامشان نام امام خامنه ای عزیز (حفظه الله تعالی) و رهنمودهای ایشان مشاهده شده ولی در عمل و خلوتهایشان صدوهشتاد درجه و تعمداً و برای منافعشان، خلاف کلام و مشی و خواسته آن عزیز عمل میکنند در استان و کشور، وارد میدان شده ایم. دو قطبی «مخالف و دشمن فتنه و فتنه گر» در مقابل «سران فتنه و حامی یا بزک کننده یا تحریف کننده فتنه»، همان دو قطبی انقلابی مومن و شریف در برابر ضد انقلابِ نا نجیب و بزک کننده آن ضد انقلابان و یا بازی خوردگان آن خیانت بزرگ است. این، خط قرمز انقلاب و آرمانهای پر مغز نظام و مردم و شهدای عزیز دیروز و امروز بوده و هست و خواهد بود.
6- موضوع مردم و حق الناس در همه زمینه های اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی،سیاسی،امنیتی و...بسیار مهم و اساسی است.اگر مشکلات معیشتی و اجتماعی و فرهنگی کم وبیش گریبان مردم وفادار ما به این نظام و اسلام را گرفته است، که قطعا باید بسیار بیشتر به آنها پرداخته شود و مطالبه گری مطلق و جدی از طرق قانونی و گفتمانی و جریان ساز صحیح و علاج جویانه،مجموعه های انقلابی و مومن استان و کشور را میطلبد، به این معنا نیست موضوع مهم سیاسی ،امنیتی و استراتژیک فتنه 88 در اولویت فعلی کشور و مردم نیست. خیر! هدف، در سال هشتاد و هشت تسخیر این مملکت و نظام بود و براندازی آن. از همه ی جهات موانعی را برای ایران عزیز در داخل و خارج ایجاد کرد. سرچشمه بعضی از همین تحریمهای ظالمانه اقتصادی از همان سال بود و هست و شدت گرفت. چنین نقشه شومی، همیشه باید جلوی چشم باشد و خط قرمز بودن آن پررنگ تر از دیروز باشد تا مجددا تاریخ تکرار نشده و همانند صدر اسلام، بعلت فراموشی و غفلت مردم آن زمان، حق را به مسلخ نبرند.
7- در این میان، بعضی افراد یا از روی غرض یا از روی ناآگاهی و با ژست روشنفکرمآبانه و البته توخالی، در این خصوص،توصیه به گفتگو و حل مسالمت آمیز یا عدم لزوم موضع گیری در این موضوع کردند. اولا شایان ذکر است مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان به تبعیت از اوامر ولی امرش، افتخار آن را دارد که بیش از تمام مجموعه ها و نهادهای فرهنگی و سیاسی استان،اقدام به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و مناظره های دانشجویی رسمی و غیر رسمی، آنهم با موضوعات چالشی فتنه،نقاط قوت و ضعف نظام جمهوری اسلامی، رابطه با آمریکا، انتخابات،عفاف و حجاب،سیاستهای خارجی دولتها و...کرده است. که به فضل الهی غالبا با جمعیت و حضور چند صدنفره دانشجویان در این کرسی ها و مناظرات همراه بوده است. فیلم و صوت تمام این جلسات موجود می باشد. ثانیا، این مجموعه در مخاطب قرار دادن این فرد خاطی در موضوعات متعدد،نامه نگاری به وی،تبیین موضوعات و اشتباهات و تذکرات به وی و البته دعوت از وی برای حضور در جلسات پرسش و پاسخ دانشجویی دانشگاه،(برای پاسخگو بودن به وظایفش،سینه چاک بودنش برای برجام که اکنون درحال تبدیل به خسارت محض شدن، است و البته موضعش در خصوص فتنه و فتنه گران و وقایع سال هشتاد و هشت و…) در قالب نامه و بیانیه، پیشینه و سابقه ای مشخص و روشن دارد.که اسناد این موارد نیز موجود بوده و واضح ترین نمونه ی آن دعوت این تشکل در بیانیه اخیر از وی می باشد. آن هنگام که این فرد به روند و رویه و هتاکی های خود ادامه داده و دست از اشتباهات خود برنمیدارد،آنهم در موضوع فتنه که جزو معدود موضوعاتیست که خط قرمز نظام شناخته شده،آیا درخواست مجوز برای تجمعی قانونی و مسالمت آمیز جهت نشان دادن جدیت اعلام موضع و اطلاع مردم از این موضع در فضای شهر و استان،تعجب برانگیز است؟
8- مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان، این اطمینان را به مردم شریف استان گیلان می دهد که به حول و قوه الهی مسیر خود را در تاثیرگذاری، نقش آفرینی و جریان سازی در فضای استان، از طرق گوناگون تبیین، روشنگری، مطالبه گری تخصصی و جدی و آزاد اندیشی یافته است.و این موضوع، ان شاالله تعالی آغازی است بر ورود عدالتخواهانه، انقلابی، معقولانه و البته بصیرانه این مجموعه در حوزه های گوناگون اجتماعی فرهنگی و سیاسی استان. و خواب خوش را از چشمان بدخواهان و بدکرداران خواهند گرفت.از رانت خواران و اشرافیون گرفته تا سیاست بازان و مفسدین و نفوذی ها. گوشمان به دهان رهبری معظم انقلاب است.چرا که گوش ایشان به دهان حجت ابن

الحسن المهدی است. بشرط تقوا و اخلاص و وحدت، خداوند قادر متعال پشتیبان ما،شاخص و مایز(منویات امام خمینی رضوان الله تعالی علیه، وصیتنامه آن بزرگوار و منویات امام خامنه ای) پیش رو و مورد توجه ما و ابتکار عمل و تدبیر در دست ماست. ان شاالله.

 


ولایخشون احدا الا الله،و کفی بالله حسیبا
و از هیچ کس جز خدا نمی ترسند که کفایت امور به دست خداوند است

 

 

بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:


security code

گالری تصاویر