قدردانی بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان از حجت الاسلام دکتر رفیعی تعداد بازدید: 4879 |

24 خرداد 95

محضر مبارک استاد معزز حوزه و دانشگاه

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر رفیعی(ادام الله برکاته)؛

با عرض سلام و احترام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات،

بیانات روشنگرانه و شجاعانه حضرتعالی را که در امتداد و عمل به آیه شریفه "الذین یبلغون رسالات الله و یخشونه و لا یخشون احدا الا الله و کفی بالله حسیبا" بود و نشان از غیرت والای دینی و پیگیری هشدارهای متعدد امام خامنه ای مبنی بر ولنگاری فرهنگی در سیاستهای مسئولین بود را شنیدیم. بیاناتی خیر خواهانه که از طریق بیان دردها و معضلات موجود(که هر کسی به نوعی کم وبیش با آن ها روبه روست و غیر قابل انکار است)، و با هدف زدودن لکه های آلوده کننده [ یعنی مشکلات و معضلات ] از پارچه سفید وجودی گیلان و گیلانی مطرح شد؛ شیرمردان و شیرزنانی که در برهه های متعدد تاریخ این مرز و بوم، همواره ستارگان درخشان غیرت و دینداری و رادمردی و مجاهدت بوده و هستند.

 

ضمن استقبال و تشکر از این خیرخواهی، به استحضار می رسانیم، ما برخلاف کوته بینان و سطحی نگران، فرمایشات شما را تعمیم دادن مشکلات و معضلات به تمام مردم استان و توهین به آن ها نیافتیم  بلکه اتفاقاً بیان مشکلات فرهنگی ،اجتماعی ، اقتصادی - به ویژه در طبقه مسئولین – را پرداختن به رنج های عامه ی مردم و خون دل های آنان و تکریم مردم می دانیم والبته آن را نشان از غیرت و حساسیت شما نسبت به وضع ناموس شیعه و شرایط حکومت اسلامی می دانیم. چرا که غیور آن کسی است که در احکام دین و حساس بودن به مظاهر گناه و آسیب های تهدید کننده ناموس شیعه، گیلانی و غیر گیلانی نمی شناسد و مرز جغرافیایی در این امور ترسیم نمیکند. غیرتمند آن کسی نیست که با سوء استفاده از ارزشها و اصول که صرفاً لقلقه زبان شده به جنگ با آمر به آن اصول و ارزشها برود، به جای پاسخگویی به اینکه خود در مقام مسئولیت چه کار مفیدی برای فرهنگ انجام داده فرار به جلو کند و با حرکتهای بچه گانه، آینه نقد را به سمت نقاد و شهر و دیار وی بازگرداند و با خوارکردن آمر به معروف جنجال پوچ و افسار گسیخته به پا کند. خوار کردنی که البته رسول گرامی اسلام سالیان دور خبر از آن داده بود که در آخرالزمان، آمر به معروف را خوار میکنند. به تبع این رویه، افرادی از روی ساده دلی و سطحی نگری و برخی دیگر از روی لجاجت و  برای سوء استفاده و خودنمایی و موج سواری، پا در رکاب جنجال نهادند. ماجرای استان مظلوم ما آن جا نفرت انگیزتر میشود که آن دغل بازانی که تا چندی پیش برای به کرسی مجلس نشاندن خانمی که کشف حجاب کرده بود، یقه و دهان چاک میکردند و عکس های یادگاری شان با فرد سازنده کلیپ غیراخلاقی یکی از هتل های گیلان در فضای مجازی دست به دست می شد و نسبت به کارناوال های رقص در رشت بی تفاوت بودند والبته و صدالبته مغضوب شهدای مدافع حرمی همچون سیرت نیاها بودند،اکنون دم از غیرت و ناموس و عفاف و شهید و ایثارگر می زنند.

 

و یا برخی دیگر که سوء مدیریت هایشان در مسائل اقتصادی و سیاسی و فرهنگی مردم را در مسیر دلسردی نسبت به نظام و اسلام قرار می دهد، اکنون مدعی العموم مجاهدان گیلان شده اند و انگشت توهین و افتراء به سمت کارشناس متخصص، متعهد و ولایتمدار و دلسوز و شجاعی که بازی های سیاسی شکارش نکرده، و عمر خود را در راه تحقیق و مداقه و دفاع از اسلام و شیعه قرار داده روانه می سازند.

البته از چنین افرادی  که هیچ گاه به وظایف خود در حوزه های مختلف آن گونه که باید، عمل نکرده اند (در الگو بودن برای مردم، در رفع معضلات ازدواج بیکاری جوانان، در رساندن پیام کامل و واضح و البته نرم و شیوای دین، در برچیدن زمینه های فساد و فحشا و عدم اشاعه آنها و مدیریت صحیح فراغت جوان، در ارتباط مستقیم با عامه مردم، در ایجاد فرهنگ نقد و نقادی و تذکر لسانی صحیح و امر به معروف به همه اقشار مردم به خصوص به مسئولین امر، که فسادشان و عدم انجام وظیفه شان ضربه اش به مراتب مهلک تر از بقیه است، و هزاران هزار وظیفه دیگر که برآیند عدم انجامشان تبدیل به چنین معضلاتی میشود) چنین عکس العملی - یعنی پاک کردن صورت مسئله و به حاشیه راندن اصل موضوع- قابل درک است.

 

عقیده ما این است که پرداختن به معضلاتی که یک جامعه با آن دست به گریبان است و نقد آن ها، به هیچ وجه لزوماً به معنی مخدوش ساختن چهره ی آن استان یا جامعه و ندیدن واقعیت های مثبت آن نیست که اگر چنین بود هیچ نقدی به هیچ کجای ایران اسلامی شهید پرور انقلابی استکبار ستیز نباید وارد می شد. صفر و صدی دیدن، تعمیم دادن، تر و خشک را باهم سوزاندن، بزرگنمایی کردن، نقد ناپذیری و اینکه همه بدند و ما خوبیم، بی تفاوتی نسبت به کار و وظیفه ی خود در قبال معضلات اجتماعی و سر را زیر برف کردن و بالش نرم زیر سر گذاشتن و سایر رفتارهای برخی مسئولین امر است که استان را از درون پوک میکند و عامل فروپاشی اجتماعی است.

 

همچنین عقیده ما بر این است که عامه افراد بدحجاب، لزوما کافر، معاند و فاسق نیستند. عیبی در آنهاست که البته حرام شرعی مرتکب اند که باید آن را رفع

کرد. علل و زمینه های آن برخی به خانواده ها و آسیب های فرهنگی فضای مجازی، بخش عمده ای به عدم انجام وظایف مسئولین امور دینی و فرهنگی، برخی به عدم انجام وظایف دینی مؤمنین در امر به معروف صحیح و اخلاقی و اسلامی و البته درصد بسیار اندکی به لجاجت، عناد و مزدوری عوام خاطی جهت اشاعه فحشا برمیگردد. این عیب مهم در جامعه را البته نه باید فراموش کرد و نه ناشیانه مدیریت کرد.

 

اگر چندین غیرتمند شجاعی همچون شما نه فقط در حوزه فرهنگی و اجتماعی بلکه در تمامی مسائل سیاسی و اقتصادی و زیست محیطی و... در استان ندای عدالت و خیرخواهی برای انقلاب و اسلام سر می دادند و اگر "حلقه خواص و نخبگان با بصیرت" (که در نظام اسلامی در کنار حلقه ولایت (از طریق گفتمان سازی و تسری امر ولی به جامعه و اقناع و حرکت مردم به سمت امر وی و در نتیجه بسط ید وی)، و در کنار حلقه مسئولین (از طریق مطالبه و نظارت جمعی و نقد منصفانه و رصد هوشمندانه و حمایت حکیمانه)، و درکنار حلقه مردم (از طریق الگو بودن برای  آنان و جهت دهی و تامین نیازهای فکری و عقیدتی بسمت اهداف عالی) که زنجیره های گفتمان و پیشبرد اهداف یک جامعه را تکمیل میکند، اساسا و قویا وجود داشت، احدی جرأت پشت کردن به ارزش ها و شهدا و اصول انقلاب را در چه در ردای مسئول(چه بسا فسادش مهلک تر باشد) و چه در ردای سایر افراد جامعه را نداشت. و همین عدم وجود چنین حلقه مستحکمی است که موجبات بر زمین ماندن امر ولایت مطلقه امر را فراهم میکند. اگر این امر محقق می شد ساخت و ساز غیر مجاز انجام نمی شد. افراد معلوم الحال در سکوت همگان معمم نشده و تکیه بر جایگاه وعظ و خطابه به این مردم مؤمن و متدین نمی زدند. فسادهای اقتصادی شورای شهر را فرانمی گرفت، جشن ها و کارناوال های فساد  به راه نمی افتاد و جنگل مان را به تاراج نمی بردند. خون دل و ناراحتی و غم مردم غیور و انقلابی گیلان که همیشه پای ولایت و رهبری و این انقلاب با تمام وجود ایستاده بودند و هستند از این جنس و با این ابعاد است.

 

همچنین، نوع الفاظ و بیانات وقیحی که طی چند روز اخیر به جنابعالی نسبت داده شد، که  نشان دهنده شخصیت گویندگان آنها بود مایه تاسف و شرمساری بسیار گردید. پیشنهاد ما به جنابعالی  این است که از پرداختن به پاسخ و واکنش به آنها خودداری نموده، چرا که شأن شما اجل از ورود به پازل حاشیه سازی و جنجال آفرینی این عده است.

ندای خیرخاهانه و شجاعانه شما در زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر، الگویی خواهد بود برای جوانان استان، تا بتوانیم با دیدن صحیح واقعیت ها از فراموشی و عدول از ارزش ها و اصول انقلاب اسلامی و خون دل خوردن خانواده های مستضعفان و محرومان جلوگیری کنیم و با مبارزه با فسادها اعم از فرهنگی و سیاسی و اقتصادی، به دردهای مردم غیور و شهیدپرور استان گیلان را مرهم نهیم

چرا که "ولا یخشون احدا الا الله و کفی باالله حسیبا"

 

والسلام علی عباد الله الصالحین

 

بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:


برچسبها : ،
security code

گالری تصاویر