گزارش حضور سیدافقهی در همایش لانه زنبور تعداد بازدید: 5342 |

11 آذر 94

همایش واکاوی پروژه «لانه ی زنبور» ، بررسی ابعاد پنهان تحولات منطقه با حضور دکتر سید هادی افقهی (کارشناس مسائل منطقه) سه شنبه 10 آذر 1394 در تالار حکمت دانشکده انسانی برگزار شد.

 

 

کارشناس مسائل منطقه در دانشگاه گیلان گفت: بحث سوریه  خاکریز دفاعی ما و حلقه طلایی مقاومت است.


سید هادی سید افقهی امروز در همایش «تقابل دکترین ایران و عربستان» در دانشگاه گیلان با بیان این که از اوایل انقلاب عربستان تقابل داشتیم، گفت: هرچه تحولات در منطقه بیشتر می‌شد تقابل ها بیشتر می‌شود و عربستان خارج از فوائد سیاسی و بین المللی عمل می‌کند.


وی با نگاهی گذرا به نقشه عربستان سعودی عواملی را که باعث اهمیت یافتن عربستان در جهات مختلف شده است را بیان کرد.


کارشناس مسائل منطقه واقع شدن عربستان در خاورمیانه، حفظ منافع دول غربی در منطقه، تلاش برای رهبری جهان، ارتباط با خلیج فارس و دریای سرخ، وجود حرمین شریفین مکه و مدینه و وجود منافع نفت و گاز سرشار را از اهمیت یافتن عربستان در جهات مختلف عنوان کرد.


سید افقهی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با گفتمان انقلاب اسلامی مخالف بود به طوری کمر همت بست که انقلاب پا نگیرد.


وی با بیان این که یکی از مشوقین صدام در جنگ با ایران عربستان بود، گفت: عربستان خودش را به عنوان مدافعین اهل سنت در منطقه معرفی کرد که تشییع ضد سنی است که هدفش  از این کار بحث امتیاز جایگاه معنوی خاص بود.


کارشناس مسائل منطقه گفت: مکه و مدینه به شدت مورد سوء استفاده عربستان شده است، هر گریزی که انجام می‌دهد می‌گوید من خادم حرمین و شریفین هستم و از این موقعیت سوء استفاده می‌کند.


سید افقهی با بیان این که حج یک کنگره جهانی است، چرا شعاری که در قرآن آمده است در حج ممنوع اعلام می‌شود، هدف عربستان از این کار چیست؟


وی گفت: عربستان مخالف شعارهای سیاسی هستند، شعارهایی که علیه شیطان بزرگ است.


کارشناس مسائل منطقه  افزود: آل سعود و وهابیون حصار و فیلتری منحرف و انحرافی پیرامون حرمین و شریفین ایجاد کرده اند وفعالیت های سیاسی، فرهنگی، و اجتماعی جلوگیری می‌کنند.


سید افقهی تصریح کرد: مثلثی که از عربستان و آمریکا و اسرائیل بوجود آمده پروژه بسیار خطرناکی است.


وی در ادامه با پخش فیلمی تاریخچه علل و عوامل نزدیکی یهودی ها به آل سعود را تشریح کرد.

 

 

 

 

 


کارشناس مسائل منطقه  تصریح کرد:  ماشین های نظامی آل سعود 80 درصد ساخت امریکاست و عمده تشکیلات نیروهای مصلح سعودی، آمریکایی ها هستند.
سید افقهی گفت: عربستان سالیان سال منکر بود که اسرائیل متجاوز است ، اما امروزه عرصه برای آل سعود تنگ شده است و شکست های آن در جنگ های 33 روزه و 11 روزه غزه نشان از شکست آل سعود است.
وی گفت: یکی از دلایل فشار به سوریه و این که می‌خواهد این کشور را ویران کند این است که چرا بشار اسد  صلح نمی‌کند.
کارشناس مسائل منطقه  خاطرنشان کرد: عربستان سعودی از تاریخ تاسیس قانون اساسی نداشته و حتی یک انتخابات در آنجا صورت نگرفته است.
سید افقهی با بیان این که سعی دارند تغیرات سیاسی در ایران انجام دهند، گفت: این که مقام معظم رهبری تاکید بر نفوذ دارند، طرح آمریکا است که با مدیریت عالی عربستان در حال انجام است.
وی گفت: عربستان به دنبال وحدت کشورهای عربی است برای زدن به ایران.


کارشناس مسائل منطقه گفت: اوباما گفته است اگر می‌خواهید از خطر ایران در امان باشید باید باهم متحد شوید و ما هم با نیروی های مسلح عربی پیمان می‌بندیم.
سید افقهی گفت: بحث دیگری که به عنوان یک خطر بزرگ به دنبال آن هستند بحث کردستان بزرگ است و منتظر هستند کردستان بزرگ باید از ایران کنده شود.
وی با بیان این که  ملحق شدن به کردستان یکی از طرح های کلان آنهاست، گفت: وقتی داعش به کرد نشین ها نزدیک می‌شود امریکا وارد عمل می‌شود  اما در درگیری با کشورهای دیگر حتی به داعش کمک می‌کند.
تحلیل گر مسائل سیاسی گفت: در تمام جنگهای اخیر عربستان همواره اسرائیل در کنارش بوده است، امروز عربستان تحت فشار است، آمریکا گفته است که اگر جنگ در یمن ادامه داشته باشد ترکش های آن به همسایه ها سرایت می‌کند.
سید افقهی در ادامه افزود: پوتین با مشورت حاج قاسم سلیمانی و هماهنگی شورای امنیت متوجه حمله داعشی ها شد و دانست که اگر نجنید داعش از دروازه مسکو  وارد می‌شوند.
وی گفت: این بحث ها احساسی نیست، پوتین متوجه عمق فاجعه می‌شود و می‌گوید بخشیدن یا نبخشیدن تروریست ها با خداست اما فرستادن تروریست ها پیش خدا با من است.
کارشناس مسائل منطقه با بیان این که آمریکا با طرح های جهنمی خود می‌خواهد ایران را سرکوب کند، گفت: داعش سوریه را بگیرد، عراق را نیز خواهد گرفت و خط ترانزیت بین المللی عراق بسته نخواهد شد.
سید افقهی افزود: اطلاعات دقیق داریم که آمریکا در صدد جنگ نیابتی در مرزهای ما هست .
وی گفت: بحث سوریه خاکریز دفاعی است و حلقه طلایی مقاومت است.


تحلیل گر مسائل سیاسی با بیان این که ارکان داعش در حال انهدام است، گفت: مرکز فرماندهی اولین رکن ارتش است و روسیه نیز در حال زدن ارکان داعش است و داعش در حال جنون است.
سید افقهی با بیان این که صحبت های مقام معظم رهبری با پوتین بسیار جدی و مهم بوده است، گفت: آمریکا مواظب خودش باشد چرا که بحث های پوتین با مقام معظم رهبری بحث های جدی و استراتزیکی بوده است.
وی ادامه داد: ما باید قوانین ثابیتی داشته باشیم و حقوق سیاسی و اقتصادی خود را محکم کنیم.


تحلیل گر مسائل سیاسی با بیان این که امریکا از گزینه های روی میز حرف می‌زندف گفت هدفش به راه انداختن جنگ روانی است.
سید افقهی با بیان این که حضرت امام خمینی فرمودند آمریکا هیچوقت آدم نمی‎شود، گفت:  تمام نامردی ها زیر سر آمریکا است و این که مقام معظم رهبری در رابطه با نفوذ تاکید دارند نشان از این است که به عمق فاجعه پی برده اند.
وی گفت ما بر اساس مصلح کشور خودمان با انها گفتگو و یا مذاکره می کنیم.
تحلیل گر مسائل سیاسی با اشاره به نامه دوم مقام معظم رهبری گفت: هدف ایشان از نامه دوم  این بود که عطش معنویت سراسر اروپا را در گرفته است.

 

 

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:


security code

گالری تصاویر