نامه سرگشاده تشکلهای دانشگاه گیلان به رییس دانشگاه تعداد بازدید: 3301 |

2 آبان 94

در پی یکسری از اتفاقات در دانشگاه گیلان، تعدادی از تشکلهای اسلامی این دانشگاه اقدام به ارسال نامه ای به دکتر رضی، ریاست محترم دانشگاه کردند.

 

متن نامه بدین شرح است:

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

نامه سرگشاده تعدادی ازتشکلهای دانشگاه گیلان به ریاست دانشگاه

 

جناب آقای دکتر رضی، ریاست محترم دانشگاه گیلان، با سلام؛

 

دانشگاه و دانشگاهیان به عنوان تاثیرگذارترین قشر جامعه همواره مورد هجوم انواع توطئه ها و در معرض آسیب های برآمده از نقشه های شوم دشمنان این ملت بوده اند. توجهی که حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به قشر دانشگاهی در طول سالیان انقلاب داشته اند خود حکایت از اهمیت این قشر و خصوصا اهمیت مدیریت قاطع و استوار این محیط بر پایه مبانی اسلام و انقلاب دارد.

و البته پوشیده نیست که با توجه به همین اهمیت، برخی گروه های سیاسی برای اهداف خاص و زنده نگه داشتن پیکر نیمه جان خود در محیط سیاسی کشور از قشر دانشجو سوء استفاده کرده اند و صدماتی را بر پیکره جنبش های دانشجویی وارد کرده اند که بارزترین شاهد این مدعا، فتنه­ سال های 78 و 88 است که نقش افرادی از برخی از تشکلهای به اصطلاح دانشجویی معلوم الحال در اغتشاشات و در نهایت پیوستن عده ای از آنان به صف معاندان اسلام و انقلاب قابل انکار نیست.

اما اکنون و با نزدیک شدن به ایام انتخابات بار دیگر به نظر می رسد عده ای از فتنه گران مطرود که توسط مردم از فضای سیاسی کشور طرد شده اند به دنبال احیای خود با توسل به ظرفیت تشکل های دانشجویی هستند.

از همین رو نکاتی پیرامون برخی وقایع اخیر دانشگاه، با جنابعالی، به عنوان مسوول حفظ آرامش و نشاط علمی فضای دانشگاه گیلان، در میان گذاشته می شود:

 

  1. در شماره جدید نشریه (مناره) وابسته به یکی از تشکلهای دانشجویی که روز سه شنبه 21 مهر در محیط دانشگاه پخش شد مطلبی به چاپ رسید که به هیچ وجه قابل پذیرش و توجیه نبوده و برخورد قاطع و انضباطی از سوی مسوولین دانشگاه با عوامل آن و نیز عذرخواهی از محضر دانشگاهیان را می طلبد. هتاکی به مسئول محترم نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه و عقده گشایی مغرضانه و نشر مجدد مطالب سخیف یک فرد هتاک و معلوم الحال نسبت به این جایگاه انقلابی و کلیدی، امری نیست که بتوان از آن گذشت و قطعا موجب عکس العمل تمامی نیروهای غیور و انقلابی دانشگاه از تمام اقشار استاد، دانشجو و کارمند خواهد شد.
  2. گفتنی است تعامل نامناسب با نماینده محترم و انقلابی ولی فقیه، منحصر به این رفتار بی شرمانه نشده و متاسفانه از سوی برخی مسوولین دیگر دانشگاه نیز دیده شده است که قطعا این امر نیز از چشم دانشگاهیان مومن و فهیم پنهان نمانده و در موقع مقتضی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

  1. نشریه مذکور و تشکل مربوطه سابقه اقدامات زننده و درج مطالب موهن دیگری نیز داشته است که رسیدگی عاجل و قاطع مسوولین دانشگاه را میطلبد. درج مطالبی در حمایت از فتنه گران سال 88 در سال گذشته، بی حرمتی به یکی از علمای تراز اول کشور، بازنشر برخی مطالب سایت منحط «کلمه» (یکی از رسانه های اصلی فتنه گران در سال 88) و نیز درج مطلبی شامل انواع تهمت ها علیه نهاد محترم شورای نگهبان از این جمله اند.

 

  1. بی شک سیاست های تسامح و تساهل مسوولین دانشگاه در برابر رفتارهای پیشین این تشکل در موارد فوق الذکر را می توان یکی از عوامل حرکت زشت و زننده این مجموعه در اقدام اخیر این نشریه علیه نهاد محترم رهبری دانست. متاسفانه این روند سهل انگاری در مقابل تخلفات مختلف فرهنگی منحصر به بحث نظارت بر نشریات نشده و در موارد گوناگونی از قبیل نمایشگاههای کتاب، برخی فعالیتهای فوق برنامه و به ویژه بحث حجاب و عفاف نیز به چشم می خورد که خود مجالی دیگر را برای بررسی می طلبد.

 

  1. علاوه بر توهین صورت گرفته در مطلب نشریه مذکور، در بخشهایی از این مطلب جملاتی ذکر شده که از آن زمینه سازی برای ناآرامی و تلاطم در محیط دانشگاه استنباط می گردد و به نظر می رسد چنانچه با این نشریه و افراد مقصر برخورد جدی نشود ممکن است در آینده ای نزدیک و با نزدیک شدن به دوران انتخابات بتوان انتظار ناآرامی هایی توسط این افراد را در محیط دانشگاه داشت. با توجه به نام بردن از جناب دکتر رضی در متن منتشر شده در نشریه مذکور و برای جلوگیری از هرگونه شائبه و سوء استفاده و نیز جلوگیری از زمینه سازی برای فتنه هایی دیگر، از ریاست محترم دانشگاه خواستاریم تا شخصا برخورد جدی و مسئولانه با این افراد را عهده دار شده و با اعاده حیثیت رسمی نسبت به جایگاه محترم نهاد رهبری دانشگاه، تمامی موارد فوق الذکر مورد رسیدگی سریع قرار گیرند.

 

والسلام علی من اتبع الهدی

 

 

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:


security code

گالری تصاویر