نامه سرگشاده بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان به نمایندگان مجلس شورای اسلامی تعداد بازدید: 5143 |

23 مهر 94

سوال و مطالبه ی بر حق ملت و دانشجویان از مجلس نهم شورای اسلامی این است که با چه دلیل و با چه توجیهی با انجام رفتار های شبهه ناک و دیکتاتور مابانه هیئت رئیسه و لابیگری های جهت دار حقوق ملت و جایگاه مجلس را پایمال کردند؟ در حالی که دستور صریح جهت بررسی توافق در چارچوب قانونی اعلام شده بود.

 

نامه سرگشاده ی بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان به نمایندگان مجلس شورای اسلامی

بسم الله الرحمن الرحیم

 

مذاکرات هسته ای در فضای عدم خوشبینی با اصرار جریانهایی از داخل کشور با تبلیغات، وعده ها و سرمایه گذاری بسیاری از سمت دولت مردان آغاز شد و در حالی که در برخی برهه ها تحولات اقتصادی و بهبود معیشت مردم به مذاکرات پیوند میخورد کم کم شاهد فراموشی اهداف مذاکره و بروز سیاستی در راستای مذاکره، صرف مذاکره بودیم که در قالب آن دیدار های وقت و بی وقت دولت مردان با عمال شیطان برزگ رخ داد به گونه ای که علاوه بر معطل ساختن بسیاری اقدامات زیر بنایی همچون اقتصاد مقاومتی، تلاش در جهت بهبود معیشت در سیاست های داخلی، دفاع از حیثیت ملت در جریانات بین المللی و نیز دست کشیدن از برخی آرمانها از سوی دستگاه دیپلماسی در خصوص همپیمانان منطقه با وعده ی رسیدن به توافق از سوی طرفهای غربی و در فراسوی آن حل مشکلات داخلی و ایجاد تحول اقتصادی صورت گرفت.

 

در حالی که در پایان حتی شاکله ی کل تحریم ها تا مدت ها بدون خلل باقی می ماند سیاستمدران آمریکایی با وجود توافق هسته ای به حفظ فضای حاکم بر روابط اقتصادی شرکت ها و دولت ها تاکید دارند. مجال پرداختن به حجم سنگین تعهدات طرف ایرانی در برابر ستانده ها که ناچیز و ذلت آور بوده و موانع بسیاری در مسیر پیشرفت علمی و تحقیق و توسعه فراهم می آورد نیست و نیز هدف، پرداختن به متن مفصل التفسیری که دولت مردان دولت یازدهم با زیر پا گذاشتن خطوط قرمز حکومت و ملت پذیرفتند نیست. مجلس شورای اسلامی به عنوان رکن قانون گذاری کشور موظف است در چارچوب قانون اساسی از حقوق ملت و نیز استقلال، عزت و امنیت کشور دفاع کند. برجام تعهدی بین المللی است که می تواند علاوه بر خدشه بر رشد علمی و استقلال کشور، امنیت آنرا با چالشی جدی مواجه می کند. دیگر بار اعلام میداریم هدف بررسی این نکته نیست که چطور هیئت سیاست مدار ما در مذاکره با طرفهایی که بارها فریب کاری و خنجر از پشت زدنشان هشدار داده شده بود چنین سندی را پذیرفتند!

 

سوال و مطالبه ی بر حق ملت و دانشجویان از مجلس نهم شورای اسلامی این است که با چه دلیل و با چه توجیهی با انجام رفتار های شبهه ناک و دیکتاتور مابانه هیئت رئیسه و لابیگری های جهت دار حقوق ملت و جایگاه مجلس را پایمال کردند؟ در حالی که دستور صریح جهت بررسی توافق در چارچوب قانونی اعلام شده بود.

آنچه در مجلس جریان دارد مهر تایید زدن بر تعهدی سنگین و الزام آور است اما نه در پی بررسی قانونی متعهدانه و از طریق راههای پیش بینی شده ... .

 

بخشی از مجلس باید به گونه ای واضح پاسخگو باشد.

 

چگونه و از طریق چه مکانیزمی و چه پشت پرده ها و بده بستان ها و لابی گری هایی مسئله ای را که امنیت و استقلال کشور را خدشه دار میکند، با به سخره گرفتن ملت و اجزای قانونی و تعریف شده ی مجلس و با اعمال نفوذ و سو استفاده از تریبون ریاست مجلس شورای اسلامی در جهت مطامع جریان و سیاست های عده ای خاص از رجال سیاسی و نمایندگان صاحب نفوذ تمام کرده و شگفتی و نا امیدی ملت از حداقل پایبندی به خطوط قرمز و قانون اساسی را برانگیخت؟!

 

به کدامین حجت عقلی و شرعی نداشته ای کمسیون تخصصی برجام که از سوی خود مجلس تشکیل شده بود و رسمیت یافته بود را پس از تحمل فشار های سنگین در حال بررسی توافق بود را به سخره گرفتید؟؟

 

که عملا توهین به مردمی بود که نمایندگانشان حق دفاع از حقوقشان را داشتند.

قطعا شکسته شدن حرمت نظرات تخصصی و عدم احترام به نظر اکثریت کمسیون ها که ساز و کار تایید شده ی مجلس است به وسیله ی اعمال نفوذ شخصی تریبون داران دائمی مجلس، سنتی نحس و کثیف است.

 

دولت مردان و رئیس جمهور اعلام کرده اند یا امضایشان تشریفاتی است یا چنین امضایی وجود ندارد. بنابر این عملا پذیرش این سند که برخی بند هایش ننگ نامه است ؛ لکه ای است بر دامن مجلس نهم.

 

کوتاهی دولت در نادیده گرفتن دستگاه قانون گذاری و قوانین کشور در روند بررسی تعهدی بین المللی، وظیفه ی مجلس را سنگین تر می کرد. به گونه ای که نتیجه ی بررسی برجام در جهت دفاع از حقوق ملت و مصالح ملی را بتوانند با گردن افراشته، در مقابل خدای متعال ارائه دهند. هر چند آنچه در مجلس طی میشود سوء استفاده از نام مقام معظم رهبری امام خامنه ای مد ظله العالی است.

در حالی که در اطلاعیه اخیر دفتر مقام معظم رهبری در تاریخ 10 / 6 / 94  نیز اعلام گردید که مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره این موضوع، صریح، شفاف و دقیق در سخنرانیهای ماههای اخیر ایشان اعلام شده و در اختیار همگان قرار دارد.

 

یقینا قضاوت مردم در جهت تشخیص خدمت و خیانت سیاستمداران بر اساس شواهد است نه روند های عوام فریبانه و ژورنالیستی بدون بررسی عقلانی و بسنده کردن به کلی گویی ها و نیز سوگند های کذایی؛ مجلس نشینان باید بدانند مسئولیت این خیانت و خارج کردن مسئله از سازو کار قانونی و مخدوش کردن روند طبیعی مجلس که محل امید دوستداران نظام بود برگردن بانیان خیانت و انحراف روند قانونی مجلس که به فکر تعظیم و پاسخگویی در پیشگاه خداوند و ملت نیستند خواهد بود.

 

و نکته ی آخر ؛ چه این متن تصویب بشود چه نشود به حول قوه الهی، اجازه هیچ گونه سو استفاده ای به دشمنان ایران اسلامی داده نخواهد شد؛ اجازه خدشه ای در اصول اساسی نظام اسلامی به کسی داده نخواهد شد؛ قابلیت های دفاعی و حریم امنیت کشور حفظ خواهد شد.

 

 

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:


security code

گالری تصاویر