از برنامه مکه تا برنامه نیویورک تعداد بازدید: 4312 |

8 مهر 94

عدم شفاف سازی نسبت به شرایط کنونی حجاج و مفقود شدن تعداد زیادی از آنها، آتش گرفتن چادرها و خیمه های مصری ها، عدم صدور روادید به دو وزیر ایرانی، اتفاقات روایت شده در لحظات حادثه، اقدامات دولت سعودی نسبت به تامین امنیت حجاج امسال، به راه افتادن کمپین های ضد شیعه در داخل و خارج عربستان سعودی و...

 

 

  • شاهدان عینی ماجرا میگفتند که از نزدیک دیدند، بی تفاوتی ماموران انتظامی عربستان سعودی نسبت به نیمه جانها را؛ دیدند که این ماموران به کسی اجازه کمک و امداد رسانی به مصدومین و نیمه جانها را نمیدادند؛ دیدند که در کمال خونسردی، آسیب دیدگان زنده را به همراه کشته شدگان در نهایت بی احترامی، گروهی جمع آوری میکردند و انتقال میدادند...

دولت عربستان سعودی که مدعی بود مراسم حج امسال در کمال آرامش و امنیت و معنویت برگزار خواهد شد، چرا نسبت به ارائه آمار مجروحین و کشته شدگان و مفقودین، اقدام نمیکند؟ چرا شفاف سازی نمیکند؟ چرا مسئولیت بی کفایتی خود را به عهده نمیگیرد؟ کلیدواژه ای که ولی امر مسلمین جهان در پیام یک صفحه ای امسال خود به حجاج، بارها از آن و واژگان مشابه استفاده کردند. البته از رژیم خونخوار و خونریز آل سعود خیلی بعید نبود. دولت سعودی هنوز مرحله اول (یعنی پذیرش کوتاهی و تقصیر در این فاجعه) را قبول نکرده است، چه برسد به جبران مافات اشتباهات و تقصیرات!

 

اگر منصفانه و حق جویانه به این قضیه نگاه شود، در وهله اول درخواهیم یافت که نه تنها آل سعود بابت این حادثه جانسوز و دلخراش متاسف و متاثر نیست، بلکه تاحدی مشعوف و شادمان هم هست و به دنبال استفاده سیاسی از این اتفاق است و این را میشود از مصاحبه ها و مواضع سردمداران آن احساس کرد. ادعاهایی که «قصد تخریب و انفجار خانه کعبه توسط شیعیان ایرانی» یک نمونه از آنهاست.

 

همچنین عدم شفاف سازی نسبت به شرایط کنونی حجاج و مفقود شدن تعداد زیادی از آنها، آتش گرفتن چادرها و خیمه های مصری ها، عدم صدور روادید به دو وزیر ایرانی، اتفاقات روایت شده در لحظات حادثه، اقدامات دولت سعودی نسبت به تامین امنیت حجاج امسال، به راه افتادن کمپین های ضد شیعه در داخل و خارج عربستان سعودی و... همه و همه مخاطب را به این فکر وامیدارد که نکند تمام این اتفاقات از قبل برنامه ریزی شده باشد؟

 

 

  • میگویند وزیر محترم امور خارجه ایران، در اجلاس سازمان ملل متحد که در نیویورک برگزار میشود، هنگام بازگشت به محل سکونت، به طور اتفاقی با وزیرامورخارجه کشور ایالات متحده و نیز رییس جمهور آن کشور در یکی از راهروهای فرعی ساختمان، رودررو شده و بخاطر رودربایستی (و نه از روی میل باطنی) با اوباما لحظاتی به گفتگو پرداخته و با ایشان مصاحفه نمودند.

از آنجایی که تمام رفت و آمدها در ساختمان برنامه ریزی شده میباشد و تیم محافظت و پشتیبانی باید مسیر بازگشت را بررسی کند و افراد و اشخاص را به سلامت به محل اسکان برساند، کمی این شائبه پیش می آید که نکند تمام این اتفاقات از قبل برنامه ریزی شده باشد؟

 

 

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:


security code

گالری تصاویر