بر قدسیان چه گذشت؟ تعداد بازدید: 5157 |

28 شهریور 94

هدف اول: کندن زمین به حدی که حدود 15 متر مربع زمین شیب دار، هموار و مسطح شود...

 

از رشت حرکت میکنیم به سمت غرب استان. دو ساعت و خرده ای طول میکشد تا به شهر حویق برسیم. جایی نزدیک به پل معروف قرمز پیاده میشویم. پس از دقایقی یک نیسان آبی می آید و جهادگران را سوار میکند.

بیست دقیقه پر تلاطم در جاده ای که رنگ و بویی از هیچ استانداردی ندارد، پیش می رویم و به مسجد صاحب الزمان(عج) آن روستا میرسیم. همینجاست؛ مرکز تمام توجهات باید بشود همین جا.

پروژه های عمرانی که از قبل مشخص شده بود، از روی کاغذ به محل واقعی خود منتقل و نشان گذاری می شوند. جهادگران جامانده یکی یکی خود را با موتور و نیسان و... به مسجد میرسانند.

شب فرا میرسد. تاریکی مطلق؛ آسمانی پرستاره مثل آسمان کویر؛ این جا هیچ خبری از آلودگی نیست؛ آلودگی صوتی، آلودگی تنفسی، آلودگی نوری و...

صبح زود پس از صرف صبحانه ای ناچیز فعالیت شروع میشود. هدف اول: کندن زمین به حدی که حدود 15 متر مربع زمین شیب دار، هموار و مسطح شود. همین کار را باید برای یک زمین ده متری نیز انجام بدهیم، که البته شیب آن به شدت شیب زمین غسالخانه نمیباشد.

دسترسی به هدف اول طبق زمانبندی به خوبی صورت میگیرد و حلقه صمیمانه جهادگران در شب اول به صرف چای، پر بود از امید و نظر و پیشنهاد برای فردا!

 

 

روز دوم باران میگیرد، اما بارش باران نمیتواند جلوی همت بچه ها را برای پی کندن و هموار کردن زمین را بگیرد.

همین روند ادامه پیدا میکند، اما مشکلی که بوجود می آید، خرابی جاده، غیرقابل تردد بودن مسیر و در نتیجه نرسیدن مصالح به محل پروژه میشود. از حادثه ای که برای چهار پنج نفر از بچه ها پیش آمده و فقط یک سنگِ کنارِ جاده مانع از سقوط ماشین به سمت پرتگاه میشود، میگذریم و به همین اشاره اکتفا میکنیم.

 

 

دو سه روز هم به همین منوال میگذرد و بچه های جهادگر با چند بیل و کلنگ می افتند به جان جاده و هموارش میکنند که با بهتر شدن وضعیت هوا، وضعیت جاده هم برای عبور و مرور مناسب باشد.

خلاصه شرایطی حداقلی فراهم میگردد و دوباره جهادگران امورات را از سر میگیرند. این بار اما ترمیم مدرسه روستا را هم مدنظر قرار میدهند. رنگــزنی بیرون و الیاف کاری دیوار کلاس ها.

همچنان روزها میگذرد و پروژه ها به پایان خود نزدیک میشوند. شانزده روز پس از ورود جهادگران، روز وداع فرا میرسد و حالا دوستان جدید اما صمیمی، به خاطره ای فراموش ناشدنی برای یکدیگر تبدیل شده اند.

چند نفری از جهادگران در روستای کوهستان حویق میمانند تا قولهایی را که به مردم داده اند عملی و پروژه ها را تکمیل کنند.

 

 

 

 

 

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:


security code

گالری تصاویر