برگزاری همایش گامهای برجام در دانشگاه گیلان تعداد بازدید: 4374 |

16 اردیبهشت 94

روز سه شنبه همایشی تحت عنوان گامهای برجام با حضور دکتر نبویان در دانشگاه گیلان برگزار شد.

 

در این برنامه که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان برگزار شده بود، پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و دعوت مجری برنامه از دکتر نبویان، این نماینده مجلس شورای اسلامی در همان اول به چند سوال احتمالی پاسخ داد.

 

ایشان عنوان کردند که راستی یا چپی بودن به هیچ عنوان ملاک نیست و من فقط یک خط را میشناسم و آن نیز خط مقام معظم رهبری میباشد. اگر هم نقدی به توافقنامه وارد میکنیم، برای اصلاح آن و نهایتا به نفع مردم خواهد بود.

 

 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به اینکه نبایستی به حواشی کار داشته باشیم و ملاک ما برای قضاوت عملکرد تیم مذاکره کننده باید توافقنامه باشد، خط به خط متن بیانیه/توافقنامه سوئیس را از رو خوانده و پس از ترجمه روی آن بحث میکردند.

 

دکتر نبویان همچنین با ارائه جداولی مبنی بر مقایسه داشته ها و عملکرد هسته ای ما در سه وضعیت «دولت قبل»، «توافقنامه ژنو» و «توافقنامه (لوزان) سوئیس» به عقب نشینی های صورت گرفته در ماههای اخیر اشاره کرد و عنوان کرد اگر توافق نهایی نیز همانند توافقنامه سوئیس باشد، مجبور میشویم چیزهایی را در اختیار دشمن قرار دهیم که در واقع خیانت به نظام و کشور خواهد بود.

 

پس از حدودا یک ساعت و نیم سخنرانی و بحث بر روی جزئیات بیانیه! سوئیس، دانشجویان سوالات خود را به صورت شفاهی و کتبی پرسیدند که البته این سوالات با کمی حواشی همراه بود.

 

دکتر نبویان پس از پاسخ به سوالات عنوان کرد: این سوالات و این بحث ها مسلما برای بهبود روند پیشرفت کشور است و کسی نباید از این سوالات ناراحت شود.

 

نکته جالب توجه این بود که علی رغم صدور مجوز این همایش در فقط یک روز مانده به برگزاری برنامه، با همان تبلیغات و اطلاع رسانی های اندک، تعداد قابل توجهی از دانشجویان در این همایش حضور پیدا کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:


security code

گالری تصاویر