جلسه شورای بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان با ریاست محترم دانشگاه تعداد بازدید: 4487 |

5 اردیبهشت 94

در اولین روز از اردیبهشت سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» شورای حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان با ریاست دانشگاه گیلان دکتر رضی و همچنین معاونت فرهنگی خانم کریمی جلسه ای برگزار کردند.

 

 

پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، در ابتدا برادر نبی زاده مسئول کانون علم و پژوهش بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان گزارشی کوتاه از اهداف و اقدامات کانون علمی ارائه داد و در ادامه افزود: بهترین راه عملی کردن خدمات علمی و همچنین بوجود آوردن شور و نشاط علمی در دانشگاه که از منویات امام خامنه ای(مدظله) است، تشکیل و راه اندازی گروههای علمی رشته های مختلف است.

 

 

ایشان همچنین بر تشکیل هسته های مطالبه گری تخصصی تاکید کردند و خاطرنشان کردند در حال حاضر هسته های مطالبه گری دانشکده کشاورزی و دانشکده فنی آغاز به کار کرده اند و اولویت امسالشان مطالبات درون دانشگاهیست.

بعد از ایشان نوبت به برادر ولی زاده مسئول کانون سیاسی رسید که ایشان در ابتدای سخنانشان خط مشی مجموعه بسیج دانشجویی را همان خط امام خامنه ای(مدظله) عنوان کردند و افزودند: ما هم از همه دولت ها حمایت میکنیم اما چک سفید امضا به کسی نمیدهیم؛ نقد میکنیم، اما تخریب خیر؛ فعالیت سیاسی داریم اما در جناح های سیاسی هضم نمیشویم و این سه مورد را وظیفه خود میدانیم:

1. ایجاد فضای آزاد اندیشی

2. عدالت خواهی

3. تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی

 

 

در ادامه با قرائت بخشی از بیانات امام خامنه ای(مدظله) در خصوص ویژگیهای یک دانشگاه مطلوب، از ریاست محترم دانشکده سوالاتی را پرسید و درخواست ها و دغدغه های بسیج دانشجویی را مطرح نمود.

 

سپس جانشین خواهر محترم بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان به نمایندگی از خواهران این مجموعه، با یادآوری جلسه اسفند ماه بسیج دانشجویی با دکتر رضی، از ایشان خواستند که توضیح دهند که چقدر مطالبات بسیج دانشجویی پیگیری شده است. ضمن اینکه ایشان خواستار پیگیری جدی برخورد با استاد خاطی دانشکده علوم پایه شد و در انتها نیز بر بهتر بودن تفکیک جنسیتی کلاسهای آزمایشگاهی تاکید کرد.

 

بعد از ایشان نوبت برادر برومند مسئول کانون فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان بود که با طرح سوالاتی از قبیل: متولی فرهنگی دانشگاه کیست؟ اهدافش چیست و برای رسیدن به آن اهداف چه اقدامات عملیاتی دارد انجام میدهد؟ کدام فرهنگ دارد در دانشگاه ترویج میشود؟ نتایج جلسات شورای فرهنگی چه بوده است؟ به نمایشگاههای کتاب دایر در دانشکده اشاره کرد و گفت: این نمایشگاههای کتاب در حال اشاعه و ترویج محتوا و تفکرات نادرست میباشند.

مسئول فرهنگی همچنین خواستار آن شد که جلوی پای ثابت شدن موسیقی در برنامه های دانشگاه گیلان گرفته شود؛ نه فقط به جهت آنکه ممکن است موسیقی حرام و لهو ترویج شود، بلکه به این علت که سرمایه و بودجه های گزافی را از بخش فرهنگی دانشگاه کسر میکند.

در پایان نیز با اشاره به وضعیت بد حیا، عفت و حجاب دانشجویان دانشگاه، متذکر شد ادامه این روند نه تنها به پیشرفت علمی نمی انجامد بلکه باعث تولید و ترویج فساد در دانشگاه و جامعه خواهد شد.

 

نهایتا برادر قلی مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان نکاتی را در خصوص تشکلها و نسبت آنان با معاونت فرهنگی و دانشگاه بیان کرد و خواستار بهبود روند اداری صدور مجوزها و هماهنگیها شد.

در ادامه نیز خواستار حرکت مسئولین دانشگاه در چارچوب قانون و مصوبات شورای فرهنگی شد و پیشنهاد داد که فاصله زمانی بین جلسات شورای فرهنگی دانشگاه کاهش یابد.

مسئول حوزه بسیج دانشجویی در پایان نیز ضمن تشکر از زحمات دولت و مسئولین دانشگاه، درخواست فراهم کردن دیدارهای متعدد مسئولین دولت با قشر دانشجو را ارائه کرد و افزود: این دیدارهای دانشجویی تحت هر شرایطی به نفع دولت است و حداقل نتیجه آن افزایش محبوبیت شخص رییس جمهور میشود.

 

پس از بیان مطالب و درخواستهای اعضای شورای بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان، خانم دکتر کریمی معاون فرهنگی دانشگاه با مثبت خواندن این دست جلسات که به همفکری و هم فهمی و درک متقابل منجر میشود، افزود: اگر از بین دهها کار و فعالیت یک مجموعه، یکی مشکل پیدا کرد، نباید نسبت به آن مجموعه بدبینی ایجاد شود.

معاون فرهنگی دانشگاه گیلان خاطر نشان کرد: در دانشگاه ما تشکلها و بخصوص بسیج دانشجویی را داریم و از شما انتظار داریم که دعوت ما را لبیک بگویید. همچنین به جای مقابله با کتابهای با محتوای نادرست، آنها را زمینه ای برای رونق کرسی های آزاد اندیشی کنید.

در انتها نیز دکتر رضی، ریاست دانشگاه گیلان ضمن تشکر از اعضای حاضر در جلسه عنوان کردند: ما هیچگاه دنبال حاشیه نبوده ایم و همیشه به متن کار پرداخته ایم. فساد ابعاد گوناگونی دارد که از شما میخواهم به ابعاد مغفول آن هم اهمیت داده و نسبت به آن حساسیت نشان دهید.

ایشان ضمن تحسین دغدغه های دانشجویان، اضافه کردند: ما در دانشگاه باشگاه سیاسی نمیخواهیم راه بیاندازیم اما گروههای سیاسی میتوانند بیایند و به فعالیتهای سیاسی بپردازند.

 

این جلسه در عصر روز سه شنبه اول اردیبهشت سال 1394 با حضور اعضای شورای حوزه برادر و خواهر بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان، معاونت فرهنگی و ریاست دانشگاه گیلان در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار گردید.

 

 

 

 

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:


security code

گالری تصاویر