اگر جلوی منکرات در جامعه گرفته نشود، باعث بروز و گسترش فساد در جامعه خواهد شد | مصاحبه تعداد بازدید: 5208 |

29 فروردین 94

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان گفت: اگر جلوی منکرات در جامعه گرفته نشود، باعث بروز و گسترش فساد در جامعه خواهد شد.

 

مجتبی برومند با اشاره به سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی و رئیس جمهور در رابطه با امر به معروف گفت: باید روشن شود که امر به معروف در جامعه چقدر اهمیت دارد؛ امر به معروف جز فروعات دینی و از واجبات به شمار می آید.

 

 

وی گفت: مسئله امر به معروف و نهی از منکر آن قدر در جامعه اهمیت دارد که یکی از ویژگی هایی است که یک کشور اسلامی را نسبت به ملت های دیگر برتر می‌کند.

 

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان گفت: هم در قرآن و هم در احادیث بسیار به آن سفارش شده است؛ حضرت علی(ع) در اهمیت امر به معروف و نهی از منکر  این طور بیان می‌کند که همه  واجبات در برابر امر به معروف و نهی از منکر، مانند قطره ای در مقابل دریاست.

 

برومند با اشاره به اینکه آقای هاشمی در روز یکشنبه این طور بیان می‌کنند که حجاب و پوشش زنان دارای اهمیت است؛ اما مسائل مهم تری از جمله ظلم ها و سرکوب ها و زندانی های بی جا نباید فراموش شود، گفت: ما باید از آقای هاشمی سئوال کنیم که آن ظلم هایی که از نظر شما ظلم است یا آن ظلم هایی که اسلام می‌گوید، مصداقی برای آن ظلم ها هم مشخص شده است؟

 

وی افزود: لازم است این جا موضوعی روشن شود این که آیا این ها اصلا فراموش شده یا خیر؟ با یک عقب گرد در چند سال اخیر خواهیم دید که نه تنها فراموش نشده؛ بلکه در بعضی موارد هم بسیار به جا و درست انجام شده است.

 

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان گفت: نمونه اش تجمع دانشجویان برای محکوم کردن یک مفسد اقتصادی ست که سال هاست به تاخیر افتاده است و اتفاقا جز آقازاده هاست و  یا تجمع دانشجویان برای محکوم کردن عمل سعودی ها که به نظر شما کار اشتباهی بوده است؛  این ها همه مصداق هایی برای انجام وظیفه برای این فریضه مهم است.

 

برومند گفت: رئیس جمهور در روز یکشنبه سخنرانی ای داشتند که ذکر چند نکته در مورد سخنرانی ایشان حائز اهمیت است.

 

وی افزود: وی در بخشی از سخنان خود پیرامون بحث امر به معروف و نهی از منکر صحبت کرد و گفت که بزرگترین منکر در جامعه ما در حال حاضر مشکل بی کاری و کم آبی و بی آبی است. در این جا نیاز است چند نکته یادآوری شود؛ اول اینکه معضلات موجود، علل  بروز آنها ناشی از کم توجهی مسئولین امر در دولت های مختلف به این بخش هاست و بخش اعظم حل این مشکلات به مسئولان برمی‌گردد و فقط به امید رفع تحریم ها، حل نخواهد شد.

 

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان گفت: اینکه رئیس جمهور گفت در جامعه امروز فقط و فقط  نهی از منکر را به خیابان ها آوردند و آن هم علیه زنان، باید خدمت رئیس جمهور عرض کرد که اولا اینکه شما می‌گویید، علیه زنان است، گفته  درستی نیست؛ بلکه به سود آنها و همچنین به سود جامعه است.

 

برومند گفت: این نهی از منکر جزو واجبات دینی است و انجام آن بر هر مسلمانی که این منکرات را می‌بیند، واجب است و دولت از وقتی که روی کار آمده است؛ البته هم این دولت و هم دولت پیشین، جهت گیری نسبت به اینها نکرده است و دولت باید موضع خود را نسبت به این منکری که اگر جلوی آن گرفته نشود عواقب بسیار بدی برای این ملت خواهد داشت، اصلاح نماید.

 

وی گفت: منتقدان و دلواپسانی که نگران این انقلاب هستند، از روی دلسوزی بارها و بارها به این وظیفه خود عمل کردند؛ اما برخورد دولت با این ها بسیار جالب است و انگار علاقه مندند که این افراد ساکت بمانند.

 

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان گفت: باید این نکته را یادآور شد که اگر همین منکرات در جامعه، جلوی آنها گرفته نشود، باعث بروز و گسترش فساد در جامعه خواهد شد و فرهنگ غنی کشور اسلامی ما را که خون هزاران شهید پای آن ریخته شده، روز به روز کم رنگ تر خواهد کرد .

 

بروند گفت: همان طور که مقام معظم رهبری می‌فرمایند: فرهنگ از اقتصاد هم مهم‌تر است، چرا؟ چون فرهنگ،  به معنای هوایی است که ما تنفّس می‌کنیم؛ شما ناچار هوا را تنفّس می‌کنید، چه بخواهید، چه نخواهید؛  اگر این هوا تمیز باشد، آثاری دارد در بدن شما؛  اگر این هوا کثیف باشد، آثار دیگری دارد،  فرهنگ یک کشور مثل هوا است؛ اگر درست باشد، آثاری دارد .

 

وی گفت: با توجه به اهمیت این موضوع انتظار می‌رود که دولت محترم بر خلاف رویکردش در دو سال اخیر،  توجه ویژه ای نسبت به آن داشته باشد.

 

 

 

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:


security code

گالری تصاویر