اینجا دانشگاه است! دبیرستانی بده، مریض تحویل بگیر! تعداد بازدید: 4071 |

27 فروردین 94

اخیراً دیده و شنیده شده که مسئولین دانشگاه گیلان اقدام به عقد قرارداد با یکی از اپراتورهای تلفن همراه برای نصب دکل در محیط دانشکده علوم پایه نموده اند.

 

 

به گزارش وارثین، ماجرا از این قرار است که ظاهرا دکتر رضی، ریاست دانشگاه گیلان، شخصا به عنوان رییس دانشگاه نسبت به تنظیم قرارداد با یک اپراتور تلفن همراه جهت نصب دکل آن اپراتور در علوم پایه و دریافت ماهانه مبلغی در ازای آن، اقدام نموده است.

چند نکته جالب هم در این قضیه وجود دارد و اولین آنها اینست که این عقد قرارداد از مجرای معاون حقوقی و یا اداری دانشگاه نگذشته و شخص رییس دانشگاه، طرف این قرارداد است.

این نوع دکل ها به گفته یکی از اساتید، در کشورهای پیشرفته، منسوخ شده و کاربردی ندارد. زیرا که تشعشعات فراوان و خطرزایی دارد و موجب بروز سرطان در افرادی که نزدیک آن هستند میشود.

علی الظاهر یک بندی در این قرارداد آورده شده که اگر مضر بودن این دکل اثبات شود، مسئولین دانشگاهی حق جمع آوری آن را دارند.

مسئولین دانشکده علوم پایه خودشان نسبت به این اقدام ناراضی هستند.

کار سرهم کردن این دکل 30 متری تا روز جمعه به اتمام خواهد رسید و دانشجویان احتمالا از شنبه هفته آینده پذیرای یک منبع سرطان دیگر در زندگی روزمره شان خواهند بود.

 

 

 

 

دیدگاه (0)
به اشتراک بگذارید:


security code

گالری تصاویر